עונה שלישית: גברת מייזל אכן מופלאה

"גברת מייזל המופלאה" עלתה בעונה שלישית באמזון • טוני שלהוב, מגלם את האב היהודי הוא בכלל ממוצא לבנוני, ומודה שהוא נהנה לשחק בסדרה שמתרחשת בשנות ה‭50-‬

צילום: ניקול ריבלי // זוכת פרסי אמי וגלובוס הזהב. "גברת מייזל המופלאה"

בסוף השבוע עלתה באמזון העונה השלישית של סדרת הדרמה הקומית "גברת מייזל המופלאה", זוכת פרסי אמי וגלובוס הזהב.

• אירוויזיון 2020: יותר זול מבארץ

• הדבר הכי טוב שנטע עשתה מאז "TOY"

הסדרה, שיצרו בני הזוג איימי ודניאל פלדינו ("בנות גילמור"), מתרחשת במנהטן של סוף שנות ה-‭50‬ ובמרכזה יהודייה ניויורקית מלאת אנרגיה וקסם בשם מרים "מידג'" מייזל, שמגלה את אהבתה לסטנדאפ ומפתחת קריירה בתחום, בניגוד לכל המוסכמות של התקופה. הודות לכישרון, לתעוזה ולאמביציה שלה, היא מצליחה לפלס את דרכה בתחום הסטנד-אפ, ועל הדרך גם אוספת מנטור לא רשמי שהוא לא אחר מאשר הקומיקאי האגדי לני ברוס.

כבר עם עלייתה הפכה הסדרה לחביבת המבקרים, ואף זכתה בפרס הסדרה הקומית בטקס פרסי האמי. כמו כן קטפה את פרס גלובוס הזהב, את פרסי המבקרים, ובטקס איגוד השחקנים גרפה את פרס האנסמבל הטוב ביותר. רייצ'ל ברוסנהאן, שמגלמת את דמותה של מידג', זכתה בפרסי אמי וגלובוס הזהב בקטגוריית משחק.

העונה הקודמת הסתיימה בהופעה טלוויזיונית מוצלחת של מידג' במשדר התרמה, דבר שהשיג לה הזדמנות פז להיות מופע חימום בסיבוב הופעות של זמר אפרו-אמריקני מצליח. אלא שכעת היא מבינה את המחיר שתצטרך לשלם בחייה הפרטיים למען הקריירה, לרבות ההשלכות על ענייני הזוגיות הלא פתורים שלה עם בעלה לשעבר ואבי שני ילדיה, ג'ואל (מייקל זיגן), ועל היחסים המתוחים שלה עם אביה, אייב ווייסמן, שאותו מגלם השחקן טוני שלהוב.

שלהוב (‭66‬) מוכר מהסדרה הקומית "כנפיים" וכן מסרטים כמו "ברטון פינק" ו"גברים בשחור". בשנות האלפיים הוא כיכב בתפקיד הראשי בסדרה הקומית "מונק" בתפקיד של בלש פרטי אקסצנטרי. התפקיד הזה זיכה אותו בשלושה פרסי אמי במהלך שמונה העונות שבהן רצה הסדרה.

התפקיד המשמעותי הנוסף שלו היה בכלל בברודווי, במחזמר "ביקור התזמורת", עיבוד לסרט הישראלי. התפקיד במחזמר (אותו תפקיד שגילם ששון גבאי בסרט, ושהוא אף גילם במחזמר במקומו של שלהוב) זיכה אותו בשנה שעברה בפרס הטוני לשחקן הטוב ביותר. בספטמבר האחרון אסף עוד פסלון אמי, הפעם על תפקידו ב"גברת מייזל המופלאה".

שלהוב הוא התשיעי מבין עשרה ילדים להורים ממוצא לבנוני, שגדל בוויסקונסין. לאחר הזכייה באמי סיפר כי הוא "נהנה מכל רגע עם כל הפרויקטים מהשנים האחרונות. בטלוויזיה אני מגלם יהודי, על הבמה הייתי מצרי, ככה שאני מכוסה מכל הכיוונים. אני חושב שהסדרה משלבת אלמנט של נוסטלגיה, אך משקפת את המעבר הבין-דורי בתקופה שבה היא מתרחשת, ולכן היא כה רלוונטית לימינו".

לדברי שלהוב, בתור זקן-השבט בצוות השחקנים, הוא זוכר בערגה את התקופה של שנות ה-‭.50‬ "אמנם הייתי ילד, אבל אני זוכר כיצד היו החיים, בלי טלפונים סלולריים, מחשבים או טכנולוגיה מתקדמת", אמר.

עוד אמר שלהוב כי "לשחק בסדרה שבה אני מוקף בנשים נותן לי תחושה של בית. גדלתי עם שש אחיות, אני נשוי לאישה נהדרת ויש לנו שתי בנות. זה הפך את חיי לפנטסטיים".

• כואב לקרוא: פרס הסקס הגרוע

• רשמית: כוכבי הרשת מאוהבים

• כל התרבות, הרכילות והבידור - עכשיו באינסטגרם!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר