ניסאן אקס טרייל חדש: יותר חשמל ויותר כסף

יבואנית ניסאן משיקה את הדור הרביעי של האקס טרייל בישראל, בגרסות בנזין 1.5 עם תגבור היברידי או היברידיות מלאות, בשפע רמות גימור עם אופציה ל-7 מושבים. המחירים זינקו ויחלו מ-199,000 שקל

חברת קרסו משיקה בישראל את הדור החדש של ניסאן אקס טרייל. האקס טרייל החדש מחליף את הדור הקודם שיצא לשוק אי שם בשנת 2014 ומגיע בסיום שנה קשה לניסאן בה צנחו מכירות המותג בארץ ב-68%. בקרסו מקווים שהאקס טרייל החדש יחד עם קשקאי היברידי והאריה החשמלית צפויים יעוררו קצת את הביקושים השנה.

עוד מ-wheel.co.il

ניסאן אקס טרייל החדש פותח על אותה פלטפורמה של הדור היוצא שעבר שדרוגים ומשותפת כעת גם למיצובישי אאוטלנדר. העיצוב החיצוני שודרג ומיישר קו עם שפת העיצוב הנוכחית של ניסאן, אך המידות החיצוניות נותרו כמעט זהות לדור היוצא עם 4.66 מטרים לאורך, 1.84 מטר לרוחב וגובה של 1.72 מטר. יחד עם זאת, היצרן טוען למרווח פנים משופר הודות לתכנון חכם יותר, כשנפח תא המטען צמח ועומד על 485 ליטר (או 120 ליטר בניצול כל 7 המושבים).

תא הנוסעים עבר שדרוג משמעותי בעיצוב ובהנדסת האנוש, אך גרסת הכניסה של דגם הבנזין (Visia) שמיועדת בעיקר לציי רכב סובלת מאבזור שכבר לא מקובל ברמת המחיר הזו אצל המתחרים. מהתפריט נעדרים פריטים כמו מערכת מולטימדיה מקורית, מצלמת רוורס, כניסה והנעה ללא מפתח ואפילו ציפוי עור לגלגל ההגה.

צילום: יצרן

רמת הגימור השנייה הפונה כבר כוללת את הפריטים הנ”ל, בתוספת גג זכוכית פנורמי חשמלי, בקרת אקלים מפוצלת ועוד. רמת הגימור השלישית מוסיפה גם מערכת שמע איכותית יותר מתוצרת ‘Bose’, לוח מחוונים דיגיטלי, מולטימדיה עם מסך מגע “12 (במקום “8), מצלמות 360 מעלות ועוד, כאשר רמת הגימור הבכירה כוללת גם מושבים קדמיים מחוממים ומתכווננים חשמלית, בקרת אקלים עם 3 אזורים, משטח טעינה אלחוטי לנייד וריפדי עור. האבזור הבטיחותי מלא מרמת הגימור הבסיסית וכולל את מרבית מערכות הבטיחות המקובלות כיום, לצד ציון מלא של 5 כוכבים בריסוק.

היצע המנועים כולל שלוש יחידות הנעה, כולן על בסיס מנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר, 3 צילינדרים שפותח על ידי אינפיניטי ובעל יחס דחיסה משתנה. בגרסתו הבסיסית עם תגבור היברידי קל מפיק המנוע 163 כ”ס, משודך לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה והנעה קדמית. גרסה זו מאיצה ל-100 קמ”ש ב-9.6 שניות, מגיעה למהירות מרבית של 200 קמ”ש ורושמת צריכת דלק משולבת של כ-13.6 ק”מ לליטר לפי נתוני היצרן.

צילום: יצרן

הגרסה המעניינת יותר היא האמצעית המצוידת בטכנולוגיית ה-e-Power החדשה של היצרן, שבה מנוע הבנזין משמש למעשה כגנרטור לטעינת הסוללה ולא מניע באופן ישיר את הגלגלים. בגרסה הרגילה על ההנעה אחראי מנוע חשמלי קדמי בהספק של 204 כ”ס כאשר בגרסת  e 4orce ישנו מנוע חשמלי נוסף המניע את הגלגלים האחוריים ויוצר הנעה כפולה לפי דרישה. נתוני הביצועים עומדים על 7.6 ו-7.2 שניות בזינוק ל-100 בהתאמה, כאשר צריכת הדלק הממוצעת היא בין 15 ל-16 ק”מ לליטר. לא מרשים במיוחד עבור רכב היברידי, אבל העיקר לטענת ניסאן הוא אופי נהיגה וביצועים של רכב חשמלי.

מחירו ניסאן אקס טרייל החדש זינק בעשרות אלפי שקלים לעומת הדגם היוצא. בגרסת ה-1.5 ליטר בנזין המגיעה רק עם 7 מקומות ינוע המחיר בין 199,000 שקלים ל-245,000 שקלים. גרסת ה-e-Power עם 5 מושבים תוצע במחיר של234,000 שקלים עד 255,000 שקלים. גרסת ה-e-4orce בעלת ההנעה הכפולה ו-7 מושבים תעלהבין 250,000 שקלים ל-275,000 שקלים בהתאם לרמות הגימור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר