"ירין שרף, אוהבים אותך": תמיכה בחשוד באונס בת ה-13

ברשתות החברתיות הביעו תמיכה בשרף, הנחשד באונס בת 13 במלונית קורונה • פעיל בקבוצת "100% סטרייטים" מנסה למצוא הצדקה למעשים • טיקטוק: "בודקים את החשבון"

מתוך עמוד התמיכה בשרף // מתוך עמוד התמיכה בשרף

תמיכה בחשוד באונס בת ה-13 במלונית קורונה: זמן קצר לאחר פרסום שמו של ירין שרף, תומכיו הקימו לו עמודי מעריצים ברשתות החברתיות. אחרי העמוד באינסטגרם שנושא את השם yarin.x.fan עוקבים יותר מ-130 אנשים. בפוסטים השונים נכתב בין השאר: "עמוד הערכה לירינוש" ו"רעש מספק רצח".

אחד ממנהלי העמודים הוא חזקיהו טננבום, שמתבטא בטיקטוק נגד נשים ומנהל את קבוצת הטלגרם "100% סטרייטים", שבה נמצאים תומכיו של החשוד באונס. בין הפוסטים השונים שלו בטיקטוק אפשר למצוא סרטון תחת הכותרת "ירין שרף, אנחנו אוהבים אותך", ובו סיפר כי סרטוני תמיכה אחרים נחסמו.

טננבום מביע תמיכה בשרף // מתוך טיקטוק

בדף אחר שפתח טננבום בטיקטוק ומכונה "קו ההגנה של ירין שרף בתקשורת", ובו נמצאים יותר מ-240 רשומים, הוא מפרסם סרטונים קצרים נגד התקשורת, לצד ניסיונות למצוא הצדקה למעשים המזעזעים.

מטיקטוק נמסר: "דיווח על החשבון הועבר לצוות שמבצע בדיקה כוללת ומעמיקה על תכני החשבון כולו (סרטונים, תגובות וכל מה שמקושר לחשבון).

"לטיקטוק יש אפס סובלנות כלפי הפצת תכנים פוגעניים בפלטפורמה וזו פעולה המנוגדת לחלוטין לכללי הקהילה שלנו. אנחנו מזועזעים מהמעשים לכאורה של ירין שרף ומגנים אותם בכל תוקף. חשבונו של שרף נחסם עקב הפרת כללי הקהילה שלנו, שכללה תוכן פוגעני כלפי משתמשים אחרים וכלפי נשים, ולא נאפשר לאיש להמשיך ולקדם את התכנים של שרף או תכנים דומים להם", ציינו.

"השקענו - ונמשיך להשקיע - מאמצים ומשאבים רבים ככל הניתן על מנת למנוע הפצת תוכן אלים ופוגעני. זו מאמץ שאין לו קו סיום, אך אנו לומדים ומשתפרים כל העת ונתמיד בכך ללא הרף. ליבנו עם הנערה ואנו מחזקים אותה ואת משפחתה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר