בשיתוף ברק רום
המותג כשמו כן הוא ממתג ומקטלג אותנו בחברה ובסביבת החיים שלנו ועל כן הגופים העסקים בבואם להתחיל בפעילות עסקית בתחום כלשהוא קודם כל מאפיינים את הפעילות העסקית שלהם תחת “המותג” בדומה לאדם הנולד ושאיפותיו התמידיות להגיע ל”אני הפנימי” וליצור זהות ייחודית אך ורק לו כך העסק הנולד בשאיפה ליצור דרך ייחודית שתתאים ללקוחותיו.
לאחר שבנינו את האפיון של העסק שלנו ובנינו מותג עולה הצורך להחדיר את זהות המותג לתודעת הכלל כך שבבוא היום כאשר יתגלה אצל הלקוח הצורך לסוג המוצר או השירות אותו אנו מעניקים המחשבה הראשונה תהיה על המותג שלנו.

כיצד נחדיר את המותג שלנו לתודעת הכלל?
שאלה מתבקשת ומלאה באינסוף אפשרויות לעשייה אקטיבית, בכדי לגרום לצריבתו של המותג במוחנו. אחת מאפשרויות הבולטות המרכזיות והנפוצות ביותר העומדות לפנינו בו משתמשים גם עסקים קטנים עם תקציב דל וגם חברות ענק עם תקציב גבוה היא מוצר פרסום ייחודי לאותו העסק אותו הם יעניקו ללקוחות שלהם, ניתן לקחת לדוגמא את קטגוריית תיקים ממותגים בו ניתן למצוא החל מהתיקים הזולים ביותר ועד לתיקים היוקרתיים ביותר, מגוון רחב של תיקים לפי תקציב שיכול להתאים גם לעסקים קטנים וגם לחברות עם תקציבים גבוהים מאוד כך שתיק ממותג יכול לעלות כמה שקלים ליחידה ועד למאות שקלים ליחידה.
התהליך הראשוני של כל פניה מצד בעל העסק הוא תשאול על המוצר או השירות שהוא מעניק ללקוחות שלו כך שדרך הלקוח של העסק אנו נדע איזה מוצר ממותג אנחנו נתאים לו כך שהמטרה שלנו היא שהלקוח יעשה את השימוש המרבי ביותר באותו מוצר פרסום.
חישבו על הלקוחות שלכם. מה אתם יודעים עליהם? מאיזה מוצר הם יעשו שימוש מרבי?
לדוגמא אם בעל עסק לשיווק מכשירי כתיבה וציוד משרדי יחלק אוזניות ממותגות ללקוחות שלו סביר להניח כי הם יעשו שימוש מועט מאוד במוצר באופן שוטף לעומת זאת אם נעניק להם מחברת ממותגת של העסק שלנו אשר ישמש אותם בעבודתם השוטפת במשרד הרי שפגענו במטרה שלשמה כיוונו.
אנו ממליצים לא לחשוב על מוצר אחד אלא על לפחות 3 מוצרים ולאחר מכן לעשות סקר קטן בקרב קומץ לקוחות איזה מתנה הם יעדיפו לקבל ובאיזה מתנה הם יעשו את השימוש המרבי ביותר, בדרך זו נרוויח גם על הדרך יחס חם ואוהב מצד הלקוח שלנו שירגיש שאנו משתפים אותו בתובנת ובהחלטות שלנו.
לסיכום חישבו בראש ובראשונה על קהל היעד שלכם - הלקוחות
לאחר שהגענו למסקנה באיזה סוג מוצרים הם יעשו שימוש מרבי (גאדג’טים ממותגים, מוצרי אלקטרוניקה ממותגים, ציוד משרדי ממותג וכו’) נפנה לנושא התקציב, מיצעו חברה המתמחה בתחום וספרו לה על התקציב שלכם, בתחום מוצרי הפרסום והקד”מ הממותגים קיימים מוצרים שעולים שקלים בודדים ויכולים לטפס לתקציב של מאות שקלים למוצר. החברה שתיצור עבורכם את מוצר הפרסום הייחודי לעסק שלכם תספר לכם על המחירים של כלל המוצרים ויתאימו לכם מוצר העונה בדיוק לצרכים לכם.
מוצרי הפרסום שאנו ממליצים
תיקי שרוך ממותגים - קטגוריית תיקי השרוך הנמצאת בתיקים ממותגים היא חזקה מאוד אצלנו וזהו תיק שמיועד למטרות פרסום וחלוקה המונית זאת מכיוון שיש לתיק זה מספר יתרונות בולטים כמו שטח הדפסה גדול ובולט מספיק, עלות התיק היא לרוב תהיה זולה בהשוואה לתיקים אחרים וניתן לחלקה להרבה לקוחות ועובדים ובנוסף זהו תיק מאוד שימושי גם להכנסת חומר שיווקי לתוכו וגם מצד הלקוח שמוצא שימוש בתיק השרוך לאחסון מספר פריטים שהוא חייב בכדי לצאת איתם לדרך כאשר האפשרות שלהם היא לרוב תהיה שקית כלשהיא לכן בא תיק השרוך ומחליף את השקית שהיא כמובן פחות נוחה. חשוב לציין כי לתיקי השרוך ישנם מספר איכויות ומומלץ מאוד להוסיף עוד כמה שקלים ולקחת את התיק האיכותי ביותר כיוון שאנו רוצים שמקבל המתנה יעשה בו שימוש לזמן ממושך ככל הניתן.
ביגוד ממותג - גם קטגורית מוצרי הטקסטיל היא קטגוריה חזקה ומובילה אשר כוללת חולצות ממותגות, כובעים ממותגים ועוד. שיטת ההדפסה על ביגוד היא אינה חדשה ומוכרת במשך שנים ועדיין היא מובילה בתחום מוצרי הפרסום וקידום מכירות.
גאדג’טים ממותגים - בקטגוריה זו אתם עלולים מעט להתבלבל מכיוון שהמגוון בה הוא גדול מאוד ויש שלל רעיונות של מיתוג גאדג’טים כאשר כמובן החשיבה מצידכם היא לבחור את המתנה המתאימה והמתקשרת ביותר לתחום העסק והמותג שלכם, תהיו בטוחים שתחום הגאדג’טים זוהי מתנה שכולם ישמחו לקבל.
בהצלחה
בשיתוף ברק רום
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו