ניצל מהתופת: הלוחם שאיבד 13 מחבריו

ראובן מגנאג'י נפצע בג'נין במבצע "חומת מגן" ואיבד את חבריו לנשק • בשידור מרגש ב"זום" הוא סיפר על התקרית שהותירה צלקות בנפשו עד ימים אלו

צילום: צילום: דנה כספי // ראובן מגנאג'י

בצל הקורונה ובהיעדר טקסי הזיכרון השנתיים, השנה יארחו ויתארחו בסלונים דיגיטליים באמצעות ה"זום" משפחות שכולות, לוחמים וקרובים שישתפו את סיפוריהם ואת סיפורי החללים. היום(שלישי) אירחנו באתר, ביישומון ובדף הפייסבוק של "ישראל היום" מפגש זיכרון עם ראובן מגנאג'י, שנפצע קשה ואיבד 13 מחבריו לנשק במבצע חומת מגן. המפגש נערך בשיתוף גולשי "ישראל היום" וארגון נכי צה"ל והועבר בשידור ישיר. 

צפו: 

 

מגנאג'י שירת בסדיר בגולני, ובשנת 2002 היה כבר מילואימניק בן 30 ואב לשלושה ילדים. "היתה תחושה חזקה של אחריות", מספר מגנאג'י, "אתה נקרא לדגל, למלחמת אין ברירה". באחד הלילות נכנסו למחנה הפליטים בג'נין כדי לטהר בית מחבלים. הבית היה חשוף מדי, והמפקד בשטח החליט לטהר בית אחר. דלת הפלדה של הבית היתה סגורה, והמ"פ הניח מטען חבלה כדי לפתוח אותה. 

מגנאג'י // צילום: דנה כספי
מגנאג'י // צילום: דנה כספי

עוד בנושא:

מתייחדים עם זכר הנופלים: כל הטקסים ליום הזיכרון

מתי יתחיל הסגר והאם מותר לעלות לקברים? כל ההנחיות לימי הזיכרון והעצמאות

יום הזיכרון מהקשים שחווינו כאומה

ברגע שהמטען התפוצץ, נפתחה עליהם אש תופת מכל הבניינים שמסביב. לאחר שנייה או שתיים החיילים התעשתו וחיפשו להשיב אש. מגנאג'י הבחין שאנשים מסביבו לא מגיבים, ואז ראה אלומת אש מתקרבת ופוגעת ברגלו. לאחר כמה דקות הגיע מילואימניק צעיר לחלצו וניסה להרים אותו על הכתפיים, אך הנשק שלו הפריע לו.

רגע אחר כך חוט של אש הגיע מלמעלה ופגע במילואימניק המחלץ. הוא צעק מכאב ונהרג במקום. ראובן גרר את עצמו חזרה למקום שבו היה קודם. כאשר הבוקר עלה והמחלצים עזרו לו לצאת מהחצר, ראובן הבין ש־13 מחבריו לנשק נהרגו. 

ראובן שיתף את הגולשים בסיפורו ובסיפורם של חבריו שנהרגו בקרב ויקדיש לזכרם של עודד גולומב, דרור בר, אייל יואל, אבנר יאסקוב, טיראן ארזי, שמואל דני מיזליש, אייל עזורי, אייל צימרמן, קובי אזולאי, יורם לוי, רונן אלשוחט, מנשה חבה, עמית בוסידן אשר נפלו בקרב בג'נין. 



יהי זכרם ברוך.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר