ההסכת שאין לומר את שמו: למכורי "הארי פוטר" בלבד

אם אתם מעריצים אובססיביים של סדרת ספרי "הארי פוטר", ההסכת שמוגש על ידי שיר ראובן ודור סער-מן בכאן יכול לעשות לכם את היום

"הארי פוטר", צילום: מתוך הסרט

מכירים בעל פה את כל סדרת "הארי פוטר"? הלכתם לכל הסרטים ואתם מחכים בעיניים כלות להמשך של "הפשעים של גרינדלוולד"? אתם לא לבד, ויש גם מי שמוכנים לצאת יחד איתם אל מסע העמקה וחפירה בסדרה האייקונית, ששינתה את תרבות הפנטזיה לילדים מאז יציאתה לאור.

'ההסכת שאין לומר את שמו' מוגש על ידי שיר ראובן ודור סער-מן שגדלו על הסדרה. הם צוללים אל כל הפרטים שהכניסה ג'יי.קיי רולינג אל הסיפור, ושכילדים קטנים יותר פחות שמו לב אליהם. הם עוסקים במכתבים שהארי קיבל, ביתמות שלו ובדרכים בהן הסופרת מכניסה אותנו לעלילה. 

האהבה הזו, או יותר נכון התשוקה לעולם של הארי, ניכרת אצל שני היוצרים לאורך כל שני פרקי ההסכת. מדובר בשעה של הקשבה והעמקה ברובד המיתי, הכולל הקשרים לדמויות מהמיתולוגיה היוונית, גאולתו של הפרט הדחוי ההופך למשיח, המאבק בין הרוע האולטימטיבי לכוחות הטוב בעולם והצורך לבחור בין רע לטוב, כולל המחיר שיש לשלם עבור כך. 

ניכרת התשוקה לעולם של הארי // "הארי פוטר", מתוך הסרט
ניכרת התשוקה לעולם של הארי // "הארי פוטר", מתוך הסרט


אבל, וכאן האבל הגדול, אתם חייבים להיות מכורים לסדרה כדי להעביר את הזמן בשמיעת ניתוח אקדמי ארכני ופרטני מסוג זה. נכון, ניכר שהשניים מכינים כל שידור היטב, יודעים הרבה פרטים ומתאמצים ממש להנגיש את הנושא, אבל הם לא מצליחים לרתק מבחינה סיפורית ושידורית. אין להם את התשוקה והעוצמה שהייתה, למשל, לפרופסור מיכאל הרסגור המנוח, שיכול היה לדבר בתוכניתו "שעה היסטורית" בגלי צה"ל במשך שעות על היסטוריה, כולל הפרטים הכי איזוטריים אודות מלכים ושועי עולם, ולכשף את המאזינים לו. זה בסדר, מעט אנשים יודעים להגיע אל הגובה והתשוקה הזו. אלא שיש מחיר לפער הזה, והוא מתבטא בכך שהוא דורש מאמץ מהמאזין הממוצע, שאינו מעריץ את הסדרה באובססיביות.

• שחקן "הארי פוטר": "לא הצלחתי לגמור את החודש"

• בלתי נתפס: ההכנסה השנתית של ג'יי. קיי. רולינג

מעבר לכך, אין בספרי הארי פוטר מספיק מיתולוגיית מעמקים כדי לרתק באמת את המקשיב אליה. לא כל מה שקוסם לנו כילדים יכול באמת לרתק אותנו שעות כמבוגרים. לכן, אם אתם לא ממש מכורים להארי פוטר, כדאי לכם להמשיך הלאה. 



"ההסכת שאין לומר את שמו",  אתר כאן טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר