בעוד תעשיית הרכב נמצאת בריצה מהירה למעבר להנעה חשמלית, בטויוטה מאמינים שמדובר רק בטכנלוגית ביניים בדרך לפתרון האמיתי לבעיות הזיהום והאנרגיה בכלי רכב שנמצא בהנעת תא דלק מימני.
בעולם טויטה כבר משווקת מספר שנים את מיראי (Mirai) – מכונית סדרתית בעלת תא דלק שזכתה לדור שני לפני כשנתיים – וממשיכה להשקיע משאבים בפיתוח הטכנולוגיה.
תוצר נוסף של ההשקעה בתא הדלק המימני מגיע מחטיבת טויוטה בבריטניה שחושפת בימים אלו קונספט חדש של טנדר היילקס הפופולארי המונע באמצעות תא דלק. הקונספט הוא חלק מפרויקט משותף עם המרכז לפיתוח הנעה מתקדמת של ממשלת בריטניה שאחראית גם לחלק ניכר מהמימון של הפרויקט שעלותו יותר מ-11 מיליון פאונד. המטרה של הפרויקט היא לבחון את היתכנות הייצור של גרסה סדרתית, כאשר כבר בשנה הבאה אב הטיפוס ייחל בניסויים.

יחידת תא הדלק המימני המותקנת בהיילקס הגיע ישירות מהמיראי. מדובר בדור השני של תא הדלק המימני מבית טויוטה כאשר תא הדלק הוא בהספק של 128 קילוואט והספק המנוע החשמלי המניע את הגלגלים הוא 182 כ”ס. מיכלי מימן בנפח של 142 ליטר מאפשרים טווח נסיעה של כ-650 ק”מ.
כדי לאפשר את התקנת מערכת תא הדלק עבר היילקס מספר שינויים מהותיים. מיכלי המימן מתקנים ברצפת הטנדר לפני הגלגלים האחוריים, יחידת תא הדלק מותקנת בחרטום במקום מנוע הדיזל ואילו הסוללה נמצא בחלקו הקדמי של הארגז מאחורי קבינת הנוסעים.

כרגע לא ברור אם ומתי נזכה לראות גרסה סדרתית של ההילקס בעל תא הדלק המימני, אבל ההירתמות של מרכז הפיתוח האירופאי של טויוטה לתכנית והתמיכה של ממשלת בריטניה היא עוד צעד קטן וחשוב בדרך ליישום טכנולוגיית ההנעה העתידית של תעשיית הרכב.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו