בוקר טוב יוסי, היכן אנחנו ״תופסים״ אותך בימים אלו?
“ממשיכים להגיע ללקוחות שלנו להעניק שירות, בעיקר לחזק אותם בתקופה לא פשוטה זאת.”
מה עומד מאחורי הרעיון של עסק שלא מעוניין לפרסם את עצמו?
“לפני 13 שנה ראיתי שבעולם האינטרנט אין אינדקס עסקים שמרכז בצורה מסודרת את כל העסקים יחדיו.” נזכר יוסי. “החלטתי לפתוח פורטל שנקרא “מרובע” כדי לתת במה לעסקים קטנים להתפרסם ברשת, בתשלום סמלי של 10 שקלים לחודש. האתר עבד בצורה מאוד מסודרת עם מפה המנווטת את הגולשים לעסקים לפי ערים ואזורים בארץ וככה זה התחיל. ”
“מכאן הגיע השם של החברה – “מרובע ברשת“,” נזכר יוסי. “האינדקס היה מורכב מריבועים המציגים את בעלי המקצוע – עורכי דין, בתי קפה וכו’ כאשר לחיצה על כל מרובע הובילה למפה.”

לאחר זמן קצר, אותם בעלי עסקים אשר פרסמו באינדקס, התחילו לפנות אליי ולשאול אותי “רגע, איך אני יכול להגדיל את החשיפה שלי בגוגל” ואז הבנתי שהדרישה הגדולה היא להגיע לחשיפה מירבית בגוגל. ראיתי את הפוטנציאל העסקי ומשם התחלתי ללמוד על קידום בגוגל. השקעתי ימים ולילות להגיע להיכרות מעמיקה עם גוגל – חוקי שיווק, כללי עבודה, מה משפיע על התוצאות וגורם לאתר להגיע למקומות הראשונים ועוד. מאז ועד היום אנחנו עובדים על קידום אורגני ללקוחות שלנו בצורה מאוד טהורה ומקצועית. אני שותף מלא בעבודה השוטפת יחד עם הצוות המנצח שלי הכולל עובדי פרסום ממומן ואורגני, מעצב אתרים, מנהל פרויקטים, מנהלת קשרי לקוחות ועוד, אשר יוצרים עבור הלקוחות שלנו קמפיינים דיגיטליים ומוודאים כי הם עומדים ביעדים שהגדרנו.”

ספר לנו על הקונספט המיוחד של מרובע ברשת
“אנחנו חברת פרסום ושיווק דיגיטלי אשר לא עוסקת בפרסום עצמי.” מסביר יוסי וממשיך. ” מאז שהחברה קיימת, לא היו לנו סוכני מכירות אשר כל עבודתם היא לשווק את החברה ולהביא לקוחות חדשים. מאגר הלקוחות שלנו הוא מצומצם ומורכב מלקוחות קבועים שאנו מלווים לאורך שנים רבות ומכירים את תחום פעילותם לעומקו.
אנו סוגרים חוזה עם לקוחות לאחר פגישה, בה עברנו על היעדים והמטרות של הלקוח, חשבנו על דרכי פעולה אפשריים וראינו כי קיים חיבור ואווירה טובה. אצלינו אין מושג כזה: התחייבות מצד הלקוח לתקופה מסויימת. לקוח לא מרוצה – עוצרים התקשרות בצורה מסודרת.
כמה לקוחות יש לכם?
“כחברת בוטיק אנו משתדלים לקחת לקוח אחד בכל תחום על מנת לא ליצור ניגוד אינטרסים ולא להיות במצב בו שני לקוחות שלנו מתחרים על אותם ביטויים ואותם מקומות בתוצאות החיפוש של גוגל.”
איך מצליחים לשמור על הלקוחות לאורך זמן בעולם בו הכל דינמי ומשתנה?
“בעיקר בזכות מקצועיות ושירות אישי. אני כמנכ”ל החברה מגיע באופן אישי לכל לקוח אחת לחודש לפחות לעדכון אודות הפעולות שבוצעו, מעקב אחר עמידה ביעדים שהוגדרו, לשמוע ריג’קטים ולבנות תוכניות עבודה עתידיות לפי צרכי הלקוח.
מעבר לכך, דנה, מנהלת תיקי הלקוחות שלנו, שומרת על קשר שבועי רציף ומבצעת שיחה טלפונית לעדכונים שוטפים וזמינה 247 לכל בקשה, טענה או צורך.
אור, מנהל הפרויקטים זמין במייל לכל צורך ומבצע משימות בעזרת הצוות המקצועי בחברה. בנוסף, אור מבצע מעבר יום יומי וניתוח דוחות גוגל של כל לקוח, מסיק תובנות ומשפר את העבודה בכדי למקסם את התוצאות. בעזרת הצוות המקצועי בחברה כל מה שהלקוחות מבקשים..
מה משאיר אתכם תמיד חדשניים ומעודכנים במדיה?
“הצוות שלנו עובר הדרכות באופן שוטף על מנת לעקוב אחר כל השינויים והעדכונים ולעמוד אחר הדרישות של גוגל. יש לנו אסמכתא מגוגל לניהול קמפיינים ממומנים בגוגל (Google Partners) וביקרנו כבר עשרות פעמים במשרדי גוגל – למדנו, ראינו מצגות, הבנו ואנחנו ממש חיים את העולם שנקרא גוגל גם מבחינה אורגנית גם מבחינת ניהול קמפיינים ממומנים, וכמובן גם פייסבוק ואינסטגרם. כמו כן אנו מעבירים הדרכות לעובדים שלנו בכל תחומי השיווק והפרסום, ביניהם ניתן למצוא הדרכות על בניית אתרים, שיווק אורגני וממומן , בניית אתרים, עיצוב,קופרייטינג ועוד.”

איך הקורונה השפיעה עליכם?
אבא שלי תמיד אמר לי: עץ שלא מתכופף ברוח נשבר! אז עשינו התגמשות אדירה. הלקוחות שלנו הם לקוחות של שנים, הם לא מחפשים שינויים. הקפאנו תשלומים חודשיים והמשכנו לעבוד כבשגרה. ישנם לקוחות אשר נהנו מ-4 חודשי קמפיינים על חשבון מרובע ברשת.
נכון להיום, כ-8 חודשים בתוך שגרת קורונה, אני מרגיש שהצלחנו לנהל את המשבר במקצועיות ובאדיבות.”
אז איך בכל זאת מגייסים לקוחות?
“המטרה שלנו היא לשמור על הלקוחות הקיימים ולהביא אותם למקומות הראשונים בגוגל ולהביא להם את מירב הלקוחות הפוטנציאלים ואנו מתמקדים בזה ומקדישים לזה את מירב מאמצנו.”

יש לך המלצה לבעלי עסקים המעוניינים לפרסם ברשת?
“מי שרוצה לעשות שיווק ופרסום באינטרנט ומגיע לפגישה עם חברת פרסום דיגיטלי צריך לוודא שנעשו הפעולות הבאות:
– בחינת קהל יעד ופלטפורמות פרסום מומלצות
– הגדרת תקציבים ועלויות
בנוסף, עוד בטרם להגעה לפגישה הראשונית עם מנכ”ל החברה, מומלץ לבדוק את לקוחות החברה ולקבל המלצות כדי להיות בטוחים שאתם בידיים טובות.
לסיכום, אפשר בהחלט לראות את המקצועיות של יוסי והצוות המנצח של “מרובע ברשת”, ובהחלט רואים את היחס הנעים ואדיבות ליבו. אם אתם מחפשים חברה שתנהל לכם את העסק במדיה בצורה מקצועית ושירותית – מרובע ברשת!
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו