ירוק עולה: פיאג’ו 1 ברכיבה ראשונה

פיאג'ו, יצרנית הדו"ג הגדולה באירופה, המציאה את הקטנוע • כעת היא היא מבקשת להמציא אותו מחדש - עם הנעה חשמלית • רכיבה ראשונה על פתרון תחבורתי ירוק נגיש

חזון התחבורה העתידי, בערי העולם וגם באלו המקומיות, נראה רחוק מאוד. עדיין. על המכונית המעופפת אנחנו מקווים שכבר ויתרתם, וגם על על צי המוניות האוטונומיות שיניע אנשים ממקום למקום ויעלים את הפקקים והמכונית הפרטית. כל הפתרונות העתידיים האלו נראים מעולה בהדמיות כאלו ואחרות אבל עדיין רחוקים מרחק רב מאספלט המציאות.

עוד מאוברדרייב >>>

כי כבר עכשיו, המדינה פקוקה, אין חנייה והזיהום העולה מהאגזוזי המכוניות, האוטובוסים, המטוסים לא פוסק. הפתרון המקומי הברור והמיידי, חייב להיות קטנוע. בישראל, על טווחי הנסיעה הקצרים שבה, אין כלי יעיל יותר ומזהם פחות. ואם זה קטנוע חשמלי? אז מדובר במענה מושלם וירוק – כזה שנכון לחסוך לנו זמן וזיהום, כבר מחר בבוקר.

תנועה איטית

התנועה לכיוון דו”ג גלגלי חשמלי, איטית יותר מזו שאנחנו מכרים בעולם הרכב בעל ארבעת הגלגלים. איטית אבל קיימת. בארץ מדובר באחוזים בודדים וביבשת הישנה כבר חצו את קו חמשת האחוזים. תנועה איטית אבל ברורה. עד היום, ההיצע החשמלי אצלנו כלל בעיקר יבואנים חדשים עם מותגים איזוטריים ולא מוכרים. והבשורה של פיאג’ו 1 היא כפולה מהבחינה הזו. פיאג’ו מי שהמציאה את הקטנוע, היא היצרנית הדו”ג הגדולה באירופה. יבואנית פיאג’ו לישראל (עופר-אבניר) היא יבואנית הדו”ג הוותיקה בישראל. השילוב של שני אלו, אמור לתת לקטנוע החשמלי החדש, נוכחות משמעותית יותר בישראל.

הקטנוע עצמו, הוא כלי המיועד לעיר. ראשון מבין כאלו נוספים שיוצגו בעתיד.  הוא מקביל בכוחו ובגודלו לקטנועי ה-50 סמ”ק שפעם כיכבו בכל צומת מקומי. בעולם, משווק הקטנוע הזה בהתאם לתקינת L1 האירופית, שם הוא מוגבל ל-45 קמ”ש וניתן לרכוב עליו בלי רישיון ואפילו על שבילים אופניים במקומות מסויימים. אצלנו, קצת פחות מתקדמים כמובן, והוא מגיע לכאן בגרסה מוגבלת ל-60 קמ”ש המחייבת רישיון בסיסי. לפי פיאג’ו, טעינת הסוללה (2.3 קוט”ש) במלואה עומד על 6 שעות וטווח הנסיעה עומד על 65-85 ק”מ – בהתאם למצב הנסיעה הנבחר.

משימה עירונית

ה-1 הוא כלי עירוני נקודה. בין אם תבחרו במצב החסכוני ביותר ממצבי הרכיבה ובין אם במצב ספורט, הביצועים מתאימים לעיר הפקוקה ולא יותר מזה. על מד המהירות הצלחנו לראות 64 קמ”ש, אבל מהירות וכוח הם לא הסיפור כאן.

הסיפור הוא קודם כל של איכות המכלולים – משהו לא מוכר בגזרת הקטנועים החשמליים הזולים. זה פיאג’ו וזה בהחלט מרגיש ככה, אם מדובר באיכות החומרים, ההרכבה או באופן פעולת המתלים ומערכת ההנעה. זה מרגיש כמו כלי איכותי מאוד למרות מימדיו הצנועים.

המראה אופנתי בהחלט ואפשר למצוא כאן גם מסך מידע ברור וגדול, הנעה ללא מפתח, תאורת LED וגם מקום אחסון מתחת למושב. הסוללה נהנת ממערכת טעינה רגנרטיבית וכמון שניתן להטעין אותה גם בבית ולמעשה לשאת אותה לכל מקום, כך שעניין הטווח ביום עירוני לא באמת מציב מגבלה כזו או אחרת.

גבולות גזרה

למרות תכונות ניהוג חיוביות מאוד, ההצעה של פיאג’ו 1 מוגבלת לטווח העירוני. שם הוא מרגיש זריז מספיק בכדי להרגיש בבית ולתת ערך מוסף אמיתי למי שרוכב עליו. על התלות בבנזין אפשר לוותר לחלוטין וזאת תוספת נחמדה ליתרונות הברורים של קטנוע, כל קטנוע. את המהפכה האמיתית הוא יוכל לעשות אם המחוקק המוקמי ישכיל להבין שהוא ושכמותו הם הפתרון האמיתי למצוקת התחבורה בישראל.

תשובה פשוטה וזמינה, כזו שאפשר לעלות עליה מחר בבוקר ולהיפרד לשלום מהרעות והחולות של התחבורה המקומית. בלי פקקים, בלי מצוקת חנייה ומבלי להשקיע בתוכניות גרדיוזיות יקרות שיישומן מוטל בספק. בנוסף לכל אלו, יש כאן גם הצהרה אופנתית חכמה, כזו שמוחזקת לחלוטין את זיהום האוויר, ומנקה את תדמיתו של הרוכב.

פיאג’ו 1

מנוע: חשמלי

הספק: 1.2 קילוואט

בסיס גלגלים: 122 ס”מ

משקל: 94 ק”ג

מהירות מרבית (מבחן): 64 קמ”ש

טווח (יצרן): עד 85 ק”מ

בעד: רעיון, ביצוע

נגד: משרד התחבורה

שורה תחתונה: פתרון ירוק ומיידי

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר