גאוני: כך תתחפשו עם מסיכת הפנים

השנה נחגוג פורים עם מסיכות, ולא רק עם אלו שעל העיניים • בחרנו בארבעה לוקים שאפשר לשלב עם מסיכת ההגנה וליצור תחפושת שכולם ידברו עליה

מגיפת הקורונה מכתיבה את אורח החיים שלנו בכל היבט אפשרי, וגם את חג הפורים נחגוג במתכונת מצומצמת. בהתאמה, המסיכה הפכה להיות האקססורי שאי אפשר לצאת בלעדיו מהבית, כך שניתן להפוך אותה לחלק מרכזי בתחפושת עם קצת יצירתיות ואיפור מתאים.

"לא חייבים להוציא כסף על תחפושת. המסיבות השנה מאוד מצומצמות, ולכן זה הזמן לאוורר את מוצרי האיפור ולתת דרור ליצירתיות", אומר ירין שחף, מורה ומנהל בית הספר למקצועות האיפור, הסטיילינג והתסרוקות. "בשווקים קיימות מסיכות כירורגיות במגוון צבעים רחב. ניתן להדפיס במדפסת איור אהוב ולהדביק על המסיכה או לקשט במדבקות, בפאייטים או בצבעי טוליפ, להתאים את האיפור לצבע המסיכה ובכך להפוך את המראה להרמוני".

לתוצאה מדויקת, שחף ממליץ להשתמש בשבלונות מבריסטול או בנייר מדבקה. "מכינים שבלונה, מצמידים אותה לפנים, ובאמצעות מכחול או ספוגית ממלאים בצבע הרצוי. מומלץ להשתמש בצבעי איפור על בסיס מים בלבד שמיועדים לציורי פנים ויש עליהם אישור של משרד הבריאות. צבעים אלה, מלבד היותם היפואלרגניים, מתייבשים במהירות, כך שניתן לצייר איתם ממש כמו שמציירים במכחול על דף נייר, ובהמשך גם קל מאוד להסיר אותם".

תפוז

יוצרים סביב העין עיגול בצבע לבן וממתינים מעט לייבוש. בעזרת מכחול דק יוצרים פלחים בצבע כתום, וממסגרים את העיגול הלבן בצבע כתום. בשולי הציור מוסיפים צללית חומה כהה שהולכת ומתבהרת כדי ליצור אפקט של עומק ותלת ממד. את העין השנייה מאפרים באופן חופשי בגוון לבן מזווית העין, בהמשך בצהוב, ובקצה העין בצללית כתומה. יוצרים טיפות מיץ בגוונים של כתום וצהוב לכיוון הלחי. לאחר מכן מדגישים את קו הריסים בעיפרון שחור או בעזרת אייליינר, וצובעים את הריסים במסקרה שחורה. צובעים את הגבות בחום.

מסיכה: בוחרים מסיכה כירורגית בגוון צהוב או כתום להשלמת המראה.

חבובות (קרמיט ומיס פיגי)

מאפרים את העיניים באופן חופשי. אנחנו בחרנו עפעף בגוני קשת צבעונית. מתחילים בזווית העין בצללית בגוון לבן וממשיכים בצללית צהובה, מוסיפים צללית כתומה, ובקצה העין ממשיכים עם צללית בגוון ורוד פוקסיה. מתחת לגבה אפשר בטפיחות קלות לטשטש את המעבר בין הגוונים בצללית בגוון ורוד בהיר. לאיפור החלק התחתון של העין בוחרים בצללית ירוקה ומדגישים בעיפרון שחור. מדגישים את קו הריסים בעיפרון שחור או באייליינר וצובעים את הריסים במסקרה שחורה.

מסיכה: בוחרים מסיכה כירורגית בגוון סגול, ורוד פוקסיה או ירוק. מדפיסים במדפסת איור של קרמיט ומיס פיגי ומדביקים על המסיכה.

דונאטס

בעזרת עיפרון עיניים בגוון חום מציירים על העפעף קווים של שתי וערב. מדגישים את קו הריסים בעיפרון שחור או באייליינר ואת הריסים במסקרה שחורה. לאחר מכן מציירים מסביב לעיניים גלים (אלמנט גלישת נוזל) בעיפרון חום, וצובעים בצבע ורוד גלידה ולבן (כולל הגבות) בקצוות. יש לסיים את שולי הציור בצללית חומה כהה שהולכת ומתבהרת כדי ליצור אפקט של עומק ותלת ממד לציור.

בהמשך, מקו השיער ועד למצח מציירים שוב אלמנט גלישת נוזל. צובעים בגוון בז' ובקצוות בלבן. יש לסיים את שולי הציור בצללית חומה כהה שמתבהרת קלות, ובעזרת מכחול דק יוצרים קווים דמויי סוכריות צבעוניות.

מסיכה: בוחרים מסיכה בגוון ורדרד ומעטרים את שולי המסיכה בצבע טוליפ מוזהב או בדבק נצנצים (בחנויות פנאי ומכשירי כתיבה).

דדפול

מאפרים את העין בצורת שקד. מתחילים בזווית הפנימית של העין בצללית חומה, ממשיכים בצללית אדומה ומסיימים בצללית בגוון חום כהה עד שחור.

חשוב לדאוג שהסיומת של כל מריחת צללית בשלב זה תהיה בגבולות מוגדרים ששומרים על צורה של שקד. בחלק התחתון של העין בוחרים לאפר בצללית אדומה ומדגישים מעל בעיפרון שחור. לבסוף מדגישים את קו הריסים בעיפרון שחור או באייליינר, וצובעים את הריסים במסקרה שחורה.

מסיכה: בוחרים מסיכה כירורגית בגוון שחור, מדפיסים במדפסת ציור של דמות דדפול ומדביקים על המסיכה, ובכך הגוון של האיפור משלים באופן מדויק את המסיכה השחורה. כמובן שניתן להשלים את הלוק עם תחפושת מלאה שתוסיף לאווירה.



צילומים והפקה: ירין שחף, בית ספר למקצועות האיפור, הסטיילינג והתסרוקות. דוגמנית ומאפרת: רונה־לי אבן חן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר