מטוס נוסעים אוקראיני התרסק ליד טהרן

על פי הדיווחים, מטוס בואינג 737 של "אוקראינה איירליינס" התרסק זמן קצר לאחר ההמראה בשל בעיות טכניות • 176 נוסעים ואנשי צוות נהרגו • במטוס היו 62 אזרחים קנדים • שגריר אוקראינה באיראן: "כשל במנוע גרם להתרסקות"

אתר התרסקות המטוס האוקראיני // צילום: איי.פי

גובר החשד שהתרסקות המטוס האוקראיני לא נבעה מתאונה, אלא שמערכות ההגנה האווירית של איראן יירטו אותו בטעות. רשת CNN דיווחה הערב (רביעי) כי המודיעין האמריקני פתח בבדיקת נסיבות ההתרסקות.

בעבר כבר הופלו שני מטוסי נוסעים כתוצאה מאש נ"מ שנורתה אליהם בשוגג. ב-2014 יורטה טיסה 17 של חברת "מלזיאן איירליינס" על ידי טיל נ"מ רוסי, בעת שחלפה מעל אוקראינה במהלך העימות הצבאי עם רוסיה. 298 הנוסעים ואנשי הצוות נהרגו. באוקטובר 2001 הופל מטוס טופולב 154 של חברת "סיביריה איירליינס" בעת שחלף מעל אוקראינה, מטיל נ"מ שנורה בשוגג במהלך אימון. 78 הנוסעים ואנשי הצוות, מהם 51 בעלי אזרחות ישראלית, נהרגו. 

מטוס הבואינג 737 של חברת "אוקראינה אינטרנשיונל איירליינס" התרסק, זמן קצר לאחר שהמריא משדה התעופה אימאם חומייני בטהרן בדרכו לנמל הבית בקייב. לאחר ההתרסקות עלה המטוס באש. כל 176 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס נהרגו. לפי הדיווחים, במטוס היו 62 אזרחים קנדים ו-82 איראנים.

סוכנות הידיעות האיראנית מסרה כי המטוס התרסק בין הערים פארנד ושחריר, וככל הנראה ההתרסקות אירעה בגלל כשל טכני. לאזור ההתרסקות הגיעו צוותי הצלה עם עשרות אמבולנסים אך לא יכלו לפעול בזירה מאחר שהמטוס היה אפוף בלהבות. המטוס היה בן שלוש שנים, נמסר לחברה האוקראינית ביולי 2016 ולפני כשלושה שבועות נחת בישראל בטיסה מקייב. 

עדי ראייה מסרו כי ראו אש פורצת מהמנועים כשהמטוס היה באוויר. לפי נתוני המעקב, הוא התרסק כשהיה בגובה 7,925 רגל (כ-2.5 ק"מ). 

מחברת בואינג נמסר כי הם עדיין בודקים את פרטי התאונה.

אתר התרסקות המטוס האוקראיני // צילום: איי.פי

לפני כמה ימים התפטר מנכ"ל בואינג מתפקידו לאחר שורת כשלים ואירועים הקשורים לחברה בתקופה האחרונה, ובראשם התרסקות שני מטוסי בואינג 737 מקס של חברת ליון אייר האינדונזית וחברת אתיופיאן בשנה שעברה.

לפני כשלושה שבועות, התרסק מטוס פוקר בקזחסטן בנסיבות דומות. גם במקרה הזה, המטוס התרסק מיד לאחר ניסיון ההמראה שנכשל. בתאונה שהתרחשה בקזחסטן, רוב הנוסעים שרדו את ההתרסקות. 

עד לא מזמן, נחשבה בואינג האמריקנית ליצרנית המטוס הגדולה והמובילה בעולם ללא עוררין. שורת האירועים האחרונים פגעו בשמה ובתדמיתה של החברה וכעת, כאמור, מטוס צר גוף נוסף של החברה התרסק בטהרן.

"אוקראינה אינטרנשיונל איירליינס" היא חברת תעופה פופולרית מאוד בקרב נוסעים ישראלים בטיסות מתל אביב לאוקראינה. רבים מן הנוסעים הישראלים ממשיכים עם החברה ליעדים שונים ברחבי העולם, ביניהם ארצות הברית ויעדי המזרח.

אתר התרסקות המטוס האוקראיני // צילום: איי.פי

 

אתר התרסקות המטוס האוקראיני // צילום: איי.פי

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר