"ישראל היום" הוא גוף תקשורת שנוסד מתוך האמונה שהציבור הישראלי ראוי לעיתונות טובה יותר, מאוזנת יותר ומדויקת יותר. עיתונות שמדברת ולא צועקת. עיתונות אמינה, אובייקטיבית ועניינית. עיתונות אחרת וללא תשלום. המהדורה המודפסת הראשונה פורסמה ב-30 ביולי 2007, וב-2010 הפך "ישראל היום" לעיתון הישראלי בעל שיעור החשיפה הגבוה ביותר בימי חול. מו"ל העיתון היא ד"ר מרים אדלסון. העורך הראשי הוא עמר לחמנוביץ, והעורך המייסד הוא עמוס רגב. אתרי האינטרנט של "ישראל היום" בעברית ובאנגלית, כמו כן היישומונים (אפליקציות) לאנדרואיד ול-iOS, מציגים חדשות מסביב לשעון, תוכן בלעדי, מבזקים ועדכונים, ניתוחים ופרשנויות, וידיאו, פודקאסטים ושידורים חיים. פלטפורמות הדיגיטל של "ישראל היום" כוללות ערוצי חדשות ודעות, תרבות ובידור, לייף סטייל, טכנולוגיה, ספורט, כלכלה וצרכנות, בריאות, חיילים, אוכל, יהדות, תיירות ורכב. ב-2021 עלו לאוויר האתר החדש והיישומון החדש של "ישראל היום" בעברית, במטרה לספק לגולשים חוויה מהירה, עדכנית, בטוחה ונוחה. תכני המהדורה המודפסת של העיתון זמינים גם באתר, במהדורה יומית מקוונת, ואפשר לקבל אותם גם בניוזלטר. מועדון ההטבות הייחודי "הקליקה של ישראל היום" מציע לגולשי האתר הנחות ומבצעים על מוצרים ושירותים. ישראל היום פתוח להערות, לביקורת ולהצעות לשיפור מקהל הקוראים. פנו אלינו במייל hayom@israelhayom.co.il.

X

מה בתעמולה: חוצי הקווים

רגעי התהילה של המצביעים לשעבר • המסר הסמוי הזה, כאילו לעזוב את הימין או את הליכוד זו יציאה בשאלה או לפחות יציאה מהארון, שקוף ומתנשא • דעה

,עודכן
קלאסיקה של סבב ג'. מתוך הטוויטר של כחול לבן // קלאסיקה של סבב ג'. מתוך הטוויטר של כחול לבן

בדמוקרטיה, כך אומרים, כל אזרח הוא מלך. אמנם, כשמדובר במס הכנסה, במילואים או באישורי בנייה זה לא כל כך מדויק, אבל כשאחת לארבע שנים (או ארבעה חודשים) מפציעה במחוזותינו מערכת בחירות - אזי האזרח מתגלה במלוא הוד מלכותו.

אבל יש סוג אחד של אזרחים שהם הרבה יותר מזה. הם עולים במערכת בחירות לדרגה של בכירי שב"כ, אלופים בצבא וראשי מערכות השלטון. אני מדבר כמובן על ה"לשעברים": אנשים שהצביעו כל חייהם למפלגה אחת (בדרך כלל הליכוד), והפעם - גמרנו! הם מצביעים למפלגה אחרת (בנט/סער). הללו, ששלשלו פתקי מחל לקלפי במשך 20 או 30 שנה, הופכים בהתהפכותם לשותפי סוד שחצו את הקווים וחושפים את האמת על הליכוד שכבר לא ישן וממלכתי כמו פעם. ככה זה בדמוקרטיה - הפתק שלך מחולל פלאים, ודי לשלשל אותו נכון כדי להתראיין במעמד של "שובר שתיקה" או חושף שחיתויות. אתם יכולים להגיע למעמד הזה אחרי 40 שנות שירות וסיכון החיים בארגוני הביון; או לצלם סלפי ולהגיד שביבי צריך ללכת הביתה.

חוצה הקווים הוא טיפוס מיוחד במערכת הפוליטית שלנו, יצור כלאיים של מצביע ומצביא; כזה שבקלפי הוא נעשה גם קצת "מקורב", משל נועד עם נתניהו אישית מאחורי הפרגוד. כמו הכוהן הגדול ביום הכיפורים, בצאתו מן הקודש הוא הופך ל"אחד שיודע". לא שווה סרטון?

לעיתים קרובות מתברר ש"לשעברים" למיניהם אינם כלל לשעברים. מישהו ש"כל חייו הצביע ליכוד", שכח למחוק מהפייסבוק תמונות שלו משלשל פתק של יש עתיד או בנט מ־2013; או אחד שנאמר עליו שהפעם הוא מצביע ימינה, אבל הוא מכחיש ומצהיר שהוא נשאר בליכוד; והדוגמאות רבות. זה מה שמוציא את העוקץ מהז'אנר התעמולתי הזה, שממילא השפעתו דלה.

אחרי הכל, מה אתם מנסים לומר לנו, לשעברים יקרים? שיש משהו מיוחד באדם שמשנה נאמנות פוליטית? שיש כאן אקט של גבורה יוצאת מגדר הרגיל? או שמא הנחת העבודה חמורה הרבה יותר: הימין הוא כמו כת, וצריך רק לנפץ את הבועה כדי להראות להמוני המצביעים הנבערים שאפשר גם אחרת. "הנה, תראו, הצבעתי לסער ולא היכה בי הברק". החברים לא החרימו, המשפחה לא נידתה. אפשר לצאת מהכת, זה בסדר.

המסר הסמוי הזה, כאילו לעזוב את הימין או הליכוד זו יציאה בשאלה או לפחות יציאה מהארון, שקוף ומתנשא. מה הפלא שאיש לא מתרגש מזה.

ועוד משהו:אני עוד זוכר את הימים שבהם מרצ הכתיבה טון למפלגת השלטון. "יומרצ רבין", היה הסלוגן. מאז עברו הרבה מים וזלגו הרבה מצביעים, וכל שנשאר הוא תחינה נואשת: "אסור לאבד את מרצ". שהרי "אם אין מרצ, לנתניהו יש 61". מפלטפורמה לקידום עקרונות וערכים, הפכה מרצ לסוג של מעצור בדלת, נייר רטוב שסותמים איתו איזה חור. זה לא מכבד אותם, וזה גם לא נעים לראות. אגב, אם הכל כל כך גבולי ושברירי, יש פתרון פשוט: לפרוש מהמרוץ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאילהכיר