חיפשתי תירוץ לכתוב על טסלה. אני כל פעם נפעם איך אילון מאסק מצליח מחדש לרגש את העולם. כשהחלטנו לפני שלוש וחצי שנים לעבור לניו יורק, הדבר הראשון שעשיתי עוד לפני שקניתי את כרטיסי הטיסה, לפני שהחלטנו איפה נגור, לפני שמצאנו בית, הזמנתי טסלה.
ישבתי במשרד שלי בישראל, נכנסתי לאתר האינטרנט של טסלה ובכמה שלבים פשוטים קניתי טסלה חדשה. זה היה כל כך מרגש. בעוד זמן מה (שנה ושלושה חודשים) אני אנהג על טסלה משלי. דרך אגב, מי שרוצה לנסוע בסייברטראק החדש והמלהיב של טסלה ימתין בסבלנות מעל שנתיים.
מה גורם לנו לקנות משהו היום ולהסכים לחכות כל כך הרבה זמן?
זה מאוד מזכיר לי את החלום של רוכשי דירה חדשה. אנחנו מסתובבים חודשים בין משרדי מכירות, מסתכלים על שלדים של בנינים בבנייה (לפעמים אפילו זה לא קיים), עוברים על תוכניות מנייר, ועל סמך זה אנחנו מקבלים החלטה לעשות את העסקה הגדולה בחיינו.
לא סתם התהליך לוקח הרבה מאוד זמן ועולה ליזם הנדל״ן הרבה מאוד כסף (שמגולם במחיר הדירה ומייקר אותה ב 2 עד 5 אחוז).
רוצים להישאר מעודכנים כל הזמן? הירשמו עכשיו לניוזלטר של נדל"ן היום
מדברים נדל"ן עם עופר פטרסבורג. האזינו לפודקאסט החדש >>
אז איך טסלה עושה את זה? איך היא מצליחה לגרום לנו לחכות לרכב חדש יותר משנתיים, ואיך אף אחת מחברות הרכב, שמוכרות להמונים, לא הצליחה לעשות זאת מעולם?
אני קורא לזה The Real Dream. זו האמנות של יזמים מוכשרים, שמצליחים לגרום לנו לחלום, להתרגש ולהתאהב במשהו מרחוק מבלי לגעת בו. זו הפסיכולוגיה שמאפשרת לנו לרצות משהו כל כך חזק ולהמתין לו בתשוקה.
זו הטכנולוגיה שמאפשרת לנו לראות ולחוש את הדירה שעוד לא נבנתה כאילו היא כבר קיימת במציאות. ואז, בלחיצת כפתור, תוך כדי ההתלהבות, להזמין, לבחור את הגודל, את הצבע וכל מה שאנחנו רוצים שיהיה ביום המיוחל, כשנקבל את המפתח.
אין ספק שאילון מאסק הוא כזה. בזכות היכולת הגאונית הזו, בפחות מעשור הוא הצליח לבנות חברה ששינתה את עולם הרכב ואת הציפיות ממנו.
התוצאה: הערך של טסלה גבוה מהערך של טויוטה, פולקסווגן, מרצדס, ג׳נרל מוטורס, ב.מ.וו, הונדה, פיאט, פורד, ניסן וסובארו יחד!
חלומות מתגשמים. אני שומר על אופטימיות.
