ארגוני הנכים זועמים על יגאל כנען: "אמירות אומללות"

פעילים בארגוני הנכים שוקלים להפגין מול ביתו של המועמד לכנסת לשעבר • "אדם כמוהו לא יכול לשרת ציבור שלם, הדברים אומללים ומפיצים שנאת חינם"

שלט של מפלגת נעם (למצולמים אין קשר לידיעה) // צילום: אורן בן חקון

אחרי שתקף בבוטות נשים, להט"בים ונכים וטען שמאחורי תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו", המקדמת התנדבות עם ילדים בעלי מוגבלויות, עומדים "כוחות עלומים ומרושעים", ועורר זעם ברחבי הרשתות החברתיות, עכשיו מגיעה התגובה ליגאל כנען גם מטעם ארגוני הנכים עצמם. דובר קבוצות הנכים והקשישים, לביא נאור, תיאר את הכעס שעוררו דבריו של כנען בקרב נכים ובעלי מוגבלויות, וסיפר איך הוא מוצף בזעם של נכים שרוצים להגיע עד לביתו של כנען.

"כרגע אני עוצר אותם, שלא יגיעו", אמר, "אבל אנחנו מגנים את אמירותיו וכוונותיו של האיש. דברי יגאל כנען גורמים לפילוג בחברה הישראלית, שגם ככה כיום די מפולגת, ומפיצים דברי שנאת חינם כלפי האוכלוסיות המוחלשות ביותר. אדם כמוהו לא יכול לשרת ציבור שלם במדינת ישראל ויש לגרום לכך שמקומו לא יהיה בכנסת ישראל. יש זעם רב בקרב ארגוני הנכים, ואנשי הקבוצה הקיצונית מביניהם, קבוצת 'הנכים הופכים לפנתרים', אף מוכנים כבר להגיע אליו לפתח ביתו כדי לדרוש ממנו תשובות ברורות לאמירותיו האומללות. יש לגנות את דבריו האומללים של נווט חיל האוויר לשעבר יגאל כנען".

הפוסט הרעיל שכתב כנען בא לאחר שמייסדת "כנפיים של קרמבו", עדי אלטשולר, זכתה להוקרה ממשלתית והוזמנה להדליק משואה ביום העצמאות האחרון. לדבריו, "סיפור על ילדה [אלטשולר, א"ג] שיצרה ארגון שתוך מספר שנים קיבל מעמד מטעם האו"ם, תמיכה של הקרן החדשה ו'אות הנשיא' מהנשיא שמעון פרס הוא טוב מלהיות אמיתי", ומאחורי ההצלחה של תנועת הנוער שמשלבת בעלי מוגבלויות בחברה עומדים גופים כמו מר"צ והקרן החדשה לישראל שהיא, לדבריו, "סוכן שינוי פרוגרסיבי".

בתנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" מסרו בתגובה לדברי כנען: "'כנפיים של קרמבו' פועלת ותמשיך לפעול באהבה, ללא תנאי, לטובת פעיליה המדהימים בכל הארץ, עם ובלי צרכים מיוחדים, מכל המגזרים. נמשיך ליצור יחד מקום ומשמעות לכל אדם".

שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן אמרה: "מזעזע לגלות, כי בישראל 2020 יש עדיין מי שמרגיש בנוח לקדם תפיסת עולם כה חשוכה, אטומה ודורסנית, ולהטיף לעליונות של גברים חזקים (לפי איזה מודל מעוות הקיים בדמיונו בלבד) על פני יתר האוכלוסיה - כולל נשים ואנשים עם מוגבלות. שנים של הישגים בקידום שוויון וזכויות הפכו אותנו לחברה מתקדמת וחזקה יותר, ואמירות נוטפות שנאה ושיסוי מהסוג של יגאל כנען מאיימות להסיג אותנו לאחור. אסור שזה יקרה. רבים בחברה הישראלית שותפים יותר מתמיד למאבק למען שוויון, הנגשה והשתתפות מלאה מצד נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, עם וללא מוגבלות בכל רבדי החיים. אמירות מבישות ומחרידות מהסוג שראינו כעת רק מחזקות את הנחישות להמשיך במאבק, וכך נעשה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר