נוהגים בפראות ובלי רישיונות נהיגה, סוטים מנתיבים, עוקפים לא כחוק ולא מצייתים לתמרורים. המשטרה חושפת תמונת מצב עגומה של נהגי משאיות הנוסעים בכבישי ישראל.
מהנתונים של החציון הראשון של השנה לעומת החציון המקביל בשנה שעברה, עולה כי אף שחלה ירידה השנה במספר התאונות שבהן מעורבות משאיות, הן עדיין מהוות סכנה לנהגים.
מהנתונים עולה שבשנת 2018 התרחשו 35 תאונות קטלניות שבהן היו מעורבות משאיות, לעומת 27 שהתרחשו ב-- 2019 ירידה של .23% ב-2018 מספר התאונות שבהן היו מעורבות משאיות עמד על 389 לעומת 360 בשנת ,2019 קרי ירידה של .7%
עם זאת, למרות הירידה במספר התאונות, נתוני המשטרה מלמדים כי הנהגים והחברות המעסיקות אותם ממשיכים לסכן את ציבור הנוהגים בכבישים ולעבור עבירות חמורות המסכנות את שלום הנהגים.
על פי הנתונים, על עבירה של אי נקיטת אמצעי זהירות נרשמו ב2018- 4,951 דו"חות, ואילו ב-2019 נרשמה עלייה במספר הדו"חות, העומד עד כה על 6,804 דו"חות.
בעבירה של סטייה מנתיב נרשמו ב-5,006 2018 דו"חות לנהגי משאיות, ואילו ב-2019 המספר עומד על 5,180 דו"חות.
4,623 דו"חות
בעבירות של שימוש באמצעי בטיחות - אי חגירת חגורות בטיחות של הנהג והנוסעים ברכבים כבדים - נרשמו ב-6,579 2018 דו"חות וב-2019 נרשמו 4,623 דו"חות. על נהיגה בחוסר זהירות נרשמו ב2018- 1,941 דו"חות וב-2019 נרשמו 2,553 דו"חות סך הכל.
נהגי משאיות, מתברר, לא אוהבים לציית לתמרורים. ב-2018 נרשמו 1,779 דו"חות לנהגים שלא צייתו לרמזורים ואילו ב-2019 המספר עומד על .2,089 עבירה מסוכנת נוספת שנהגי משאיות מרבים לבצע היא עקיפה שלא כחוק. ב-2018 נרשמו 1,158 דו"חות לנהגים, ב-2019 המספר עומד על 1,246 דו"חות.
בהתאם למדיניות ראש אגף התנועה, ניצב אבי אדרי, פעילות האכיפה נגד כלי הרכב הכבדים הוגברה משמעותית בחצי השנה האחרונה כדי לסייע במאבק בקטל בכבישים, והדבר בא לידי ביטוי בפעילות יזומה שמתבצעת מדי יום בכבישים. המשטרה מבצעת פעולות אכיפה לא רק נגד הנהג אלא מטפלת גם במשלחים, שהם הסדרנים והמנהלים בחברה. עוד עולה מהנתונים כי בחציון הראשון של השנה נתפסו 195 נהגי משאיות שכלל לא הוציאו רישיון נהיגה על משאית, ו-32 נהגים נתפסו כשהם נוהגים בפסילה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו