קסם שחור: פירלי דיאבלו רוסו VI קורסה

יצרנית הצמיגים פירלי חוגגת 150 שנה וגם מציגה צמיג חדשני ומתקדם לאופנועים. הטכנולוגיה שבצמיג החדש ממחישה היטב את המחשבה שיש מאחורי המעטה השחור ומבשרת על הבאות

יצרנית הצמיגים האיטלקית פירלי חוגגת בימים אלו 150 שנים להקמתה. בתור חברה שכלל עיסוקה הוא בקשר שבין הנהג והרוכב לאספלט, היא גם מציגה בפנינו טכנולוגיה חדשה לצמיגי האופנועים שלה. אם לצמיגים יש חשיבות מכרעת לחיבור בין מכונית לאספלט מיותר לציין שהדבר מקבל משנה חשיבות על שני גלגלים. אחיזה, ניהוג, בלימה – מעטפת היכולת כולה נשענת על נקודות מגע של הצמיגים עם האספלט.

עוד מאוברדרייב >>>

לצורך הגברת היכולת ועל הדרך הבטיחות, פירלי רותמת לטובת הרוכב את הידע האדיר שהיא צברה וממשיכה לצבור, גם על מסלול המרוצים. היכן שהדרישות לאחיזה אבסולוטית לא נגמרות, היא מרוויחה כר ניסוי רחב שמשלים את עבודת הפיתוח במעבדות החברה. לכבוד חגיגות ה-150 היא הזמינה 60 עיתונאי רכב מכל קצוות העולם, וחשפה בפניהם צמיג-על חדש, כזה השואב טכנולוגיה שנלמדה על מסלולי המרוץ, ומיישם אותה על הכביש הציבורי.

פירלי דיאבלו רוסו VI קורסה הוא צמיג שמיועד לאלו שרוכבים על כלים חזקים, מהירים וזקוקים ליכולות לפעמים מנוגדות מהצמיג שלהם. מחד, עם הרבה כוח ויכולת יש כאן צורך אמיתי ברמת אחיזה גבוהה ומשרת ביטחון לכל רוחב הצמיג. מצד שני, דרושה עמידות לאורך אלפי ק”מ. בד”כ צמיג שיציע רמת אחיזה גבוהה מאוד לא יציע אורך חיים משמעותי וגם יראה ירידה משמעותית ביכולת לאחר מספר מחזורי חימום.

גרסת הקורסה של הרוסו VI מציעה עם כן את הטוב מכל העולמות. היא משתמש במבנה חדש לשכבות הפינמיות של הצמיג, כאלו שיאפשרו מענה לכל הדרישות המנוגדות האלו. מעליהן מציע הצמיג החדש, תרכובת שונה בחלקו החיצוני ובחלקו המרכזי בכדי להציע מקסימום אחיזה בהטיה לצד מינימום שחיקה במרכזו ברכיבה מנהלתית יותר. כל אלו, יחד עם מבנה חריצים שונה ופרופיל ייעודי, אמורים לתת מענה לכל הדרישות המוצגות אומרים בפירלי. ובכדי להוכיח את צדקתם, העמידו בפנינו לצאת לרכיבת כביש על מיטב האופנועים בייצור סדרתי. לאחריה עלינו על המסלול, עם אותם הצמיגים, כשהפעם הם נעולים על הקרם-דה-לה-קרם של אופנועי הסופרבייק המוכרים.

רכיבת הבוקר בהרים הקפואים לא הציגה טמפרטורות אידאלית לצמיגים. בנוסף על זו, נוספו גם מקטעים לחים על האספלט המקומי. לא בדיוק אידיאלי לצמיגים מהסוג הזה. למרות הקור שסביב הציגו הצמיגים יכולת משובחת על הכביש המתפתל. בפירלי הצהירו כי טווח העבודה של הגומי הזה יעיל במנעד טמפרטורות קיצוני, וברכיבת הבוקר הרגישו הצמיגים אוחזים ונוסכי בטחון. גם הפרופיל, שהוא קצת פחות קיצוני מצמיגי המסלול של החברה, הוסיף כאן עם כניסה לינארית לפנייה.

כמה שעות מאוחר יותר, הם נדרשו לתפקד במצב קיצוני אחר. הטמפרטורות טיפסו לכ-20 מעלות וקבוצת העיתונאים עלתה על מסלול המרוצים של מוג’לו. כאן, העומס קיצוני ואמור להדגים עד לאילו קצוות יכולים הצמיגים האלו להגיע. ולמרות שאלו לא צמיגים מסלול ייעודים הם הרגישו בבית לחלוטין על המסלול המהיר. עוד ועוד הקפה, והדיאבלו רוסו VI קורסה מרגישים בבית על האספלט המשובח. והם המשיכו להציג את יכולתם הדביקה גם כשהחלו להתאסף תלתלי גומי בקצוות הצמיגים.

פירלי דיאבלו רוסו VI קורסה נהנה מהמילה האחרונה בכל הקשור לטכנולוגית צמיגים. הוא יתאים לכל מי שמבקש את הפסגה על אופנוע הכביש שלו וגם רוצה לבקר במסלול. הוא ירוויח כאן גם יכולת ספורטיבית מתאימה, גם אחיזה ללא פשרות בכביש וגם אורך חיים משופר. אבל הבשורה האמיתית כאן, לא נוגעת רק לקצוות העליונים של העולם הדו-גלגלי. יש מקום לקוות שהטכנולוגיה הזו תחלחל גם מטה אל צמיגים פשוטים יותר, ויביאו את בשורת האחיזה האדירה הזו לעוד סגמנטים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו