"אמבולנס" של נועה קירל ומרגי: זה לא שיר, זו פרסומת

במקום לשיר על "אמבולנס", כדאי לשלוח אחד לתעשיית המוזיקה הישראלית, כדי להציל אותה ממחלות כמו שיווק בוטה, חקיינות זולה וטקסטים אוויליים

צילום: מתוך "אמבולנס" // מי ששם את הכסף על הקליפ, צריך לוודא שכספו לא הולך לפח

"אז יש לך יופי יש'ך כסף, זה אותי לא קונה/ אבל עם קצב כמו שיש לך, הכל ישתנה הלילה", אומרות מילות השיר החדש, "אמבולנס", שהוציאו אתמול (רביעי) בקול תרועה בני הזוג נועה קירל ויהונתן מרגי. כמה אירוני שאלה המילים שפותחות שיר שהוא חלק משיתוף פעולה מסחרי עם חברת סמסונג.

מאחורי השיר הזה עומדים אנשים כמו ג'ורדי, סטטיק, רון ביטון ואיתי שמעוני - השמות הקבועים מאחורי כל אותם שירים חדשים, שנועדו להיות להיטי ענק עוד לפני שיצאו. הם, ביחד עם קירל ומרגי, רוצים שתחשבו שהם עושים את זה בשביל האמנות. זה רק במקרה שהזדחלו להם לתוך הטקסט משפטים כמו "תביא לי ת'טלפון/ תזמינו לי אמבולנס/ אני לא כמו כולם אני עושה את זה שונה.../ טווח ארוך כמו אשפוז.../ אז סורי אנ'לא זמין או עונה הלילה". מישהו אמר סמארטפון ולא קיבל?

נראה שכל מה שחסר לשיר החדש הזה הוא פניו המיתממות של פרופ' יורם לס בליווי הכיתוב "זו לא פרסומת, זה שירות לציבור". וכאילו כדי להוסיף חטא על פשע, חלקים בלחן של "אמבולנס" מזכירים באופן מחשיד את "Bury a Friend" של בילי אייליש. לא ממש שיר מקורי, אלא חיקוי, וגם לא ממש "קליפ עתידני" (כפי שמסביר היח"צ), אלא פרסומת. מוצר ממוחזר מרמת הטקסט האווילי ועד הלחן הסתמי עד כדי ייאוש.

אף שהמוצר שאותו מוכר הקליפ מופיע שוב ושוב על המסך, אנשי היח"צ לא הסתפקו בכך, אלא דאגו להזכיר מי השחקן החשוב שעומד מאחורי השיר הזה. שהרי מי ששם את הכסף על הקליפ, צריך לוודא שכספו לא הולך לפח. צפי של עשרות מיליוני צפיות זה נחמד, אבל את התוצאות צריך לקבל כבר מהצפייה הראשונה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר