מח"ט גולני שנפצע ב"צוק איתן" יועלה לדרגת אלוף

תא"ל רסאן עליאן, שגם ימונה לתפקיד המתפ"ש החדש, יחליף בתפקיד את אלוף כמיל אבו רוקון • ההחלטה התקבלה על ידי שר הביטחון גנץ והרמטכ"ל כוכבי

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן , צילום: דובר צה"ל

תא"ל רסאן עליאן, מח"ט גולני שנפצע במהלך מבצע "צוק איתן" בשנת 2014, יועלה לדרגת אלוף וימונה למתאם פעולות הממשלה בשטחים במקומו של אלוף כמיל אבו רוקון, כך הודיע הערב (חמישי) דובר צה"ל. ההחלטה התקבלה לאחר ששר הביטחון בני גנץ אישר את החלטת הרמטכ"ל אביב כוכבי.

עליאן, בן למשפחה דרוזית-ישראלית, נולד וגדל בשפרעם, שם הוא מתגורר כיום עם אשתו ושלושת ילדיהם. הוא התגייס לצה"ל בשנת 1990 ושירת כלוחם בגדוד 51 בחטיבת גולני. בהמשך, לאחר ששימש כמפקד מחלקה בגדוד, הוא מונה למפקד פלוגת מסלול בגדוד 12. עם התקדמותו בחטיבה, הוא שימש גם כקצין המבצעים של החטיבה, כמפקד פלוגה רובאית בגדוד 12, כמפקד מחזור טירונים בבא"ח גולני וכסגן מפקד גדוד 13.

בשנת 2002 הוא מונה לתפקיד סגן מפקד יחידת אגוז. שנה אחר כך הוא הועלה לדרגת סגן אלוף ומונה לסגן מפקד חטיבת מנשה. הוא פיקד על גדוד דוכיפת בשנים 2005-2003, כסגן מפקד חטיבת גולני בשנים 2007-2005 וכמפקד גדס"ר גולני בשנים 2009-2007.

הוא הועלה לדרגת אלוף משנה ב-2009, אז מונה למפקד חטיבת אלכסנדרוני, תפקיד אותו שימש עד 2011. לאורך השנים הוא התקדם ומונה לתפקידים נוספים רבים, בהם מפקד חטיבת מנשה. ב-2014 הוא מונה למפקד חטיבת גולני, והיה לקצין ממוצא דרוזי הראשון הממלא את התפקיד. הוא הוביל את החטיבה במבצע "צוק איתן", במהלכו נפצע באורח קל-בינוני. לאחר שהחלים, חזר לפקד על החטיבה.

ב-2016 הוא הועלה לדרגת תא"ל ומונה לתפקיד כקצין חי"ר וצנחנים ראשי עד 2018, אז מונה לראש מטה פיקוד המרכז. בשנה שעברה הוא עזב את התפקיד לאחר שמונה לראש המינהל האזרחי, תפקיד אותו הוא ממלא כיום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר