מה עושים כאשר אין לנו את הידע השיווקי הדרוש? איך ניתן להצליח ולהגיע לתוצאות החיפוש הראשונות גם אם יש לנו מוצר שכיח?
ינאל הוא המייסד של חברת YMC והוא טוען “צריך הרבה יותר מידע בסיסי כדי להצליח…”
בכל שניה מתבצעות 63 רכישות באמזון. נתון לא מפתיע בהתחשב בכמות העובדים המחזיקים את החברה, כ- 935,000 סך הכל. בתור מי שהחלה כחנות ספרים והפכה למעצמת מסחר אלקטרוני ושירותי מחשוב ענן, היא מחזיקה בשווי שוק עצום של אלף מיליארד וחצי דולר. רוב העסקים הגדול לא נמצא בישראל, למעשה נוכל למצוא בקירוב 10,000 סוחרים המתגוררים בישראל בלבד, מה שהופך את פוטנציאל השוק לגדול יותר. כדי להבין את גודל העבודה הדרושה כדי להצליח להרוויח ממסחר באמזון נפגשנו עם ינאל, שהפך בשנים האחרונות לאחד הסוחרים העסוקים ביותר. יש לו מספר חנויות ובזמן שהוא לא יושב ודואג לקדם את עצמו, הוא מלמד אחרים איך לא לעשות את הטעויות שהוא עצמו חטא בהם כמה פעמים בתחילת דרכו, והכל באמצעות קורס שהוא ישב והרכיב בעצמו מתוך ניסיון והצלחות רבות שחווה במהלך הדרך. במהלך הפגישה שלנו הוא שיתף את התסכול שהוא חווה בעקבות פרסומיים מוגזמים והבטחות שווא של מיליוני שקלים שניתן לעשות באמזון.
ינאל, אתה לא חושב שאפשר לעשות מיליונים באמזון?
“שלא תבין אותי לא נכון, אם יש לך מוצר טוב ותקציב גבוה, יש סיכוי טוב שתצליח להגיע לרווחים גבוהים. אבל חשוב להבין שאם אנחנו רוצים להרוויח מיליונים, אנחנו צריכים להשקיע מיליונים! בפיתוח המוצר, באריזה, במשלוח, והכי חשוב בשיווק שלו. הרי אני ואתה אנחנו לא הסוחרים היחידים, יש עוד מיליארדי עסקים שמנסים להילחם על המקום הראשון בתוצאות החיפוש, וכדי להגיע למקום שהקונים נכנסים ומשלמים עבור המוצר שלך, צריך לעבוד קשה. זה נכון שיש לא מעט סיפורי הצלחה, אבל כדי להגיע לשם נהיה חייבים לעבוד נכון.”
מה זאת אומרת לעבוד נכון?
“אם אתה רוצה להגיע למצב שהחנות שלך רווחית אתה תהיה חייב ללמוד שיווק, לדעת איך להתחרות בצורה הוגנת ונכונה מול כל שאר הסוחרים. לצורך הדוגמה, אם אתה מוכר מעצור לדלת, מוצר פשוט סך הכל אבל עם למעלה מ-3 מיליון תוצאות. איך אתה אמור להתחרות עם 3 מיליון סוחרים? איך ניתן להגיע לתוצאות החיפוש הראשונות, כדי שלא יקרה מצב שיפספסו אותנו? ברגע שאתה מבין את התשובות לשאלות האלו, הדרך שלך להצלחה הופכת להיות הרבה יותר קלה ובטוחה.”
אני חייב להודות שזה נשמע עבודה מפרכת מדי, איך אפשר להוביל בשוק העצום הזה?
“קודם כל זה לא קשה כמו שזה נראה. נכון שיש לא מעט עבודה (במיוחד בתחילת הדרך), אבל אם הכוונה נכונה, דיוק ותשומת לב לפרטים הקטנים, הכל הופך להיות הרבה יותר קל. רוב הסוחרים המצליחים משתמשים במילות מפתח. אם נחזור לדוגמה של מעצור לדלת, הם יכולים להוסיף את המילה ‘חזק’ או ‘גדול’ או כל מילה אחרת שהלקוח עלול לצרף לצמד המילים שלו בשורת החיפוש. זאת שיטה ידועה אבל בפועל היא עושה עבודה טובה.
זה הכל? זה נשמע פשוט …
“זה לא מסתכם רק במילות חיפוש. אני מדבר איתך על שיווק יומיומי, אם יש לך חנות באמזון אתה חייב להשקיע מינימום שעה וחצי כל יום כדי לקדם את החנות שלך. זה אומר להיכנס למתחרים ולבדוק את הפידבקים שכתבו עליהם, ברגע שאנחנו רואים פידבק שלילי כמו זמן הגעה ארוך מדי או שירות גרוע, אז יש לנו אינדיקציה על מה הלקוח שלנו מסתכל, מה הוא מחפש ומה חשוב לו. יש לנו את האפשרות להיכנס לתיאור המוצר שלנו ולהבטיח את מה שהמתחרה שלנו לא הצליח לקיים ‘אספקה מהירה עד 3 ימי עסקים ושירות לקוחות זמין’ – ברגע שאנחנו מבינים מה הצורך של הקונה, אנחנו נמצאים כמה צעדים קדימה ומגדילים את סיכויי המכירה שלנו.”

למה לא עשית את זה בתחילת הדרך וחסכת מעצמך כישלון?
“לצערי לא ידעתי אז את מה שאני יודע היום. הדרך שלי לא הייתה פשוטה. אמזון סגרו לי את החנות פעמיים בטענה שאני לא מתאים לקונספט. אני למדתי לבד, הסתמכתי על הידע החינמי שגוגל הצליחה לספק לי. אבל זה לא היה חכם, כי היו שגיאות קריטיות שעשיתי, כמו מילים שאסור היה להשתמש בהם ואני בכל זאת הוספתי אותם לתיאור המוצר שלי. או פידבקים שקיבלתי מלקוחות ולא טרחתי לקרוא או להתייחס לזה ברצינות. באותו זמן לא ידעתי עד כמה זה חשוב להיות מוכר אדיב שנותן שירות איכותי וטוב, עד שהחנויות שלי נסגרו והשלמתי את כל החוסרים שהיו לי.”
מה סוד ההצלחה שלך?
“לפני שאני בוחר מוצר, אני עושה עליו עבודה מאוד דקדקנית. כמעט חודש שלם אני יושב כדי לחקור אותו, להבין מה הפוטנציאל הרווחי שלו, כמה מחזור המכירות שלו והאם היה שינוי מהותי בשנים קודמות? אני עושה פלח שוק בצורה נכונה ואחרי שהגעתי להחלטה שאני הולך על זה, אני דואג לתת למוצר שלי מיתוג, אני לא שם אותו בתוך הקופסא של המפעל, הפרטים הקטנים חשובים כי זה מה ששם אותך כמה צעדים קדימה לפני כל שאר המתחרים. וכמובן לפני שאני שולח אותו למחסנים של אמזון, אני דואג להשתמש בו בעצמי כדי לוודא שהוא באיכות הכי גבוהה שיש. וכמובן הכי חשוב, שיווק, שיווק ועוד קצת שיווק.”
אם אני רוצה ללמוד איך לעשות מסחר רווחי באמזון, יש לך משהו להציע לי?
“בוודאי! אחרי למידה רבה, ריכזתי את כל הידע, ההצלחות והניסיון שלי לקורס מקיף באמזון שנוגע ביבוא, שיווק, מיתוג, כלים טכניים ועוד. בקורס ניתן ללמוד את כל הסודות והטכניקות שיהפכו אותך לסוחר אמין שמנהל חנות מצליחה ורווחית. למעשה ניתן להגיד שאחרי הקורס הזה לא תצטרך עוד שום דבר. הדבר הבא הוא לפתוח חנות ולהתחיל ליישם את כל מה שלמדת. בזמן שעסקים נסגרים והמדינה נכנסת ויוצאת מסגר, יש לכל אחד מאיתנו הזדמנות לעשות כסף ועם עבודה נכונה גם לצאת לעצמאות כלכלית!”
מסר אחרון שחשוב לך להעביר לכל מי שמתעניין בתחום?
“אני לא מאמין שיש דבר כזה רווח בלי השקעה. אם אתם רוצים לנהל חנות מצליחה באמזון, זה אפשרי! חשוב שתזכרו את זה! אבל אם לא תדאגו לפרסם ולשווק את עצמכם, אף אחד לא ידע שאתם קיימים. במקצועי אני עורך דין, אבל לא דאגתי להגדיל את המוניטין שלי, הייתי יושב שעות במשרד ריק כי לא הבאתי עבודה, לא פרסמתי את עצמי משום מקום וחשבתי שלקוחות יפלו לי מהשמיים. זה לא עובד ככה ואם אנחנו רוצים להצליח בתחום מסוים, נהיה חייבים לדחוף את עצמנו לשם.”
מעוניינים להצטרף לקורס של חברת YMC וללמוד איך לנהל חנות רווחית באמזון? לחצו כאן >>