מרצדס S560 e במבחן

פאר אינסופי עם יכולת חשמלית משופרת, שמציעה שיוט איכותי ומצפון נקי לטייקון המקומי.

באופן פשטני למדי, המרצדס S560 e היא דגם משופר לגרסה ההיברידית הקודמת. באופן מפורט יותר, המכונית הזו מביאה לקצה, את כל הידע שיש בעולם ברכב היום ומגישה אותו באופן מושלם. מי שמכיר את סדרת S  לדורותיה, לא אמור להיות מופתע.


מה חדש?


מכונית המבחן התייצבה עם כל תוספת אבזור שקיימת כאן. מדלתות שטורקות את עצמן ועד בקרת שיוט ארבע-אזורית. אבל זה לא באמת הסיפור כאן. מה שהתחדש כאן (והוצג בשנה שעברה מעבר לים) זה תמהיל בנזין-חשמל שאחראי על ההנעה כאן. במרצדס מבטיחים גם יותר כוח (470 כ”ס, משולב) וגם טווח משופר (כ-50 ק”מ) על טהרת החשמל.


עוד מאוברדרייב >>>


הדגם הזה מגיע בגרסת לונג, מה שאומר שהמימדים מכובדים למדי. הגרסה הזו ארוכה יותר מאחיותה, סה”כ 525 ס”מ, ואמורה להציע מרווח רגליים יוצא דופן עם בסיס גלגלים של 316 ס”מ. המתלים בפינות הרכב הם מיתלי אוויר כמובן שנושאים מכונית כבדה למדי (2.2 טון).


הביצועים, אם תהית, מרשימים למדי. בעזרת יחידת הכוח האמורה (שכוללת תיבה אוט’ עם 9 היל’) הטונאז’ הזה מאיץ מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 5 שנ’ בלבד. המהירות המירבית מוגבלת ל-250 קמ”ש. על טהרת החשמל, ד”א, מסוגלת המרצדס לשייט עד ל-130 קמ”ש כשהטווח המוצהר הוא כ-50 ק”מ כאמור.



ארוכה, כבדה, נוחה

 


היא יודעת כמובן, לטעון את עצמה עם מצבי טעינה שונים שיכול לבחור הנהג. והיות ומדובר בפלאג-אין היבריד, אפשר לטעון את הסוללה במלואה תוך – שעות (תלוי בסוג שקע הטעינה). כמה עולה כל הטוב הזה, 855,000 שקלים. אם נזכרים בעלות של רכב מקביל ולא היברידי מלפני הרפורמה, המחיר הזה עלול להישמע זול. ללקוחות הפוטנציאלים כמובן… 


איך זה מרגיש?


לאורך שנים, מרצדס מצליחה להכתיב את הקצב בקטגורית הפאר. וה-S הזו מרגיש בדיוק כך. יש מכוניות ספורות שמתחרות בקטגורית הפאר וכולן משובחת. כאן התחושה עגולה, שלמה ומרשימה אפילו בחבורה האמורה. נוחות הנסיעה, יוצאת דופן. כל הקשור לבידוד רעשים ונוחות מרשים. אם מוסיפים על זה את אפשרות השיוט על טהרת החשמל, מקבלים רמז לעתיד לבוא.


בכל הקשור לתנע, פעולת המנוע החשמלי (החרישית כאמור) מזיזה את הגוף הגדול לפנים בזריזות וחלקות. לחיצה משמעותית יותר על הדוושה וצירוף המנוע החשמלי לחגיגה והדחיפה מקבלת יתר משמעות. האוטו הזה מהיר כמו שהוא אלגנטי. רמת הירידה לפרטים פשוט אדירה. לדוגמה, דוושת התאוצה משדרת אליך עם התנגדות משתנה, עד מתי אתה יכול לנוע על טהרת החשמל ומתי לחיצה נוספת תערב את מנוע הבנזין. ניתן ממש להרגיש את הדוושה מנחה אותך, מתריעה על הגבול, ומאפשרת לך לחצות אותו אם תבחר.



הוד פאר והדר. הגרסה המוטורית

 


רמת הירידה לפרטים הזו נמצאת בכל מקום. המושבים לדוגמה, כורסאות גדולות ורכות שייטיבו עם ישבנו של כל אדם. המושבים האקטיביים האלו, מייצרים תמיכה צידית בכל הפנייה של ההגה, על מנת לתמוך בנהג. זה לא פטנט חדש. בדור הזה, התוצר האחרון והעדכני ביותר, הפעולה שלהם לינארית, מתאימה לכל רמת הפנייה, כמעט מתנצלת. שומרת את הנהג במקומו עם התערבות חכמה ורכה. מיותר לציין, גרסת מרכב ארוכה כן? שהמושבים מאחור מופלאים לא פחות מאלו הקדמיים. עם מרווח אינסופי, אפשרויות כיוונון לכל חלק ונוחות מופלגת.


מתחת לכל הנוחות, הפאר והטכנולוגיה של תא הנוסעים, יש מכונית שיודעת לעיתים לנהוג את עצמה ומוכיחה יכולת גבוהה כשנוהגים אותה. בארסנל הבטיחות האקטיבית של מרצדס אנחנו מכירים לא אתמול. באופן תיאורטי ה-S מרגישה בשלה לנהוג את עצמה בכבישים מסוימים. זה לא חדש. מה שמפתיע כאן, שוב, זה חידוד היכולת, שיפור הזיהוי ויכולת התגובה. היא אפילו יודעת לעבור נתיב בעצמה עם הפעלה של מתג האיתות אחרי שהיא בעצמה בדקה שהנתיב פנוי.



גם מאחור…

 


מה שנשאר זו ההתנהגות של המכונית הזו. היא מרגישה גדולה וכבדה למדי. ההגה מדויק מאוד, וניתן בהחלט למהר גם הגברת הגדולה הזו. למהר מאוד אפילו. בכל מצב היא שומרת על קור רוח, מייצרת המון אחיזה, גם בתנאים שלא ראויים למכונית מכובד כזו. היא לחלוטין שומרת על הנהג מעורב בסיטואציות האלו, למרות המימדים והבידוד. וכשניסינו להיות מאופקים יותר, לשמור עליה בטווח החשמלי, ולהתגלגל לפנים בצורה הגיונית, הצלחנו לעבור כ-31 ק”מ על טהרת החשמל.


שורה תחתונה


רובנו לא נחווה שימוש יום-יומי במכונית כזו. ולמרות זאת זו מכונית חשובה למדי. היא פסגת היכולת המוטורית היום. כל פרט בה מציג את השיא הידוע לאנושות היום בתחום הרכב הסדרתי. היא עמוסת טכנולוגיה מחד, אבל מצליחה להרשים מכאנית ואפילו לגרום להנאה מנהיגתה. יום אחד בעתיד, כשמכוניות חשמליות/אוטונומיות/מעופפות יציפו את העולם, נוכל להביט בערגה אל המרצדס הזו. להיזכר ביכולת שלה לבודד מחד ולחבר מאידך, ולהתגעגע.



שלמות מוטורית? בהחלט

מרצדס S560 e


מנוע: V6 2,996, טורבו, מנוע חשמלי, פלאג-אין


הספק (משולב): 470 כ”ס


מומנט (משולב): 71.3 קג”מ


גיר: אוט’, 9 היל’


תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 5 ש’


מהירות מרבית: 250 קמ”ש


צריכת דלק (מבחן): 9.7 ק”מ/ל’


בסיס גלגלים: 316 ס”מ


מחיר (משוער): 855,000 שקלים


+ מרשימה בכל מובן


– כלום ושום דבר


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר