הרב פינטו // צילום: גדעון מרקוביץ'

הרב פינטו חזה את הקורונה? לא ממש

הרב יאשיהו פינטו טען כי חזה את הקורונה, תוך שימוש בהקלטה שבעבר טען שקשורה לחיסול סולימאני • אך החישוב של הטענות לא מסתדר עם המציאות • דעה

הרב יאשיהו פינטו, ראש מוסדות "שובה ישראל" השוהה בחו"ל מאז שסיים לרצות את תקופת מאסרו בכלא הישראלי, טוען שהצליח לחזות את התפרצות נגיף הקורונה בסין וגם את התפשטותו במדינות נוספות בעולם, וזאת אחרי שבתחילת השנה הודיע לתלמידיו שחלם חלום נבואי שבו נאמר לו ש"בעוד כמה ימים העולם עומד לעבור זעזוע שייצרב בהיסטוריה".

בהקלטה שהופצה אז בין תלמידיו נשמע הרב פינטו מתאר קטסטרופה עולמית קרובה: "כולם יודעים שאני זהיר מאוד במה שאני אומר, אבל בשבת היה לי חלום לא-פשוט שעומד להיות זעזוע גדול בעולם, בממדים של רצח יצחק רבין או פיגועי הטרור ב-11 בספטמבר. זה יהיה בקנה מידה גדול מאוד ויגיע בדרכים קשות מאוד על השונאים של עם ישראל". פינטו הפציר בתלמידיו לשמור את ההקלטה, שכן "בעוד כמה ימים, בודדים, העולם הולך לפני זעזוע קשה", ואף ביקש מהם להתחזק כדי "למתק את מידת הדין".

ההקלטה פורסמה לפני כחודש וחצי, שלושה ימים לאחר חיסולו של קאסם סולימאני בידי האמריקאים, ובשעה שהמתיחות בין ארה"ב לאיראן הגיעה לשיא של כל הזמנים. עכשיו, אחרי שפגה המתיחות שעורר החיסול במזרח התיכון ומלחמת עולם בין הרפובליקה האסלאמית למעצמה האמריקאית לא נפתחה, סבור הרב פינטו שהחלום בעצם עסק בהתפשטות נגיף הקורונה, וזאת על אף שבניגוד לדברי הרב עצמו בהקלטה, בין החלום הנבואי ובין התגשמותו היו אמורים להפריד רק "כמה ימים, בודדים". בפועל עברו למעלה מחודשיים מאז החלום שנחלם "מספר שבועות" לפני פרסום ההקלטה, כלומר, לכל המאוחר בחודש דצמבר של שנת 2019, ועד להופעת הנגיף לראשונה מחוץ לגבולות סין בתחילת חודש פברואר של השנה.

צילום המחשה: יהושע יוסף
צילום המחשה: יהושע יוסף

הרב פינטו, שלאחר הרשעתו במתן שוחד ושיבוש הליכי משפט אמר: "אני לא רב יותר ואני אשלם על הטעות שלי. פרשתי מהחיים הציבוריים ואיני רב ולא כלום עד שארגיש את עצמי ראוי", טוען שהתפשטות נגיף הקורונה בעולם עתידה להיות "האסון העולמי הגדול ביותר שיוביל לתקופות קשות", ו"קטסטרופה עולמית שתוצאותיה יגיעו כמעט לכל קצוות תבל". לדבריו, הפגיעה הצפויה בכלכלת סין העולם תוביל לקריסת הכלכלה העולמית, שכן "כלכלת העולם מבוססת על סין, אך סין נמצאת על סף קריסה מוחלטת. כל החנויות שמוכרות מוצרים סיניים יסגרו. סין לא תהיה עוד כפי שאנחנו מכירים אותה. יהיו עוד מכות, עוד מגפות. סין תכנס להסגר מוחלט".

אז האם התפשטות הקורונה אכן תהיה "קטסטרופה ברמה של השואה" ו"התקופה הקשה ביותר שהעולם חווה", כפי שטוען הרב פינטו? – ימים יגידו. לנו נותר רק לקוות ולהתפלל שאחרי שהקורונה תעבור בשלום, הרב פינטו לא ימצא קטסטרופה עתידית חדשה לדבר עליה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו