בדרך כלל אנחנו ממש לא מתרגשים כאשר יצרניות רכב זורקות איפור שטח קרבי על דגם קיים בהתאם לצו אופנת הקרוסאובר. במקרה של פורשה 911 זה קצת שונה, לא רק כי יש לנו פינה בלב למכונית הספורט האייקונית, אלא שהמהלך הזה נעשה בהשראת אחת מהגרסאות המיוחדות של ה-911 לדורותיה שכונת 953, זו שזכתה בראלי דאקאר 1984 במהדורתו המקורית, וגם הייתה הראשונה בשושלת להציע הנעה כפולה.
גרסת השטח על בסיס ה-911 הנוכחית (992) מוצגת תחת השם המחייב “דאקאר”. זו תצטרף לשלל גרסאות הכביש והמסלול הקיימות של ה-911 שמספרן כעת עולה על שתי עשרות. אחד ההבדלים הבולטים בגרסה הזו הוא גובה המרכב, והאפשרות להגביהה אותו אף יותר במצב שטח. במצב זה מגבילים פורשה את המהירות המרבית ל-170 קמ”ש כשזאת תחצה יונמך הרכב חזרה.

מנוע הבוקסר כפול המגדשים מפיק כאן 480 כ”ס ומספיק להאיץ את הגרסה הזו למאה קמ”ש תוך 3.4 שנ’ בלבד. גובה המרכב והייעוד של גרסה זו מגביל את המהירות המירבית ל-240 קמ”ש ובכך זו ה-911 עם המהירות המרבית הנמוכה ביותר מאז שנות ה-80′. לא שזה אמור להפריע למי שיירצה בה. מה שעשוי להפריע זו כמות הייצור המוגבלת (2,500 יחידות) והמחיר הגבוה (220,000 דולרים מעבר לים).

ישנה כמובן הנעה כפולה כמתבקש עם מצב נהיגה ייעודי לשטח, מרווח גחון מוגדל כבר אמרנו ומההיבט הקוסמטי חצאיות פלסטיק קשיח, צמיגים בחתך גבוה ואפילו מנשא גג לציוד או לצמיגים רזרביים, במידה ומישהו יחליט לחצות את המדבר עם ה-911 שלו. גרסאות ספארי כאלו ואחרות מוצעות זה זמן רב על ידי סדנאות שונות. כעת פורשה עושים את זה בעצמם, והתוצאה, בהחלט מוצאת חן בעיננו.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו