תוכיחי שיש לך אחות: האחיות כרקוקלי בראיון זוגי

הן מודאגות מהעידן הטכנולוגי ("אנחנו לא נהנים מהחוויות, רק מצלמים"), מודות לצה"ל שחישל אותן ("היו הופעות שאנשים קמו באמצע. היום אם מישהו ילך, נזרוק עליו עגבניות"), וכבר חיות בשלום עם השם שלהן ("למרות שבילדוּת קראו לנו קוקוריקו וחראקוקלי")

"כל שיר חדש הוא כמו אודישן". לירון (מימין) וטלי כרקוקלי // צילום: אפרת אשל, איפור: ורד בדוסה רוטרו // "כל שיר חדש הוא כמו אודישן". לירון (מימין) וטלי כרקוקלי // צילום: אפרת אשל, איפור: ורד בדוסה רוטרו

מתי בפעם האחרונה חשבתן להשתתף שוב בריאליטי? 

לירון: "השתתפנו בעונה הראשונה של 'אקס פקטור' לפני כמעט שש שנים. זו היתה הפעם הראשונה שלנו בריאליטי, וזו חוויה מדהימה, אבל נסתפק באחת כזו".

טלי: "קיבלנו פניות גם מ'הישרדות', אבל זה לא אנחנו. העיקר שלנו זה המוזיקה". 

לירון: "ריאליטי זה כל הזמן תחרות וזה מאוד קשה, אבל זה חישל אותנו בטירוף. 'אקס פקטור' נתן לי את טלי, בזכותו אנחנו צמד, אבל עכשיו אנחנו בריאליטי האמיתי. ידענו שיום אחד התוכנית תיגמר והעבודה הקשה תהיה אחרי". 

לכל המדורים "מתי בפעם האחרונה" של שיר זיו

מתי בפעם האחרונה אהבתן שיר חדש?

טלי: "אני מאוהבת בשיר 'אלוף העולם' של חנן בן ארי, ובעיקרון בכל דבר שהוא שר. גם אם הוא היה שר ספר טלפונים, זה היה מרגש אותי בטירוף. אני מרגישה שהפזמון של השיר נותן לי כוח. העליתי לסטורי את עצמי שרה את השיר, וחנן כתב לי 'את אלופת העולם האמיתית'".

לירון: "השיר האחרון של נתן גושן, 'מתגעגעת', הוא שיר מטורף שנגע לי ללב. הוא מדבר ממש אליך. אנחנו מאוד אוהבות את נתן גושן, הוא בן בית אצלנו".

צילום: משה בן שמחון

מתי בפעם האחרונה הגשמתן חלום?

טלי: "אני מרגישה שאני מגשימה את החלום שלי כל יום. כרגע, כשאנחנו עושות את מה שאנחנו אוהבות, יוצרות מוזיקה, שרות ומדברות עם הקהל. זה לא מובן מאליו. מגיל קטן חלמנו להיות במוזיקה, ואנחנו באמת עושות את זה". 

לירון: "עכשיו, כשעשינו את מצעד הגאווה. לקחנו שיר ('מי מחפש אותי'; ש"ז), שכתבנו והלחנו עם סתיו (בגר, בן זוגה של לירון ומפיק מוזיקלי, כתב, הלחין והפיק את 'שני משוגעים' וממפיקי 'טוי'; ש"ז), שיר שיצא מהבטן, והיה חשוב לנו לתת לקהילה משהו מאיתנו".

מתי בפעם האחרונה חשבתן על השם המיוחד שלכן, כרקוקלי?

טלי: "כל יום בבוקר אני חושבת על איך ההורים שלי עשו לי את זה, את הכרקוקלי הזה. סבא של סבא בעיראק גר כנראה במקום שנקרא כירקוק, ומשם השם. אבשלום קור הסביר לנו את זה בשידור בגל"צ". 

לירון: "אבל היום אני הכי גאה להיות כרקוקלי".

טלי: "למרות שבילדוּת היו לנו כינויים כמו קוקוריקו וחראקוקלי, וזה נצרב".

מתי בפעם האחרונה רציתן להיות מישהי אחרת?

לירון: "בכיתות ג' וד' הייתי ילדה מלאה והייתי עוף מוזר. השתתפתי בפסטיגל ועשו עלי כתבה, ואיזו מורה תלתה את הכתבה על דלת הכיתה ויום אחרי זה הגעתי ולא היו לי חברים. עשו עלי חרם. לא הלכתי לבית הספר חודשיים. לקחתי את זה קשה. את כיתה ו' כבר התחלתי בבית ספר חדש. 

"היו לי חרדות קשות, הלכתי לטיפול ולקח לי שש שנים לצאת מהטראומה הזו. כשסתיו כתב את 'מי מחפש אותי' זה ישר הזכיר לי את התקופה של הילדוּת, שרציתי להתחפש כי לא רציתי להיות אני. כולנו נולדים עם כל האפשרויות לפנינו, ואני מאמינה שאפשר להשתנות. אני הייתי ברבור שחור שהפך לברבור. עברתי תהליך ואני שמחה. אני רוצה שילדים יידעו שהחיים יפים ושיש גילאים קשים, וזה עובר". 

טלי: "כל הילדוּת קראו לי 'טלי ג'ירפה כרקוקלי' בגלל שהייתי הכי גבוהה, וממש בכיתי שייקחו אותי לרופא כדי לעצור את הגדילה. הייתי כנראה 1.50 מטר בכיתה א', וכשהיו טקסים בבית הספר עמדתי אחרי כל הבנים, בצד, 

ואף אחד לא הציע לי חברות כי הייתי הכי גבוהה. עכשיו אני 1.72".

מתי בפעם האחרונה לבשתן מדים?

טלי: "אני השתחררתי לפני שלוש שנים מלהקת חיל החינוך. דחיתי את הגיוס בגלל 'אקס פקטור' והתגייסתי בגיל 19, כשכל החברים שלי כבר היו שנה בצבא. בלהקה קראו לי 'המגודלת', גם בגלל הגיל וגם בגלל הגובה. הצבא היה חוויה מטורפת, אין משהו יותר כיף מלעשות שם את מה שאת רוצה".

לירון: "אני השתחררתי ב־2012. הצבא היה מבחינתי כאפה של החיים. כל החיים הייתי במוזיקה, עשיתי קלטות ילדים ומחזות זמר, עבדתי מלא, לא ידעתי מה זה חופש גדול או חופש של חול המועד. זה דחף פנימי מגיל צעיר, וכשלא התקבלתי ללהקה צבאית זה היה קשה. הרגשתי שהשמיים נפלו עלי. 

התגייסתי להיות מאבטחת מתקנים, והמשכתי לכתוב שירים. התנדבתי להופיע בכל הטקסים, ככה חצי שנה, עד שמשכו אותי לחיל החינוך. הצבא הוא נקודת המפנה הכי חזקה בחיים שלי, מנקודה שהייתי הכי למטה, למדתי שעם כוח רצון ואמונה אני יכולה לעשות הכל. השירות לימד אותי המון על התמודדות, ושרתי בסוף, כמו שרציתי". 

טלי: "הצבא נתן לי המון ניסיון על במה. היו הופעות שאנשים לא רוצים לראות אותך, ואפילו קמים והולכים באמצע, וזה היה מחשל מאוד. אבל היום אם מישהו ילך באמצע הופעה, אני אזרוק עליו עגבניות". 

מתי בפעם האחרונה יצאתן לדייט ראשון?

טלי: "לפני שמונה שנים, בכיתה י"א, היה הדייט הראשון שלי עם בן. הכרנו הרבה שנים, כלומר הוא הכיר אותי ואני לא ממש ידעתי מי הוא, כי הוא הכי חננה שיש, ואחר כך היינו ידידים ממש טובים. תמיד ידעתי שהוא דלוק עלי, אבל הייתי עסוקה בדברים אחרים. יום אחד הוא אמר לי שהוא אוהב אותי, ושאם לא נהיה חברים, הוא לא רוצה להיות בקשר". 

לירון: "אני מאוהבת בבן!"

טלי: "ואני לא רציתי לאבד את החבר הכי טוב שלי בעולם, ובפנים הבנתי שזו מההחלטות החשובות שלי בחיים, והתחלנו לצאת. גם היום הוא החבר הכי טוב שלי. המזל הוא שאנחנו הפכים. הוא מאוד רגוע ושלֵו, הוא מזכיר לי את אבא - שזה קצת מטריד".

לירון: "לפני סתיו לא יצאתי שנה וחצי. הייתי לבד מגיל 15 בפעם הראשונה, ולקחתי את זה מאוד קשה. עברתי תהליך עם עצמי, התבגרתי, ואז סתיו התחיל איתי באינסטגרם. הסתכלתי על התמונה ושאלתי 'מי זה הגולש החתיך הזה?', לא קישרתי בכלל שהוא גם מפיק מוזיקלי. בקיצור, נסעתי אליו לחדרה, חיכיתי לו למטה עם האוטו, וברגע שראיתי אותו אמרתי, 'זה הולך להיות בן הזוג שלי'".

מתי בפעם האחרונה התמכרתן למשהו?

טלי: "אני מכורה רק לתה. אני מסתובבת עם תיונים בתיק, תמיד. תיונים של ארל גריי". 

לירון: "גם אני מכורה, אבל לתה ירוק. אנחנו בעצם עשויות 99 אחוז תה ואחוז מים". 

מתי בפעם האחרונה עשיתן אודישן? 

טלי: "זה נשמע קיטש, אבל כל שיר חדש הוא כמו אודישן. כל פעם מחדש הרגע הזה שאתה מוציא את זה לקהל. כשאנחנו מוציאות שיר ושולחים לי הודעה באינסטגרם, 'תקשיבי, אני לא יכולה להפסיק לשמוע את השיר', זה תחושה שהתקבלת".

לירון: "אנחנו מגיל ממש צעיר בעולם הזה, ואת לא מבינה כמה אודישנים עשיתי בחיים".

טלי: "האודישן הכי חשוב שלנו היה ב'אקס פקטור', שם נפל האסימון. מאז אנחנו צמד. כשמשהו טוב ונכון, זה פשוט ככה, אי אפשר להילחם נגד זה". 

לירון: "אני מרגישה שהתחתנו".

מתי בפעם האחרונה התלוננתן?

לירון: "אני כל הזמן מתלוננת על העולם שהוא הולך לכיוון טכנולוגי, ומרגיש לי שאנחנו לא נהנים מהחוויות של החיים עד הסוף, אנחנו רק דואגים לצלם הכל. יש ברשתות החברתיות גם המון יופי, ואנחנו שתינו באינסטגרם, לא נתייפייף, אנחנו אוהבות את זה וזה גם בא עם הקריירה, אבל צריך מינון ולדעת ליהנות מהחיים גם בלי זה".

טלי: "הרבה פעמים אני מעירה לחברים שכולם בווטסאפ, ואז כולם מניחים טלפונים ופתאום מדברים".

מתי בפעם האחרונה טסתן?

טלי: "לפני ארבעה חודשים טסנו לקייב לצלם את הקליפ שלנו לשיר 'תופסת'. זה דבר מדהים לצלם בקייב, זה כאילו עולם אחר, הוליווד של אוקראינה". 

לירון: "לא דמיינו את הקור שם. עלינו על מטוס פעם ראשונה בתיכון, עד אז הכרנו רק את קלאב הוטל טבריה, ופתאום אנחנו מגיעות לקייב. נוחתים בשלג, מינוס 12 מעלות, כולם מדברים רוסית ולא יודעים מימין ומשמאל". 

טלי: "האמת שמרוב אדרנלין לא הרגשנו את הקור". 

לירון: "אני דווקא הרגשתי שהאצבעות הולכות לנשור לי מהרגליים".

מתי בפעם האחרונה אכלתן ארוחה משפחתית?

טלי: "כל שישי. אבא עושה סביח את לא מבינה, וואו. הוא גם מסביר כל דבר כשהוא מכין את האוכל, קצת כמו ב'מאסטר שף'".

לירון: "הארוחות המשפחתיות שלנו הן קסם. יושבים, מדברים הרבה על מוזיקה ומתווכחים הרבה פעמים על פוליטיקה. אנחנו מאוד משפחתיות ומאוד מחכות לארוחות". 

טלי: "משפחה זה מעל הכל, ערך עליון. אבא ואמא זה הכי חשוב לנו בעולם. אני מחכה כל השבוע לארוחה הזו. גם כל השבוע אנחנו אוכלות רע, אז לפחות בסופ"ש יש אוכל טוב". 

מתי בפעם האחרונה עשיתן ספורט?

טלי: "כל יום. אני ממש אוהבת לרוץ, נדבקתי בחיידק הריצה. היום רצתי 10 ק"מ וזה מדהים. אני שומעת מוזיקה ומתנתקת".

לירון: "אני אוהבת לעשות תרגילי בטן ועושה אימוני כוח ואירובי. שתינו מורות בשני מקומות מתחרים להיפ הופ, וספורט תמיד היה חלק מהחיים שלנו". 

מתי בפעם האחרונה דיברתן עם אמא שלכן?

טלי: "לפני דקה. אני גרה עדיין עם ההורים, ואמא שלי, דורית, שאלה מה אני רוצה לאכול לפני הראיון והוציאה אותי מהבית עם סנדוויץ' חביתה עטוף בנייר כסף ובאהבה. כשהגעתי לפה, היא התקשרה לאחל בהצלחה". 

לירון: "גם אני דיברתי עם אמא היום, שנייה אחר טלי. אם היא לא עונה לה, אמא מתקשרת אלי לשאול למה טלי לא ענתה. ככה זה כל היום. יש לנו גם קבוצת ווטסאפ משפחתית, שאמא נכנסה אליה אחרונה כי ההורים לא כל כך טכנולוגיים. 

"אמא ניגנה המון שנים בפסנתר ולימדה ילדים אחרים לנגן, אבל לא אותנו. אבל היא תמיד השמיעה לנו מוזיקה. המוזיקה הגיעה גם מהצד העיראקי, של אבא חזי. הוא עובד שנים בבנק הפועלים, אין לו כישרון שירה, הוא זייפן על, אבל יש לו כישרון בישול". 

טלי: "אנחנו מאוד מושפעות מוזיקלית מהצד של אבא. סבא שלנו ניגן בעוּד, ויש לנו צד אתני". 

לירון: "אמא היתה מושיבה אותנו כל שישי לראות סדרות בערבית, ולימדה אותנו לשיר 'חביבי יא עיני' ואום כולתום. לגמרי גדלנו על זה, וגם על הסימפוניות של באך, אלטון ג'ון ומתי כספי. היה מגוון".

מתי בפעם האחרונה בכיתן?

לירון: "אני בוכה כל הזמן. אתמול ראינו 'מאסטר שף' ובכיתי את חיי. לא בגלל מנה של מישהו, אלא בגלל סיפור חיים, ויש לי פה סכר כזה שנפתח בכל פעם שמדברים על הורים וילדים. סתיו הלך איתי להופעה של עידן רייכל לפני כמה זמן, והוא לא ידע איפה לשים את עצמו כי כל ההופעה בכיתי, הוא שר 'שובי אל ביתי', ואני בוכה, בוכה".

טלי: "לפני שבועיים שלחה לנו אמא סרטון באינסטגרם, שבו היא והבת שלה שרות את 'מי מחפש אותי', סרטון הכי חמוד שיש. לפני כמה ימים האמא שלחה לנו הודעה שהילדה נפטרה בשינה. היא גם שלחה לנו תמונה של הקבר, והיו שם בלונים שעליהם המשפחה הדפיסה 'מי מחפש אותי? אני פה', וזה שבר אותי ברמות ממש קשות. שלושה ימים בכיתי". 

מתי בפעם הראשונה

עליתן על במה?

לירון: "בגיל 3 או 4, בחצר של סבא וסבתא. זו היתה בר מצווה של בן דוד שלי, ושיגעתי את אמא שאני רוצה להקריא ברכה. חטפתי את המיקרופון והתחלתי לשיר שירים. לא רציתי ללכת משם".

טלי: "בגיל 7, במלון בתחרות מלכת הקלאב. ממש התרגשתי, ואני זוכרת את ההורים ואת לירון מעודדים אותי. שרתי, רקדתי וגם צרחתי הכי חזק, כי זה היה חלק מהתחרות, והוכחתי שאני מולטי־טאלנט. ניצחתי וזכיתי במילקשייקים לכל המשפחה". 

לירון: "זה היה הפרס הכי טוב והכי כיף שיש".

האחיות כרקוקלי - לירון (27) וטלי (24), זמרות, מוזיקאיות ושחקניות. ילידות הוד השרון. פרצו בתוכנית "אקס פקטור" ב־2013, שממנה הודחו ברבע הגמר. הוציאו את הסינגלים "תשע נשמות" ו"על הספה", שזכו ביותר ממיליון צפיות, את הסינגל "תופסת" ואת הסינגל "מי מחפש אותי", שאיתו הופיעו בפסטיבל הגאווה בתל אביב, ביוני 2019. כתבו והלחינו יחד עם סתיו בגר את השיר "מלכה שלי", שייצא בשבועות הקרובים.

shirshirziv@gmail.comטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר