עם מסכה וכפפות: גני החיות ייפתחו לבעלי מוגבלויות ולחינוך המיוחד

שישה גני חיות ייפתחו עבור בעלי מוגבלויות והחינוך המיוחד, תחת הגבלות התקהלות של עד עשרה אנשים וחובת אמצעי מיגון

מבלים בספארי (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ'

ממחר (רביעי) תתאפשר פתיחת שישה גני חיות לבעלי מוגבלויות ברישום מוקדם. ארגון גני החיות הישראלי החליט לאשר לפתוח את שערי האתרים לאנשים בעלי מוגבלויות "ובכך לאפשר ליטול חלק במאמצי הסיוע לקהילה".

ארגון גני החיות הישראלי מאגד בתוכו שישה גני חיות בהם את הספארי ברמת גן, גן החיות התנ"כי בירושלים, גן החיות נגבzoo בבאר שבע, גן גורו ניר דוד , גן החיות הלימודי בחיפה וחי פארק קריית מוצקין.

בפועל, גני החיות נערכים לפתוח את שעריהם בפני הקהל המורשה על פי ההנחיות שבתוקף, כאשר גני החיות ידאגו לחיטוי אזורי הקהל והשירותים הציבוריים, יבקרו את כמות הנכנסים ואת התנהלות הקהל במהלך הביקור. 

בשל הצורך בבקרה על כמות המבקרים ורמת מיגונם, יחויבו המבקרים במספר הנחיות, בהן מכירת הכרטיסים תתבצע מראש ותהיה לפי שעות, המבקרים יתבקשו לנוע בגן תוך שמירה על מרחק בין משפחות ו/או קבוצות, ולהימנע מהתקהלות של למעלה מ- 10 אנשים. בנוסף, כל מבקר יחויב במדידת חום בטרם כניסתו לגן החיות, ולא תותר כניסה למי שחום גופו עולה על 38 מעלות. כמו כן, כל מבקר יהיה חייב להצטייד במסכה אישית, ומומלץ גם על שימוש בכפפות. בנוסף להגבלות הללו, הביקור בגן החיות יהיה במסלול חד סטרי שיסומן כדי למנוע קירבה ועירוב קבוצות וזמן השהייה בגן החיות לא יעלה על שעתיים כדי לאפשר כניסת קהל נוסף.   

צילום: ליאור מזרחי
צילום: ליאור מזרחי

בארגון גני החיות מציינים כי מתוך רצון לסייע ככל הניתן למשפחות אלו לקחת חלק בפעילות בגני החיות, ממליץ הארגון לכל גן לשקול מתן הנחה משמעותית בדמי הכניסה, על מנת לאפשר כיסוי חלקי של דמי התפעול. הלכה למעשה, כל אתר יבצע את ההתאמות המתחייבות ממבנהו ומגודלו, ועל כן יש לבדוק באתרי גני החיות אודות ההנחיות הספציפיות לאותו אתר, לרבות שעות הפעילות, כמות המבקרים האפשרית בו זמנית, מחירי הכניסה ועוד. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר