סדרה מעניינת בגובה העיניים. פרופ' יורם יובל ב"סודות המוח האנושי"

"סודות המוח האנושי": פרופ' יובל משחק לכם בראש

הסדרה החדשה של פרופ' יורם יובל מדברת לכל אחד בגובה העיניים, בלי לבלבל את המוח • וגם: אז מי אשם בבעיה של המאה ה-21?

פרופ' יורם יובל כבר מוכר בכל בית בישראל. מי שלא מכירים את עיסוקיו באקדמיה, בטח מכירים אותו מהתוכנית "שיחת נפש" שבה הוא ראיין בדרך כלל ידוענים וניסה להכיר אותם לעומק, לעצמו ולצופים. כעת על הפרק - "סודות המוח האנושי", בשלושה פרקים מרתקים.

• "שאמיר אוחנה יתנהג כמו הומו"

• זה לא הגיל: סמיון וניקול בזוגיות?

• אביב גפן: "אמי רצתה לעשות הפלה"

המוח האנושי נחשב עד היום חידה. אף שהמדע הצליח לגלות עליו לא מעט דברים, נדמה שעוד רב הנסתר על הגלוי. אבל את מה שכן יודעים עליו, חולק יובל עם הצופים בצורה קלילה, מונגשת ולא מתישה.

הפרק הראשון בסדרת "סודות המוח עם פרופ' יורם יובל" הוא בית ספר להורים. נכון שבמרכז הסדרה עומד המוח האנושי ומוסברים התהליכים שמסייעים לו להתפתח בצורה תקינה, אבל נושא הפרק, משלב העובר ועד גיל ‭ ,18‬ירתק הורים לילדים בכל הגילים. כן, גם אם הילדים שלכם בגיל ההתבגרות ומדברים בתחילת התוכנית על גילאי ‭ ,0-3‬תוכלו לטפוח לעצמכם על השכם אם עשיתם את הדברים הנכונים ולהתבאס אם פספסתם משהו עם הילד שלכם. בסופו של דבר, כפי שמסביר יובל, אין הורה מושלם, יש הורה טוב דיו.

התוכנית מועברת כחלק מהרצאה שמעביר פרופ' יובל מול קהל. דרך ההסברים שלו על התפתחות המוח אנחנו לומדים עד כמה המגע והחיבור האמהי קריטיים להתפתחות תקינה וכמה המצב הנפשי של האם בשלב ההיריון ובשנים הראשונות, משפיע על הילד. הוא מציג ניסויים מהעולם (חלקם אכזריים, שנערכו על קופים), ובכולם הממצאים היו שתמיכה רגשית וסנכרון בין האם לתינוק הם חלקים חיוניים בהתפתחות תקינה של מוח התינוק. כשהאם בדיכאון, למשל, אין סנכרון עם התינוק.

הוא מדבר על ה"בעיה של המאה ה-‭,"21‬ דחיית סיפוקים בקרב ילדים - ומסמן את האשמים המיידיים: אתם, אלה שרצים לספק כל גחמה שלהם. גם המסכים, שמשמשים בייביסיטר ומפלט נוח להורים, דופקים לילדים את המוח, וזה אולי יגרום לכם להרגיש קצת פחות טוב עם עצמכם לרגע, אבל היי, יובל גם אמר שהמצב הנפשי של ההורים משפיע על הילדים, אז תעשו את החשבון לבד.

בפרק השני מדבר יובל על המערכת המוחית-רגשית בגילאי ‭ ,60-30‬וכיצד לשלוט בוויסות רגשי, או במילים אחרות, על המאבק המתמיד בין הרגש לבין השכל: מה קורה לנו במוח כשאנחנו מתאהבים וכשהאהבה נגמרת, מה ההבדל בין אושר להנאה, מה מניע אותנו ועוד. זאת לא עוד סקירה מדעית יבשה, אלא עובדות הקשורות לחיי היומיום שלנו. יובל מסיים כל פרק עם סיכום קצר של ה"שיעור" ונותן עצות פרקטיות כיצד כדאי לנהוג כדי למצות את הפוטנציאל שטמון בנו ולהיות מאושרים. הפרק השלישי עוסק במוח בשלב הזיקנה, ונותן כלים שיכולים לסייע בעצירת תהליכי דמנציה.

"סודות המוח" קצבית, ממוקדת ותדבר לכל אחד ואחת בגובה העיניים. משולבים בה ראיונות עם מומחים מתחומים שונים ואינפוגרפיקה משלימה (שלעיתים חוזרת על עצמה). פרופ' יורם יובל מצליח להעביר נושא "כבד" בצורה מעניינת בלי לבלבל יותר מדי את המוח.

סודות המוח עם פרופ' יורם יובל, ‭ 21:00 ,HOT 8

• יובל המבולבל בפנייה מרגשת לעוקבים

• התוכנית המביכה של ליהיא ונעמה

• כל התרבות, הרכילות והבידור - עכשיו באינסטגרם!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו