צילום: דוברות רכבת ישראל // השינוי יאפשר הגדלת מספר הנוסעים בכל קרון בכ-20 אחוזים

בקרוב ברכבת ישראל: קרונות עמידה

במטרה להוריד את העומס: רכבת ישראל מתחילה בפיילוט במסגרתו ישולבו קרונות לנסיעה לטווחים קצרים • בקרונות הותקנו מושבים מתקפלים ומאחזי יד

כחלק מסל הפתרונות הנבחנים ברכבת ישראל, כמענה לעומסים הכבדים ברכבות, יחלו ביום ראשון ברכבת ישראל לפיילוט ראשון מסוגו, בשיתוף פעולה ותיאום עם משרד התחבורה ובהתאם לאישורו הסופי, במסגרתו ישולבו שלושה קרונות דו קומתיים מוסבים לנסיעה פרברית, ומותאמים לנסיעה לטווחים קצרים.

במסגרת הפיילוט, פורקו הכיסאות והשולחנות מהקומה התחתונה, ובמקומם הותקנו מושבים מתקפלים בכמות זהה, ומאחזי יד לנסיעה בטוחה גם בעמידה. הקומה העליונה נשארה כשהייתה. השינוי יאפשר הגדלת מספר הנוסעים בכל קרון בכ-20 אחוזים, וכן כניסה ויציאה מהירה מהקרונות. 

הקרונות ישולבו בקו הפרברי (בנימינה-רחובות), על בסיס ניתוח התפלגות זמני הנסיעה, שהעלתה כי זמן הנסיעה הממוצע בו עומד על כחצי שעה. הפיילוט יבוצע בשיתוף הנוסעים והם יוכלו להעניק משוב מיידי דרך טופס מקוון, אליו ייכנסו דרך קוד QR שיפורסם בקרון וברציפים.

"משימה של הסעת המונים מפרברי הערים למרכזיהן" // צילום: דוברות רכבת ישראל

ברכבת ישראל מציינים כי פתרון הקרונות המוסבים, הוא פרי יצירתם של אנשי אגף הנדסת ניוד ברכבת, ואם יוגדר הפיילוט כמוצלח, תחל הסבת עוד קרונות לטובת שירות הנוסעים.

ברכבת אף ציינו כי מדובר בניסיון לתת מענה לביקושים העולים לשימוש ברכבת, לצד המחסור בתשתיות מסילה וקרונות.

"מקווים שהמהלך יסייע להפחית את העומסים" // צילום: דוברות רכבת ישראל

"לצד משימתה העיקרית שהיא הסעת המונים בין המטרופולינים הגדולים בישראל, הרכבת מבצעת משימה של הסעת המונים מפרברי הערים למרכזיהן", סיפרו ברכבת ישראל.

ברכבת הוסיפו כי "אנו מקווים שמהלך זה, יחד עם מהלכים נוספים שמבוצעים כיום, כמו תגבור בקווי הצפון ומידע על רמות העומס ברכבות, המופיע באתר והיישומון, יסייעו להפחית את העומסים בקווים אלה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...