גבעת שמואל: מגשימים חלום

זה לקח 20 שנה, אבל סוף סוך אושרה ההתחדשות העירונית במתחם גיורא

צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל // מתחם גיורא, לפני

לאחר שני עשורים סוף סוף אושרה תוכנית הענק להתחדשות עירונית בשכונת גיורא הוותיקה בגבעת שמואל. מדובר בתוכנית הדגל של העיר, במסגרתה ייבנו כ-1,830 יחידות דיור חדשות, במקום 552 יח"ד הקיימות כיום.

300 מיחידות הדיור ייבנו על קרקע משלימה, לאחר הקצאת הקרקע על ידי רמ"י ובהתאם להמלצת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. התוכנית כוללת בנוסף 27,000 מ"ר שטחי משרדים, תעסוקה ומבני ציבור.

מתחם גיורא ממוקם לאורך רחוב הנשיא, בין כביש 4 מערב ורחוב דרך המלך ממזרח. כיום ניצבים במתחם 21 בניינים בני 3-4 קומות במצב פיזי רעוע ומספר מבני מסחר וציבור, אשר אותם יחליפו 18 בניינים בגבהים שונים, בני 9-30 קומות, הכוללים גם שני מגדלי תעסוקה. הרחוב יורחב ויכלול שדרת חנויות וייבנו בו מרחבים ציבוריים עם שבילי הליכה ואופניים. התוכנית נערכה בהתאם לעקרונות תוכנית המתאר הכוללנית של הרשות המקומית גבעת שמואל.

התוכנית מתחלקת בין שלושה מתחמים: הראשון לאורך רחוב הנשיא, מתחם גיורא, המיועד לפינוי-בינוי ובו משולבים גם שטחי תעסוקה ומבני ציבור. השני מתחם המזרחי, המיועד כקרקע להשלמה ובו מתוכננים מבנים חדשים ושטח ציבורי פתוח. השלישי הוא המתחם האזרחי, בו מתוכננים לצד מבני מגורים שטחי ציבור שיענו על הצרכים של תוספת יחידות הדיור.

במסגרת התוכנית ייהרסו 22 מבני מגורים ישנים עם 552 דירות, ובמקומם יוקמו מבנים בבנייה מרקמית בגובה של 10 קומות ומגדלים בני 25 קומות עד 31 קומות. מבני המגורים יכללו דירות במגוון גדלים, על מנת שיתאפשר מענה דיור למגוון סוגים של אוכלוסייה.

מתחם גיורא, אחרי // צילום: משרד אדריכלים פרחי-צפריר
מתחם גיורא, אחרי // צילום: משרד אדריכלים פרחי-צפריר

התוכנית קודמה ביוזמת העירייה על ידי ראש העיר יוסי ברודני ונערכה על ידי משרד האדריכלים פרחי-צפריר.

ברודני: "התוכנית קודמה לאחר חשיבה אדריכלית מעמיקה, תוך הסתכלות עירונית רחבה והתחשבות בהיבטי תחבורה, פיתוח סביבתי, תשתיות, שבילי אופניים, חניות וריאות ירוקות. אין לי ספק כי תוכנית זו תביא  לשיפור משמעותי בחזות העיר ובאיכות החיים של תושבי שכונת גיורא ותושבי העיר כולה". 

איל הנדלר, יו״ר קבוצת כנען, החברה היזמית: "באמצעות שיתוף פעולה עם התושבים נאפשר לתושבי שכונת גיורא להגשים סוף סוף את חלום הדירה החדשה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר