בניגוד לסטיגמה: נשים נוהגות בצורה בטוחה יותר – הן מהוות 44 אחוזים מסך הנהגים, אבל מעורבות רק ב-11 אחוזים מתאונות הדרכים הקטלניות (שבהן יש יותר מהרוג אחד, ש.ד). כך עולה מנתונים של הלמ"ס שמתפרסמים כאן לראשונה לכבוד יום האישה הבינלאומי.
560 נהגים ונהגות היו מעורבים בתאונות דרכים קטלניות עם הרוג אחד לפחות בשנת 2019, רק 61 מהן היו נשים – 11 אחוזים. כך עולה מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס.

הנתונים שעולים מהניתוח הם חדים וברורים. בישראל ישנם 4.4 מיליון אנשים המורשים לנהוג, מתוכם 1.92 מיליון נהגות, שהן 44 אחוזים. כלומר, כמעט כל נהגת שנייה היא אישה. הנתונים מראים שנהגות באופן ניכר מעורבות פחות בתאונות דרכים.
22,557 נהגים ונהגות היו מעורבים בתאונות דרכים בשנת 2019, כאשר נשים היו מעורבות ב-5,782 תאונות כ-25 אחוזים. הנתונים דומים גם כאשר בודקים את המעורבות של נהגות בתאונות דרכים קשות -17 אחוזים וגם בתאונות דרכים קלות - 27 אחוזים.
"נשים נוהגות בצורה בטוחה יותר"
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "נשים נוהגות באופן בטוח יותר, נוטלות פחות סיכונים במהלך הנהיגה וגם מעורבות פחות בתאונות דרכים. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים מודעים לכך שחסרים אלפי נהגים לתחבורה הציבורית, ולכן טוב ונכון יעשו אם יעודדו יותר ויותר נהגות לנהוג באוטובוסים. בכך נוכל לצמצם את המחסור החמור בנהגים ואולי גם נוכל לצמצם את תאונות הדרכים ולהציל חיים".
בסקרים שביצעו באור ירוק ב-2019, עולים נתונים מעניינים נוספים על ההבדלים בין נשים וגברים בנהיגה.
אלכוהול: 53 אחוזים מהגברים לעומת 34 אחוזים מהנשים דיווחו כי יצא להם לנהוג אחרי ששתו משקה אלכוהולי אחד לפחות.
היסח דעת: נשים תופסות את השיחה בטלפון (בלי דיבורית או אוזנייה) כיותר מסוכנת מאשר גברים (87 אחוזים מהנשים לעומת 78 אחוזים מהגברים חושבים שדיבור ללא אוזנייה מסוכן במידה רבה או רבה מאוד).
עייפות: שיעור הגברים המדווחים כי "ניקרו" בנהיגה גבוה במעט יותר מאשר שיעור הנשים (40 אחוזים לעומת 37 אחוזים).
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו