ב.מ.וו X1 נחשב לחלוץ קטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים והיוקרתיים בעולם. הוא עשה זאת לראשונה בשנת 2009, הדור השני שלו הוצג ב-2016 ובשנים שחלפו הגיעו גם המתחרים כמו אאודי Q3, מרצדס GLA ואחרים. הדור השלישי שלו נחשף בעולם לפני כחצי שנה וכולל כבר משפחת דגמים רחבה מבעבר, אשר לצידם של דגמי הבנזין, דיזל והפלאג-אין המוכרים תוצע לראשונה גם גרסה חשמלית מלאה (iX1). לישראל בשלב הראשון מגיעה רק גרסת הבנזין הבסיסית.
העיצוב החיצוני שודרג וכולל מראה אלגנטי ומכובד יותר, ומציג צמיחה בכל המדדים ביחס לדגם היוצא עם אורך של 4.5 מטר (5.3+ס”מ), רוחב של 1.84 מטר (4.5+ס”מ), בסיס גלגלים של 269 ס”מ (2.2+ס”מ) וגובה של 1.64 מטר (4.4+ס”מ), המספקים תא נוסעים מרווח יותר למשפחה וממדים הקרובים היום לדור הראשון של ה-X3 – אחיו הגדול יותר. בדומה לשלל דגמי ב.מ.וו החדשים שהוצגו לאחרונה, גם כאן סביבת הנהג הפכה לדיגיטלית יותר עם צג קמור ומשותף המחבר בין לוח מחוונים דיגיטלי “10.25 ומסך מולטימדיה “10.7 דובר עברית, עם פקודות קוליות משופרות וקישוריות כרגע רק לאפל קארפליי.

בשלב הראשון ישווק הדגם רק בגרסת המנוע הבסיסית, הכוללת את מנוע הבנזין 3 צילינדרים המוכר של הדור היוצא, המסתפק בהספק של 136 כ”ס בלבד ומומנט מירבי של 23.4 קג”מ, שבשילוב לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים והנעה קדמית, מספקים תאוצה ל-100 קמ”ש ב-9.2 שניות, מהירות מרבית של 208 קמ”ש וצריכת דלק של 13.6 ק”מ לליטר בממוצע לפי נתוני היצרן. ברבעון הראשון של 2023 צפויים להצטרף דגמים נוספים לרבות ה-iX1 החשמלי.
הדגם החדש יוצע ב-2 רמות גימור לבחירה עם אבזור סטנדרטי הכולל בין השאר: פנסי חזית ואחור בטכנולוגיית LED, חלון שמש פנורמי חשמלי, ריפודי מושבים מעור מלאכותי, פתיחה וסגירה חשמלית של דלת תא המטען ועוד, רק חבל שפריטים כמו כניסה והנעה ללא מפתח (Keyless) וקיפול חשמלי של מראות הצד יוצעו רק ברמת הגימור הגבוהה. לפחות בסעיף הבטיחות רושם הדגם התקדמות גדולה עם מפרט בטיחות גבוה וחבילת “Assistant Driving Plus” מלאה ל-2 רמות הגימור.

בדומה לתהליך ההתייקרות שעובר שוק הרכב, גם מחירי ב.מ.וו X1 מטפסים ונקבעו על 275,000 שקלים לגרסת הכניסה (התייקרות של 19,000 שקל) ותוספת של 10,000 שקל לרמת הגימור הגבוהה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו