מתקפה ברשת נגד אייל גולן: "הילדים שלך לא אשמים, אתה אשם"

גם כשמדובר בהבעת צער על מה שילדיו עוברים בגללו, הרשת לא ריחמה על הזמר • "אתה הסיבה שהילדים שלך סובלים" • ליאם הפקות: "עוול לאדם חף מפשע"

צילום: לירון מולדובן // "הילדים שלך לא אשמים, אתה אשם"

ההיסטוריה של אייל גולן שוב מעוררת סערה: בשבוע בו הוא מציין את לידתה המשמחת של בתו מיאל, הזמר אייל גולן מצא את עצמו שוב בלבה של מתקפה.

מאחורי הזעם שמופנה כלפי הזמר הפעם, סרטון שצולם לפני כשנה כשגולן היה בברזיל, בעיצומם של צילומי עונת האולסטאר של הריאליטי "גולסטאר". באותם הימים התחוללה בארץ סערה בעקבות תחקיר טלוויזיוני שעסק בפרשת "משחקי חברה", אותה פרשה מדוברת בה נחשד גולן בקיום יחסי מין עם קטינות והסתיים בסגירת התיק נגדו.

כדי לעודד את רוחו, הפקת התוכנית דאגה לשלוח לו סרטון בו כיכבו ילדיו ליאם ואלין, כשזו גם הקדישה לאביה שיר שגרם לו לפרוץ בבכי מול המצלמות. "הילדים האלה צריכים לעבור את כל מה שאני עושה בחיים שלי", נשבר בבכי. "שני הילדים האלה לא עשו כלום בחיים שלהם, ולא מגיע להם לעבור את מה שהם עוברים. כיף להגיד 'הזמר הכי גדול במדינה', הכל טוב. בסופו של דבר, כל החיים שלי המטרה שלי הייתה לשמח אנשים, ואני מצליח לשמח אנשים, אבל את הילדים שלי אני לא מצליח לשמח".

זה מה שחשבנו על "אמבולנס" של נועה קירל ומרגי

"ברור שהילדים נפגעים. זה נורא וזה מביך ולא מגיע להם לעבור את זה". אייל גולן // צילום: לירון מולדובן
"ברור שהילדים נפגעים. זה נורא וזה מביך ולא מגיע להם לעבור את זה". אייל גולן // צילום: לירון מולדובן

הסרטון שטף במהרה את הרשת, אבל במקום לעודד חמלה, את הצופים והגולשים הוא הצליח בעיקר להרגיז.

"מי שנמצאות פה כבר זמן מה יודעות שהבאט סיין שלנו הוא אייל גולן. למה? כי זה מסכם הכל. ניצול מעמדי, פגיעה מינית, מיזוגניה טהורה וכמובן - התחמקות מעונש", כך נכתב בעמוד הפייסבוק וחשבון הטוויטר של עמותת כולן (kulan), עמותה המקדמת את השיח והעשייה הפמיניסטית בארץ.

"והנה עוד דוגמה", המשיך הפוסט הנוקב. "הילדים של אייל גולן נפגעים בעקבות מה שעשה. ברור שהם נפגעים. זה נורא וזה מביך ולא מגיע להם לעבור את זה. אבל אפילו זה לא גורם לו להתנצל. אפילו זה לא גורם לו לצאת בהצהרה שהוא מבין שטעה, שהוא לוקח על עצמו את האשמה, שמהיום ואילך הוא פועל כדי לדאוג שדברים כאלו לא יקרו".

בהמשך מבהירים העומדים מאחורי הפוסט כי לדידם האשמה כולה מוטלת על הזמר בלבד ולא על אף אחד אחר. "...זה פשוט גורם לו לבכות ולהאשים את התקשורת ואת החברה בכך שהילדים שלו סובלים. אתה הסיבה שהילדים שלך סובלים. אתה הסיבה שהנערות האלו סובלות. ואתה גם הסיבה לכך שנערות ונשים ממשיכות לסבול", נכתב. "כי כשזמר מפורסם ניצל את מעמדו כדי לנצל מינית נערות והסיע אותן בפותמוביל כדי 'לפנק' חברים שלו והעולם פשוט שתק - המסר שעובר הוא שזה מותר, זה אפשר וזה לא מעניין אף אחד. הילדים של אייל גולן סובלים בגלל שאבא שלהם בשום שלב לא אמר "מה שעשיתי לא בסדר. אני מתנצל, אני אדאג שזה לא יחזור לעולם.

"הסבל של הילדים שלו לא גורם לו לצאת בהצהרה שהוא מבין שטעה, שהוא לוקח על עצמו את האשמה, שהוא יוודא שדברים כאלו לא יקרו...הרי גם מהסבל של נערות מנוצלות לא היה אכפת לו, רק מהפגיעה בו עצמו", נכתב בציוץ בעמוד העמותה.

"מה שאיל גולן עשה, גם אם לא עומד ברף הפלילי, צריך לזעזע את כולנו כחברה. היחס לנערות כאל צעצוע שגברים מעבירים מיד ליד לא יכול לעבור בשתיקה", נכתב בסיום שרשרת הציוצים שזכתה לאינספור חיזוקים מצד גולשות. "בדיוק , הוא מאוד מנסה לתקן רושם. חי בטיק טוק עם האישה והילדים ומציג עצמו כאיש משפחה. פעם קראתי שהוא אמר משהו בסגנון של עד מתי תשפטו אותי...אז אני שואלת אותך מר אייל גולן , ייתכן בהחלט שאתה מבין את משמעות הדברים שנעשו ואתה רוצה להתחיל מחדש. הבעת פעם חרטה? האם התנצלת? האם ביקשת סליחה מהנערות? גם את הפלטפורמה הזו יכולת לנצל. להתנצל, להסביר ולהיות דובר בנושא עבור בני הנוער והאנשים שמעריצים אותך. איך לא מתנהגים ואיך עוצרים. איך לכבד אישה באשר היא ואיך לסייע. הייתי מכבדת אותך יותר מאשר מסע ההתקרבנות הזה. אתה עדיין יכול לשנות", כתבה גולשת.

"איך שלא יסובבו את זה, הם יחיו עם הצל של אביהם המפורסם כל חייהם. כל מה שהוא לטוב ולרע". אייל גולן // צילום: קוקו
"איך שלא יסובבו את זה, הם יחיו עם הצל של אביהם המפורסם כל חייהם. כל מה שהוא לטוב ולרע". אייל גולן // צילום: קוקו

"מהי תרבות אונס ומי מקיים אותה? כתבי תרבות שמשחררים קטע וידאו שבו אייל גולן מתקרבן על כמה קשה לו בחייו נוכח הפרסומים על חלקו בפרשת ניצול הקטינות המחרידה, ובמקום להביע איזושהי ביקורת בעניין משתפים פעולה עם אותם מפיקים שמנצלים את הפרשה למטרות רייטינג", כתבה עורכת המגזין "הפמיניסט.ית".

"אייל גולן האחרון שצריך לחנך אנשים. אם הוא רוצה לעשות לביתו עדיף שיעזוב כרגע דיבורים וניסיון להפיל את האחריות על אנשים אחרים. צא טיפה מאור הזרקורים במקום לנסות ולמשוך עוד אש".

"אייל גולן: שש שנים שאני עובר כתישה, אף אחד לא עוצר לחשוב על הילדים שלי. נערה בסיכון בת 16 משכונת מצוקה בתוך הפותמוביל: נכון", צייצה גולשת נוספת בסרקסטיות.

"מוזר, בדרך כלל קצת וודקה רדבול וזה מסתדר, ואז יוצאים מהחדר אבא שלי ועוד חבר", כתב גולש אחר.

"בכל מקום שאתה הולך, וכל דבר שאתה עושה... תחשוב קודם כל איך זה צפוי להשפיע על הילדים שלך, ותיקח אחריות על המעשים שלך. הילדים שלך לא אשמים, אתה אשם שלא חשבת עליהם. לא עוזר שתשב עכשיו ותבכה בטלוויזיה, ממתי התבכיינות והתקרבנות של אנשים בעלי כוח השפעה וחוסר אחריות הפכו להיות הספורט הלאומי פה?".

אחרים נהגו בטון מעט יותר סלחני כלפי הצעירים: "איך שלא יסובבו את זה, הם יחיו עם הצל של אביהם המפורסם כל חייהם. כל מה שהוא לטוב ולרע. זה עליהם לבנות משהו חדש בעצמם. כמו כל יצור אנושי בעולם", צייץ גולש ואחרים הוסיפו: "לדעתי, כאשר הוא עשה מה שעשה, הוא היה צריך לחשוב ולהגיד שלילדות שהוא היה איתן יש משפחה ויש חיים שלמים לפניהן. הוא צודק שהמשפחה שלו לא אשמה. הוא אחראי על המשפחה שלו ולכן היה צריך לצפות שלכל דבר שעושה יש השלכה".

"הילדים אף פעם לא צריכים לשלם את המחיר, אבל מה לעשות שגם להתנהגות של אבא שלהם, שהוא דמות ציבורית, סלב, זמר מפורסם, יש מחיר".

"אייל, ביסודך אני בטוח שאתה אדם טוב, אבל מה שקרה לפני שנים זה כתם בל יימחה, נזק בלתי הפיך...היית צריך לראות את אלילך, אחד מגדולי זמרי ישראל זהר ארגוב, שלא עמד בלחצים של קריירה מפוארת".

"לצערי 'הזמר הכי טוב במדינה' צריך היה לחשוב על הילדים האלו לפני שהוא עושה מעשים (אם אכן עשה)...אבל מסכימה שאין לערב את הילדים בנושא".

"בכל מקום שאתה הולך, וכל דבר שאתה עושה... תחשוב קודם כל איך זה צפוי להשפיע על הילדים שלך". אייל גולן // צילום: אלוני מור
"בכל מקום שאתה הולך, וכל דבר שאתה עושה... תחשוב קודם כל איך זה צפוי להשפיע על הילדים שלך". אייל גולן // צילום: אלוני מור

"הילדים שלך לא אשמים חלילה...גם הנערות שעברו תחת ידיך ואביך. עצוב שאת צ'ק הטמטום והחרפה צריכים לפרוע הילדים".

"אייל גולן לא בנאדם רע, ולדעתי אפילו בנאדם טוב, אבל הקושי להודות בטעות ולבקש סליחה הוא מה שתוקע לו את החיים ולא מנקה אותו מכל הפרשה הזאת. חבל. הוא יכול היה לצאת גדול ומזמן יכלו לשכוח לו את זה".

מליאם הפקות נמסר: "הקטע המדובר הינו מחווה מרגשת ביותר שילדיו של גולן הכינו עבורו אחרי שלא ראו אותו חודש ימים בזמן צילומי 'גולסטאר' בברזיל שנערכו לפני כשנה. אייל גולן התנצל עשרות פעמים על ההתנהלות סביבו באותה תקופה. אנו דוחים כל ניסיון להזיק ולגרום עוול לאדם חף מפשע שמעולם לא הואשם, המשטרה והפרקליטות סגרו באופן נדיר את התיק בתוך שלושה חודשים בלבד והוכח שהמתלוננות העידו עדות שקר. ואף על פי כן אייל גולן נענש בצורה הקשה ביותר שחף מפשע יכול להיענש. אנו מדגישים שמי שמעלה את הסיפור מחדש עושה עוול לאדם חף מפשע".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר