"הומלנד" 8: טוב שזה נגמר

הסדרה איבדה את הקסם שלה כבר מזמן, ובכל זאת המשיכה לעוד עונה • לא פלא שמרגישים הקלה מהמחשבה שמדובר בעונת סיום

צילום: מתוך "הומלנד" // היו שלום ותודה על הדרמה

אם גם אתם שמעתם בכל אחת משבע העונות הקודמות של "הומלנד" ש"זאת העונה כי טובה של הסדרה", אתם לא לבד. אבל האמת היא ש"הומלנד" היתה צריכה להסתיים כבר מזמן. כבר אמרו לפניי שהכי קשה לשמור על סיפור הצלחה רלוונטי במהלך השנים והכי טוב לפרוש בשיא לפני הדעיכה, ו"הומלנד" באיזשהו שלב איבדה את הקסם שלה והמשיכה בכוח לעוד עונה ועוד עונה.

הסדרה שבאה לעולם בעקבות "חטופים" הישראלית היתה פורצת דרך, מותחת ומהודקת היטב בעונותיה הראשונות. היא היתה ה-דיבור בתעשיית הטלוויזיה והולידה אחריה שורה של חיקויים שלא הצליחו להתקרב למקור.

זה לא שהעלילות במהלך השנים לא היו מרתקות, אבל משהו בדנ"א של הסדרה נשחק. קלייר דיינס כקארי מת'יסון היא דמות מופלאה, שככל שלומדים להכיר אותה כך מגלים בה עוד ועוד שכבות, אבל עד לעונה ‭ 4-3‬זה עוד היה סקסי ומסקרן. ככל שמחלת הנפש שלה באה לידי ביטוי, כך ההרגשה היתה שהמשחק בין זה שהיא הופכת אותה לגאונה לבין זה שהיא עקב אכילס שלה, הפך להיות משומש יותר ויותר.

סול ברנסון (מנדי פטינקין), שהפך מזוהה כל כך עם תפקיד השולח, תמיד היה שם כדי לתמוך בה ולחבק אותה חיבוק אבהי אבל גם כדי לבעוט לה בתחת ולנער אותה כשצריך. גם הוא החליף במהלך הסדרה כמה כובעים ונדמה שגם לו נגמרו השפנים בכובע, וזה לא משנה אם העלילה בעיראק או באפגניסטן. ולכן באיזשהו מקום אפשר לקבל את העונה השמינית בתחושת הקלה שזאת עונת הסיום, וקרי תוכל סוף-סוף לפרוש לחיים שקטים מלווה בטיפול צמוד (בהנחה שלא תמות עד סוף העונה).

אחרי השבי הממושך בכלא הרוסי מת'יסון מנסה לשקם את עצמה. מבחינה פיזית היא לאט-לאט חוזרת לעצמה, אבל מנטלית היא עדיין חיה את הטראומות של השבי. היא לא מצליחה לספר לחוקרים הרבה על מה שהיה ברוסיה, כי הרוסים מנעו ממנה את התרופות שלה. עמיתיה לסוכנות הביון האמריקנית חושדים בה שמסרה סודות, לאחר שבדיקת פוליגרף שלה יצאה לא מוצלחת. וזה לא שהיא מנסה להסתיר דברים - פשוט הזיכרון שלה בוגד בה והיא לא זוכרת מה היא לא זוכרת.

סול ברנסון, שמשמש עכשיו בתור יועץ הנשיא לביטחון לאומי, צריך את קרי למשימה באפגניסטן. המצב הרפואי שלה נראה לו מספיק יציב בשביל זה. בכל זאת, צריך להיות לא שפוי כדי לא להסכים לכזאת הצעה. אף אחד לא חושב שזה קצת מוזר שנראה לו הגיוני ללכת לשאול אישה במצבה אם היא כשירה לזה, ולסמוך על שיקול הדעת הלוקה בחסר שלה שתשיב בחיוב.

קרי מגיעה לאפגניסטן, ומייד מתחילה לעבוד. הזיכרונות מהשבי הרוסי לא מפסיקים לצוץ, מה שמשבש את עבודתה. גם העובדה שמבחינת סוכנות הביון היא עדיין הולכת עם סימן שאלה גדול עליה, תפתח בהמשך עלילה מקבילה שתלווה את העונה כולה.

"הומלנד" חזרה, וזאת בשורה גדולה למעריצי הסדרה. מי שעקב אחריה וחיכה שהניצוץ הראשוני יזרח שוב, ייאלץ להסתפק בזיכרון.

"הומלנד" ‭ yes VOD ,8

• הכל על "האח הגדול"

 

• מיוחד: "2020 בסיפורים"

 

• אוהד שרגאי: "הכל מוטה בטלוויזיה"

 

• חשיפה: הנינג'ה יגיע ל"האח הגדול"

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר