מאסר עולם למחבל שרצח את ארי פולד

חליל יוסף ג'בארין הורשע בינואר כי התנפל על פולד, אב לארבעה, במרכז המסחרי בספטמבר 2018 • אחיו של פולד: "בעולם מתוקן המחבל הנתעב היה מוצא להורג"

ארי פולד ז"ל // ארי פולד ז"ל

בית הדין הצבאי בעפר גזר היום (שלישי) מאסר עולם על המחבל חליל יוסף ג'בארין שרצח את ארי פולד ז"ל בפיגוע שאירע בגוש עציון לפני כשנתיים.

תיעוד הפיגוע // צילום: אנשי הדממה

ג'בארין, אז בן 16, הורשע בינואר האחרון בגרימת מוות בכוונה. על פי החלטת בית הדין הצבאי, ב-16 בספטמבר 2018 הגיע פולד ז"ל, אב לארבעה, לקניות במרכז המסחרי בצומת גוש עציון, כאשר המחבל התנפל עליו מאחור ודקר אותו בגבו. 

פולד שלף את אקדחו, והצליח לירות במחבל ולמנוע ממנו לפגוע באזרחים נוספים. אז התמוטט פולד והובהל לבית החולים שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. על פעולתו באירוע קיבל פולד את עיטור הגבורה האזרחי לאחר מותו. ועדת העיטורים של המשטרה העניקה את "עיטור המופת האזרחי" למשפחתו של ארי פולד.

משפחתו של ארי פולד ז"ל בבית המשפט, היום // צילום: יהונתן שאול
משפחתו של ארי פולד ז"ל בבית המשפט, היום // צילום: יהונתן שאול

איתן פולד, אחיו של ארי, אמר לאחר ההחלטה על גזר הדין: "בעולם מתוקן המחבל הנתעב היה מוצא להורג. מעט הנחמה היא שאותו מחבל לא יראה אור יום. המשפחה קוראת לדר הביטחון להפסיק את התשלומים והעברת הכספים למחבלים. 

בנוסף, המשפחה מסרה כי "היום נסגר פרק. אנחנו ממשיכים קדימה, כמו שארי היה מבקש, בגב זקוף למען מדינת ישראל. שום טרור ושום רצח לא יחלישו את אחיזתנו ואהבתנו לארץ ולמדינה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר