נהיגה ראשונה: מיצובישי אאוטלנדר PHEV

מיצובישי משדרגת את האאוטלנדר PHEV, עם שינויים שלא בולטים לעין אבל מורגשים בנסיעה • נהיגה ראשונה בפנאי ההיברידי הגדול הנמכר ביותר בישראל

הפנאי ההיברידי של מיצובישי שומר על אותו מתכון בסיסי // צילום: יחסי ציבור

מיצובישי אאוטלנדר PHEV הוצג בשנת 2013 והציע תמהיל שקלע היטב לטעם החדש של הצרכנים בעולם: מצד אחד רכב פנאי גדול, מצד שני מערכת הנעה היברידית, שתי מגמות שרק התחזקו מאז. כעת מיצובישי מציגה מתיחת פנים ל-PHEV ובמבט ראשון, קשה להבחין בשינוי.

מה חדש?

כאמור, מבחינת המראה החיצוני (וגם בתא הנוסעים), מיצובישי הסתפקו בשינויים קלים. עיון בדף הנתונים מגלה שגם בו אין שינויים מרחיקי לכת. כמו בגרסה הקודמת, יש כאן מנוע בנזין שמתפקד גם כנגרטור והחשמל שהוא מפיק מיועד לשני מנועים חשמליים (אחד מלפנים ואחד מאחור). מנוע הבנזין חדש, עם נפח שצמח ל-2.4 ל' עם נתוני הספק ומומנט שעובו בהתאם. את השינויים המשמעותיים יותר קשה לראות, מיצובישי טוענים לפעולה משופרת של המערכת ההיברידית וגם לבידוד ונוחות ברמה גבוהה יותר. ברשימת האבזור ניתן למצוא בין השאר, שקעי 220 וולט עם הספק מרשים של 1500 וואט ובעיקר מערך בטיחות אקטיבי מתקדם (אך ללא יכולת תיקון סטייה מהנתיב).

בידוד הרעשים ואיכות הנסיעה שופרה. מיצובישי PHEV // צילום: יחסי ציבור

איך התחושה?

תא הנוסעים המוכר והמרווח עבר אבולוציה ויש כאן תחושה נעימה יותר. לכך אחראים, בין היתר, איכות החומרים וההרכבה ששופרו לעומת הדגם היוצא. על הכביש האאוטלנדר זורח בשיוט נינוח. הוא יכול לנוע בכוח החשמל בלבד עד ל-135 קמ"ש ולטווח מוצהר של 54 ק"מ (על מצבר מלא). 

בשיוט חשמלי כזה, השקט מופתי ופעולת המערכת ההיברידית מרשימה. השיפור בבידוד ויכולת הספיגה של הבולמים מורגשים בהחלט. הביצועים האבסולוטיים מרגישים זהים וגם כאן סחיטה של הדוושה תעיר את מנוע הבנזין ותגרום לו להפר את השלווה. עם משקל לא מבוטל (1.9 טון) וכיול רך יחסית של המתלים, האאוטלנדר הוא גדול ומרחף בכבישים קטנים ומפותלים. האאוטלנדר הזה, מעדיף את זה רגוע ומתגמל את הנהג ומשפחתו בהתאם. יכולת הנסיעה החשמלית כאן היא לגמרי העניין - אם מקום העבודה שלכם נמצא במרחק של 45 ק"מ מהבית ומותקנת בו עמדת טעינה, יש סיכוי שלא תראו תחנת דלק יותר לעולם. זה חלק גדול מקסמו של האאוטלנדר הזה.

שורה תחתונה

האאוטלנדר PHEV יגיע לארץ בתחילת 2019 וימשיך להציע את היתרונות של קודמו, עם אריזה שעודכנה קלות, יכולת משופרת על הכביש ומחיר דומה. זה מציב אותו בדיוק באותו המקום, רכב פנאי היברידי, שמתחריו שמצד אחד קטנים ממנו פיזית, ומהצד שני  - יקרים ממנו משמעותית. 

נתונים: מנוע בנזין 2,360 סמ"ק, שני מנועים חשמליים, הספק משולב 203 כ"ס, 1,900 ק"ג, 50ק"מ/ל' (יצרן), מחיר (משוער) 210,000 שקלים.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר