שי גולדשטיין: "שאמיר אוחנה יתנהג כמו הומו"

השדרן העביר ביקורת נגועה במאפיינים סטריאוטיפיים כלפי שר המשפטים: "שיתלבש בוורוד יגיע עם חוטיני לכנסת", אמר והוסיף: "שיבוא עם פופרס לכנסת"

צילום: יהונתן שאול, אייל לנדסמן // אמיר אוחנה, שי גולדשטיין

התבטאות חריגה נאמרה הבוקר (א') על ידי הקומיקאי ושדרן הרדיו שי גולדשטיין בתוכנית הסאטירה שלו ושל לאה לב ברדיו 103FM.

אחרי שיפור סטטיק חזר לבית החולים

• אביב גפן: "אמי רצתה לעשות הפלה"

• "'יצאת צדיק' גרמה לנו נזק גדול"

גולדשטיין מתח ביקורת על שר המשפטים אמיר אוחנה, בנוגע להפרת צו איסור הפרסום בחקירתו של ניר חפץ מעל במת הכנסת. "הוא כל כך לא הומו שזה כואב לי", אמר גולדשטיין. "שיהיה קצת הומו בהתנהגות שלו... תהיה קצת הומו, אתה מתבייש שאתה הומו?".


"הוא כל כך לא הומו שזה כואב לי". שי גולדשטיין // צילום: אייל לנדסמן

בשלב זה לב ציינה כי "האם לפי זה יש התנהגות של רוסים?", וגולדשטיין ענה "כן, יש התנהגות כזו, את גם מאוד רוסיה".

בהמשך אמר גולדשטיין "שיש התנהגות הומואיות וזה כמו שיש התנהגות אוטיסטית... אני רוצה שהומו יהיה קצת הומו, זה יפה, זה מאוד נחמד, זה קצת אנושי. תהיה קצת הומו, לא יקרה לך כלום. אני רוצה לדעת שיש לי שר משפטים הומו. במדינת ישראל יש שר משפטים הומו וצריך להתגאות בזה, שיתלבש בוורוד ויגיע עם חוטיני לכנסת".


"שיתלבש בוורוד ויגיע עם חוטיני לכנסת". אמיר אוחנה // צילום: יהונתן שאול

בהמשך הביקורת הסטריאוטיפית ציין גולדשטיין: "אני רוצה שיראו אותו בכל העולם הומואית ונוכל להתגאות בזה... תבוא עם פופרס לכנסת...", אמר.

דברים אלה נאמרו לאחר שלפני כחודשיים הסתבך גולדשטיין בשל דברים שאמר על אביבית בר זוהר, שאיימה בתביעה.

ערן גלובוס, יושב ראש הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, מסר בתגובה: "חופש הביטוי במרחב הציבורי – קדוש הוא. ועדיין קשה להאזין לשי גולדשטיין מבזה את עצמו ואת המאזינים כשהוא דורש מהשר ההומו הראשון 'להגיע עם חוטיני לכנסת' ולצרוך סמים מעל הדוכן.

"ביוש מיניות הוא הטריק הכי ישן בספר הדיכוי וההדרה. מה שחדש הוא השתתפות של להט"בים בעמדות מפתח בקמפיין הההומופובי שמנוהל נגד אוחנה, וזה מטריד אותי הרבה יותר מבדיחות שנות ה-90 של גולדשטיין, עלובות ככל שיהיו. עובר פה מסר ברור ללהט"בים צעירים. אל תיכנסו לפוליטיקה ואל תנסו להשפיע לטובה - כי יבזו אתכם וישפילו אתכם, ואם אתם בצד הימני של המפה, אל תצפו לגב קהילתי נחוש וברור כשזה יקרה. מסתבר שלא תקבלו.

"אני מקווה ששי גולדשטיין יתנצל, אבל בעיקר אני מקווה שעוד להט"בים יזכרו שכשהם מקדשים מחנאות על פני הגינות ועל פני כבוד האדם, הם שומטים את הקרקע מתחת לרגליים של כולנו. במציאות שבה הקהילה הגאה עדיין מופלה בחוק, גם בגלל הכניעה של רה"מ נתניהו לכוחות שמרניים קיצוניים על פני הציבור הרחב – ההתנהגות הזאת רק נותנת תחמושת לאותם הכוחות ומחלישה אותנו. אין לנו פריווליגיה להתנהגות כזאת".

אוהד חזקי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב, מסר בתגובה: "השימוש בסטריאוטיפים פוגעניים על רקע נטייה מינית הוא פסול ומקומם. אנחנו רואים בחומרה כל התבטאות להט"בופובית. להטופוביה היא אלימות שמכשירה אפליה והדרה ולכן יש למגרה מן היסוד. אם לגולדשטיין יש ביקורת על תפקודו של שר המשפטים הוא יכול להביע זאת בצורה עניינית ומכבדת ולא להתייחס באופן מבזה לנטייתו המינית, שאין לה כל קשר למקרה דנן. אנחנו קוראים לכל מי שנפגע מאפליה או שנאה על רקע נטייתו המינית או זהותו המגדרית לדווח למרכז הדיווח של האגודה".

עוד נמסר מהאגודה למען הלהט"ב כי מרכז הדיווח של האגודה יפנה לתחנה במטרה למנוע הישנות מקרים דומים.

רדיו 103FM העדיפו שלא להגיב לדברים.

• יובל המבולבל בפנייה מרגשת לעוקבים

• התוכנית המביכה של ליהיא ונעמה

• כל התרבות, הרכילות והבידור - עכשיו באינסטגרם!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר