ללא פחמימות: טרנד הקיטו מגיע להמבורגריות

זו לא הייתה הארוחה המושלמת - אבל גם לא התאכזבנו כמו שחשבנו • טעמנו את ההמבורגר הקטוגני החדש של "אגאדיר" ויצאנו אופטימיים

יש איזשהי סברה, לפעמים היא מוצדקת ולפעמים לא, על כך שאוכל שנוצר במיוחד לתזונה כלשהי, לא משנה מאיזה סוג, יהיה פחות מוצלח מאוכל "רגיל". הוא תמיד יהיה מלא בכוונות טובות אבל יהיה בו כנראה איזה קאטצ' שיהפוך אותו לפחות טוב. זו תפיסה שמתאימה לדיאטות של פעם, גישה שלפיה דיאטה זה משהו שעושים רק אנשים שמנים והיא סוג של עונש והתעללות שצריכים לעבור עד שיחזרו בחזרה למשקל שהחברה דורשת שיהיו בו. 

למזלנו התקופה הזו פחות או יותר נגמרה והיום אנשים שומרים על תזונה בריאה סתם ככה כי בא להם או מתוך רצון לשמור על הבריאות, ועדיין נהנים מהחיים, בלי ייסורי מצפון ובלי שום דבר אחר. הסיבה לכך היא שהשנה היא שאנחנו בשנת 2020, יש פתיחות וחשיפה לסוגי תזונות רבים, כל אחד מוצא את מה שנוח לו ומתמקד בו, ולכל תזונה יש גם שוק מוצרים שמפצה על כל חוסר שנוצר. 

נחסוך לכם פתיחת טאב חדש וחיפוש בויקיפדיה. "דיאטה קטוגנית היא דיאטה הגורמת לקיטוזיס, מנגנון מטבולי בו רוב תאי הגוף מפיקים אנרגיה משריפת שומן במקום שריפת גלוקוז. בכדי לגרום לקיטוזיס מופחתת משמעותית צריכת הפחמימות עד לכילוי מאגרי הגליקוגן בכבד, אז מתחיל הכבד לייצר גופי קיטון מחומצות שומן שמקורן בתאי השומן או במערכת העיכול". 

ההמבורגר הקטוגני של אגאדיר // צילום: איתן וקסמן
ההמבורגר הקטוגני של אגאדיר // צילום: איתן וקסמן

עד כאן המידע היבש. מה שאתם צריכים לדעת, אם אתם לא מכירים, זה שמדובר ב"דיאטה" שסחפה מיליונים, שכן היא דוגלת בהעלמת הפחמימות לא לטובת פחמימות וקוטג' אחד אחוז, אלא לטובת חומרי גלם שעל התפר בין משמינים למושחתים, דוגמת גבינות עם אחוזי שומן גבוהים, בשר שמן, חמאה ועוד. 

ברשת אגאדיר גילו את הפוטנציאל והשיקו המבורגר מיוחד שכזה בשיתוף פעולה עם השף עודד טלמור, עם שתי קציצות במשקל של 110 גרם לאחת ולחמניה שעשויה מקמח שקדים, פסח סטייל, רק מוצלח יותר. ההמבורגר עבר גם הוא שינוים קלים, ללא כל רוטב או סוכר, אך עם הרבה יותר שומן. לכל הכיף הזה ניתן להוסיף גם צ'דר ובייקון טלה, שבכלל יוסיפו לחגיגה. 

לתת ביקורת למוצר כזה זה די מורכב האמת. למי שלא חי את תזונת הקיטו לא מומלץ, מן הסתם, לבחור במנה הזאת. אף אחד לא יקח לחמניה של פסח אם זמינה לו לחמניה רגילה. עם זאת, ההמבורגר עצמו טעים יותר בגלל כמויות השומן, וזה גם מה שמציל את המנה כמכלול. הלחמניה כשלעצמה קצת קשה ללעיסה ובעלת מרקם גומי, ובהינתן איסור הרטבים הדבר היחיד שהציל אותה זה השומן והטעמים מהבשר  והירקות שהרטיבו אותה ובסוף יצרו, כמכלול, מנה לא רעה בכלל.

רבים מחסידי הקיטו והפליאו  נוטים להתלונן שאין מספיק מסעדות שמתאימות לצרכיהן, בטח לא במחיר זול יחסית או במשלוחים, ולכן הם נאלצים להשקיע זמן רב בסופי שבוע ולבשל למשך כל השבוע, על כן הם בטח ישמחו לשמע הבשורות המשמחות מכיוון אגאדיר. אם אתם לא שם, או לא מתכוונים להיות, פשוט תישארו בהמבורגר הרגיל, הכל בסדר.

מחיר ההמבורגר- 68 שקלים

זמין במשלוח ובישיבה במקום בסניפי רשת "אגאדיר"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו