סטאי יפו נפתח - זול בעשרות אחוזים

בית המלון המפורסם נפתח אחרי חמישה חודשים • המחירים נמוכים באופן משמעותי • הישראלים מחליפים את התיירים הזרים

צילום: אסף פינצ'וק // בריכה על הים - סטאי יפו

מלון סטאי, אחד מבתי המלון המפוארים והיוקרתיים בישראל פתח בתחילת השבוע את שעריו לאחר שהיה סגור חמישה חודשים. בית המלון הממוקם על חופה של יפו ובסמוך לכיכר השעון הסתמך בתקופה שקדמה לקורונה בעיקר על תיירים זרים, אך כעת הוא נפתח לישראלים. סטאי תל אביב הוא בית המלון האחרון של האחים נקש שנפתח וזאת לאחר שפתחו את מילוס ים המלח, סטאי כנרת, הרברט סמואל, רויאל שנגרילה וכל שאר בתי המלון של הרשת במהלך השבועות האחרונים.

לפני תקופת הקורונה, המלון אויש בכ-80 אחוזים על ידי תיירים זרים. כעת, היחידים שיכולים להגיע למלון הם הישראלים שנהנים ממחירים נמוכים שנעים סביב ה-1,500 שקלים לזוג ללילה. בעבר, המחירים במלון היו יקרים יותר בכאלף שקלים ללילה בממוצע.

המחירים נמוכים באופן משמעותי מהתקופה שקדמה לקורונה // צילום: אסף פינצ'וק
המחירים נמוכים באופן משמעותי מהתקופה שקדמה לקורונה // צילום: אסף פינצ'וק

יניב אדיבי, מנכ"ל המלון סיפר על הפתיחה המרגשת, "אחרי חמישה חודשים החלטנו לפתוח, אנחנו אוהבים לראות את הקהל הישראלי ומשתדלים למלא את המקום של חופשה בחו"ל. יש ביקוש גבוה למרות שפתחנו רק לפני יומיים. בעבר אכן רוב הקהל שלנו היה מבוסס על תיירים זרים ועכשיו ישנם רק ישראלים, אבל זה לא משנה את רמת ההשקעה וההקפדה שלנו, אנחנו שומרים על אותם סטנדרטים וכמובן הכל לפי כללי התו הסגול. מערכות המיזוג עברו תהליך טיהור ועובדי המלון עברו הכשרות מיוחדות".

נכון לעכשיו, ארוחות הבוקר במלון מוגשות על ידי מלצר ואין בופה וזאת במטרה למזער את אפשרויות ההדבקה. רוב אורחי המלון בוחרים לאכול במרפסת הפתוחה של חדר האוכל. בחדרים מגישים ערכות היגיינה והמיטות בבריכה מופרדות במרחק של שני מטרים.

שתי הקומות הראשונות מהמאה ה-13 // צילום: אסף פינצ'וק
שתי הקומות הראשונות מהמאה ה-13 // צילום: אסף פינצ'וק

אחת האטרקציות המוכרות של בית המלון היא בריכת האינסוף, הבריכה שנמצאת ממש מעל החוף היפואי שזכתה בשנה שעברה גם בתואר "בריכת המלון הטובה בעולם" על ידי אתר התיירות Jetsetter. המבנה בו ממוקם בית המלון קיים מהמאה ה-13 ובמהלך השנים עבר לא מעט שימושים, בית היתר היה בית כלא ותחנת משטרה, בין היתר, גם הסרט השוטר אזולאי צולם בבית המלון בגלגולו הקודם כתחנת משטרה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר