סוף סוף: אינסטגרם בשורה של חידושים בישראל

אינסטגרם משיקה שורה של חידושים, הבולט שבהם הוא Reels, התשובה שלה לטיקטוק הסינית • סרטונים קצרים עם אפקטים ופיד נפרד, כך תעשו זאת • מדריך

צילום: ינון בן שושן

פייסבוק משיקה בישראל את רכיב המוזיקה בפייסבוק ובאינסטגרם ואת Reels – תכונה חדשה שתופיע באפליקציית שתאפשר למשתמשים להפיק סרטונים קצרים בני 15 שניות עם מוסיקה ואפקטים שונים, בדומה למה שעושה כיום אפליקציית טיקטויק (TikTok) המתחרה. העדכון יגיע לכלל המשתמשים בישראל החל מהיום (שני) בשעות הערב.

“היום, יותר מתמיד, אנשים מגיעים לפלטפורמות שלנו כדי להתחבר ולשתף זה עם זה. אנו שמחים לתת לאנשים בישראל דרכים חדשות לבטא את עצמם, לשתף מוסיקה שחשובה להם ולהוסיף פסקול לרגעים האישיים שלהם", אומרת ארין פטיגיו (Erin Pettigew), מנהלת מוצר, Reels.

במה מדובר? רילס זו הדרך החדשה ליצור ולערוך סרטונים קצרים באינסטגרם. ניתן לצלם ולערוך קטעי וידאו, באורך של עד כ-30 שניות, שמורכבים ממספר קליפים ויכולים לכלול אודיו, אפקטים, רקעים ומגוון כלים יצירתיים חדשים. ניתן לשתף סרטונים עם העוקבים שלכם ב-Feed, ואם יש לכם חשבון ציבורי, אפשר להפוך אותם לזמינים לקהל הרחב באמצעות הטאב הייעודי של רילס.

כמו כן, קיימים כלים חדשים ליצירת סרטונים מקוריים – כך למשל, ניתן לחפש שירים בספריית המוזיקה, לבחור מתוך מוזיקה בקטגוריות ה-"Trending" ו-"For you" או להשתמש בקטע קול מקורי ולהקליטו ביחד עם הסרטון. קטע קול מקורי שישותף ב-Reel ישויך למי שיצר אותו; בחשבונות ציבוריים, אנשים יוכלו להשתמש בקטע הקול לטובת סרטונים משלהם, דרך לחיצה על "השתמש באודיו".

Reels // אינסטגרם
Reels // אינסטגרם

כל סרטוני רילס יוצגו בטאב נפרד עבור מי שירצה לגלות סרטונים קצרים ומבדרים, של יוצרי תוכן או של אנשים מרחבי העולם. בנוסף, ניתן יהיה לשתף את הסרטונים דרך ה-Stories ושירותי ההודעות הפרטיות (DM), כמו גם בניוז פיד – לפרופיל האישי יתווסף טאב חדש של Reels, שבו יוצגו כלל הסרטונים. ניתן יהיה לשנות את תמונת הנושא של הסרטון, להוסיף כיתוב והאשטאגים.

מוזיקה בפייסבוק ובאינסטגרם

החל מהיום בערב, משתמשי פייסבוק ואינסטגרם בישראל יוכלו להוסיף שירים לתמונות ולסרטונים בסטוריז, להתחבר לאמנים ולשלוח המלצות לשירים. ההשקה של הפיצ'רים המוזיקליים בישראל התאפשרה בזכות שיתוף הפעולה עם אקו"ם – אגודת הקומפיזיטורים, המחברים והמו"לים בישראל.

כדי להוסיף שיר, יש לפתוח את המצלמה באינסטגרם או בפייסבוק, או לחילופין לבחור מתוך הגלריה, וללחוץ על האייקון הייעודי לסטיקר המוזיקה. לאחר שתבחרו שיר, אם ישנן מילים זמינות על גבי הפלטפורמה, גם הן יופיעו באופן אוטומטי בסטורי. 

ניתן לבחור קטעים מהשיר שתרצו להבליט, להוסיף את שם האמן ואת שם השיר. ניתן לשנות את האנימציה ואת עיצוב הטקסט על ידי לחיצה על הסטיקר וכן להזיז את מיקום המילים על גבי הסרטון, לסובב, להגדיל ולהקטין – כפי שעושים עם כל מדבקה באינסטגרם.

תוכלו להשיב לסטיקר השאלות הפופולרי בסטוריז עם שיר מספריית המוזיקה - ולשתף את התשובות שמצאו חן בעיניהם. הפיצ'ר זמין לשימוש ב-Stories גם בפייסבוק וגם באינסטגרם. נוסף על כך, אנשים גם יוכלו להוסיף שירים לתחומי העניין ולתחביבים בפרופיל הפייסבוק, או לנעוץ (pin) שירים במעלה הפרופיל. השיר שתבחרו יתנגן כאשר אנשים יבקרו בפרופיל שלכם, והם גם יוכלו לבקר בעמוד הפייסבוק של האמן באמצעות לחיצה על הקטע המוזיקלי.

"אנחנו שמחים שהפיצ'רים המוזיקליים בפייסבוק ובאינסטגרם יהיו זמינים מעתה גם בישראל. מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית, שתאפשר לישראלים לשתף מוזיקה מתוך קטלוג רחב של שירים ישראליים ובינלאומיים, בתכנים האישיים שהם יוצרים ומשתפי", אומרת סמנכ"ל פיתוח עסקי באקו"ם, אסף נחום

"אנחנו נרגשים להביא את Reels ואת Music לישראל. הפיצ'רים החדשים יספקו לאנשים דרכים נוספות לשתף את התחושות שלהם ולבטא את היצירתיות שבהם", אומרת סמנכ"לית תקשורת פייסבוק ישראל, מעין שריג. "המוזיקה הישראלית, ממש כמו ישראל עצמה, מורכבת מכל כך הרבה ז'אנרים וסגנונות ואנו מצפים בקוצר רוח לתכנים מקוריים, מרגשים ומעוררי השראה, שייצקו תוכן ומשמעות לרגעים שהקהל הישראלי בוחר לתעד. היום, יותר מתמיד, אנשים נשענים על הפלטפורמות של פייסבוק כדי להתחבר זה לזה – הכלים החדשים יחברו את התעשייה לציבור הרחב, יאפשרו לאנשים לגלות אמנים חדשים, ויקרבו בין מוזיקאים למעריצים שלהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר