פנוי להובלה

קיה קרניבל החדש הוא מיני ואן ענקי אבל גם נראה מודרני • הגודל והריווח העצומים נותנים תמורה הולמת למחיר מעט גבוה

קיה קרניבל החדש // צילום: הדס כרמיאל // קיה קרניבל החדש

קיה קרניבל החדש הוא דור שלישי למיני ואן הגדול של קיה. הוא הוצג לפני כשנה בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות תחת השם "סדונה", ובניגוד לעבר הוא מוצע רק בגירסת אקסטרה לארג'. אל נא תטעו, זה לא שהקרניבל בדורותיו הקודמים היה קטן, אך כעת, באורך של יותר מ־5 מ' ורוחב של כמעט 2 מ', הוא כבר עצום. זה מיתרגם, כמובן, למרחב פנים עצום המאפשר הובלה של שמונה נוסעים על ציודם. השיפור אינו מגיע רק בכמות אלא גם באיכות. בקרניבל החדש תמצאו תא נוסעים איכותי משמעותית מבעבר, שלא זנח את ההנאות הקטנות של אמריקה, כדוגמת עשרה (!) מחזיקי כוסות.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

איך זה נראה

הקרניבל החדש נראה בהחלט טוב - עד כמה שמלבן מוארך יכול להיראות טוב. הפרופורציות נכונות, קו החלונות העולה לכיוון הכנף הקטנה מעל דלת תא המטען, החישוקים הגדולים - הכל מתחבר למראה הרמוני ושלם. זה אפילו מצליח לגרום לו להיראות כמעט דינמי.    

עיצוב תא הנוסעים נאה ומודרני. הוא עשוי חומרים איכותיים אך ככל שיורדים מטה, כך יורדת גם איכות החומרים. איכות ההרכבה והגימור ראויים לציון - הכל מהודק ומדויק. המושבים גם הם בגוון בהיר, מה שנראה טוב כשהרכב חדש אך מניסיוננו - אחרי שנה עם ילדים העסק כבר נראה פחות טוב. 

צג מגע גדול נמצא במרכז הקונסולה הקדמית, והוא מרכז את מערכת השמע, הפיקוד על הדיבורית ותוכנות ניווט מבית ווייז ו־iGo. כיאה למוביל נוסעים ניתן דגש לשימושיות וללא מעט מקומות אחסון. תא המטען הענק בוא בנפח של 960 ליטר - לפני שקיפלנו את שורת המושבים השלישית. 

תנוחת הנהיגה טובה והיא, כצפוי, גבוהה יחסית. מושב הנהג מתכוונן חשמלית, וישנה אפשרות לשליטה על התמיכה לגב התחתון. מאחור תמצאו דלתות הזזה הנפתחות חשמלית ומאפשרות גישה לשורות שתיים ושלוש, שבכל אחת מהן שני מושבים בגודל מלא ומושב אמצעי מעט קטן יותר. מושבי השורה השנייה ניתנים להזחה על מסילה, וניתן לכוון את זווית המשענת שלהם. בשורה זו ניתן להושיב שלושה מבוגרים בנוחות (!), הן במרווח הרגליים, הן במרווח הכתפיים והן במרווח הראש. יושבי השורות השנייה והשלישית נהנים מפתחי מיזוג בתקרה ומאזור נפרד בבקרת האקלים עם לוח פיקוד מעל דלת ההזזה הימנית.

איך זה נוסע?

בתא המנוע תמצאו מנוע בנזין V6 בנפח של 3.3 ליטר, 276 כ"ס ו־34.3 קג"מ, שמשודך לתיבה אוטומטית עם שישה הילוכים. זה די והותר כדי להאיץ את המיני ואן הענקי הזה מהר יותר מרוב כלי הרכב על הכביש. צריכת הדלק במבחן, שהיה רגוע יחסית וכלל הרבה נהיגה בכבישים בין־עירוניים, עמדה על ליטר לכל 8 קילומטרים - נתון מקובל בקטגוריה. מעבר לזה הקרניבל מספק אחיזה טובה והתנהגות צפויה, אבל זוויות הגלגול גדולות. התלונה העיקרית נוגעת לריסון - על כביש גלי שחושף ריסון המרכב לא מוצלח, והמכונית ממשיכה להתנדנד גם אחרי שעברה כבר את הגל בכביש. 

השורה התחתונה

בתום מאות קילומטרים, נוכל לספר שמדובר בחבילה מוצלחת, למרות המתלים המעט רכים והיעדרן של מערכות בטיחות מתקדמות. כף המאזניים נוטה לכיוון היתרונות - מרווח, איכות ונוחות. קרניבל הוא מוביל נוסעים איכותי, עם יכולת נשיאה נוחה של שבעה מבוגרים וילד עם שפע מטען. מחירו, 220 אלף שקלים, הופך אותו לזול בקטגוריה, גם אם לא בפער גדול. כך שאם אתם מחפשים מיני ואן גדול, שווה לקפוץ לסוכנות קיה הקרובה.

•   •   •

קיה קרניבל | תעודת זהות

דגם: 3.3 ל' אוט'

מנוע: 6 ציל', 3342 סמ"ק

הספק: 276 כ"ס ב־6,000 סל"ד

מומנט: 34.3 קג"מ ב־5,200 סל"ד

בסיס גלגלים: 306 ס"מ

מהירות מירבית: 190 קמ"ש

תאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש: 7.4 ש'

מחיר: 219,000 ש'

יתרונות: מרווח, נוחות, איכות

חסרונות: צריכת דלק

•   •   •

טנדר של פיאט

פיאט פולבק

פיאט חשפה טנדר חדש בשם פולבק. מדובר בטנדר שלמעשה מבוסס על מיצובישי טרייטון, וייצורו עבור פיאט יחל במאי 2016. לפי סמל"ת, יבואנית פיאט, הפולבק ישווק כאן החל מאמצע השנה הבאה באמצעות חטיבת המסחריות של פיאט. המפרט הטכני, אם כן, זהה לזה של טרייטון; בסיס הגלגלים הוא 300 ס"מ ומידות המרכב, בגירסת ההנעה הכפולה, עומדות על 528 ס"מ לאורך, 181.5 ס"מ לרוחב ו־178 ס"מ לגובה. מנוע טורבו־דיזל 2.4 ליטר (150-180 כ"ס) יחד עם תיבת הילוכים ידנית (6 היל') או אוט' (5 היל') יסייעו לפולבק לשאת עד 1,100 ק"ג לפני התוספות (1,035 ק"ג בטרייטון בתצורתו כאן). כמו עם הטרייטון, גם פיאט תשווק את פולבק בגרסאות הנעה אחורית או הנעה כפולה.

601 ג'יפים למוסך

אחד מהדגמים שנקראו לריקול

חברת מכשירי תנועה, יבואנית דגמי ג'יפ, דודג', סוזוקי וקרייזלר לישראל, הודיעה על קריאת שירות (recall) עבור דגמי ג'יפ צ'ירוקי (2015-2014), גרנד צ'ירוקי (2007-2005), קומנדר (2007-2006) ודודג' ג'רני (2015-2011).

הודעה בכתב תישלח לכל בעלי המכוניות שבהן יש לבצע את התיקון. את התיקון ניתן יהיה לבצע במוסכי השירות המורשים של החברה ללא תשלום, ובתיאום מראש. הזמן הנדרש לביצוע התיקון יעמוד על עד 4 שעות.

איתי שטיינברג, מערכת אוטוטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר