יד המלך: הכוכבים שהתחילו ב"סיינפלד"

אתם זוכרים אותם כדמויות מפתח בסדרות "משחקי הכס", "שובר שורות" ו"חברים", אבל הכרתם אותם כבר לפני 30 שנה בתפקידי אורח בסדרה על כלום

צילום: Taylor Hill/FilmMagic // פיטר דינקלייג', שרה סילברמן

"סיינפלד" הפכה את ג'רי סיינפלד, ג'ייסון אלכסנדר, ג'וליה לואי דרייפוס ומייקל ריצ'רדס, משחקנים אלמוניים יחסית לכוכבי על, אבל לא רק ג'רי, ג'ורג', איליין וקרמר שיחקו בסדרה על כלום. לא מעט שחקנים התגלו לראשונה בתפקידי משנה ב"סיינפלד", ותתפלאו לשמוע אפילו שמתוך סדרה על כלום נוצרו קריירות אדירות של שחקנים שעשו תפקידים קטנים וידה, ידה, ידה... "משחקי הכס", "שובר שורות ו"חברים".

• חידון ידה ידה: יודעים הכל על "סיינפלד"?

• רוצים להשאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם


מי בא להתארח? "סיינפלד" // צילום: NBC

פיטר דינקלדג'

הקלישאה טוענת שאין תפקידים קטנים, יש רק שחקנים קטנים, אבל במקרה של פיטר דינקלדג' מדובר בשחקן קטן וענק במקביל. למי שהשם לא אומר לו כלום, מדובר במי שמגלם את דמותו של טיריון לאניסטר, יד ימינה של דאינריז טארגריאן בסדרה שולית שנקראת "משחקי הכס". אבל מי שחושב שמלכת הדרקונים ומנתצת השלשלאות היא האישה הקפריזית הראשונה שהוא נאלץ להתמודד אתה, יופתע לגלות שפיטר הבליח בעונה השביעית של "סיינפלד" בקולו של האיש שמספק את שירותי ההשקמה של איליין בניס. עם כל הכבוד לדראקריס של דאינריז, איילין שמשליכה את הפאה של ג'ורג' זה עניין הרבה יותר מפחיד.

• גל גדות: "בגעגועים תמידיים לארץ"

• רוצים להשאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם

בריאן קרנסטון

ד"ר טים ווטלי, רופא השיניים של סיינפלד, היה אמור להופיע בסדרה רק פעם אחת, אבל היכולת של בריאן קרנסטון להצחיק את ג'רי הביאה לכך שהוא הפך לדמות חוזרת עם שש הופעות אורח זכורות במיוחד, שבהן הוא השתמש בג'רי כצעצוע מין, החזיר מתנות או התגייר בשביל לספר בדיחות על יהודים.

לאחר שהסתיימה התוכנית הוא המשיך להופיע ללא הפסקה בסדרות ובסרטים. בשנת 2008 הוא זכה לתפקיד חייו והפך רשמית מד"ר וויטלי לוולטר ווייט בסדרה המופתית "שובר שורות". אגב, מלהקי הסדרה היו כנראה חובבי "סיינפלד" מושבעים, שכן גם אנה גאן שגילמה את סקיילר ווייט וגם בוב אודנקורק ששיחק את סול גודמן, כיכבו בסדרה בתפקידי אורח בתוכנית.

לארי דיוויד

אחת הביקורות שמופנות כלפי לארי דיוויד היא שהוא יודע לגלם רק את עצמו. גם אם הוא משחק ב"תרגיע", בסרט של וודי אלן או מנחה את "סטרדיי נייט לייב", בסופו של דבר הוא תמיד יהיה לארי דיוויד. אבל דווקא ב"סיינפלד" הוא התגלה כזיקית אמיתית בתחום המשחק. במהלך התוכנית הוא עשה לא פחות מ-40 תפקידי משנה קטנים, בהם החבר של פרנק שעוטה גלימה, הקול של ניומן בפרק הראשון שהדמות משתתפת, האיש שמסרב לקבל את השטר עם הציור של השפתיים, הנוסע שמזמין את המנה הכשרה בטיסה של איליין, הקריין בטריילר של "רושל, רושל" ואפילו קולו של סדאם חוסיין, וזה בלי לציין אפילו את תפקידו הקבוע של דיוויד כקולו של מנהל היאנקיז ג'ורג' סטיינברנר.

קורטני קוקס

בשנות ה-90 התברר שלצאת עם ג'רי סיינפלד בסדרה זו מקפצת קריירה לא פחותה מלהיות נערת ג'יימס בונד. התפקיד הזה הזניק לא מעט קריירות, בהן של דברה מסינג כוכבת "וייל וגרייס" ששונאת בסדרה יהודים, שחורים ורופאי שיניים; טרי האצ'ר מ"עקרות בית נואשות", שהחזה שלה "אמיתי ומרהיב"; קריסטין דיוויס מ"סקס והעיר הגדולה", שצחצחה שיניים עם מברשת שנפלה לאסלה (למרות שראוי לציין שב"סקס והעיר הגדולה" היא עושה דברים גרועים בהרבה); ולורן גרהאם כוכבת "בנות גילמור", שבשתי הסדרות יש לה בעיות קשות עם אמא שלה.

מהרשימה החלקית הזאת בולטת אחת כמישהי שהצליחה להיות גברת סיינפלד, או ליתר דיוק - כמעט גברת סיינפלד, אחרי שג'רי והיא זייפו נישואים כדי לקבל הנחה לניקוי יבש. בסופו של דבר, ג'רי בגד בה עם פילגש אחרת שחומדת את ההנחה שלו בניקוי יבש, ומשם הדרך לקפה של סנטרל פרק כבר הייתה קצרה.

טרם התקבלה תגובתו של מר בינג לעניין. נעדכן.

שרה סילברמן

אז נכון, דייט עם ג'רי יכול לסלול את הדרך לקריירה מצליחה, אבל גם לזוגיות עם קרמר יש יתרונות ולא רק בקבלת גישה למקלחת בלחץ גבוה או לתפאורה של מרב גריפין, בעוד שלפחות בת זוג אחת שלו הפכה לכוכבת אדירה אחרי שהיא חלקה איתו את חדר השינה, וזאת למרות שבאופן טכני, הקומיקאית שרה סילברמן לא ממש חלקה איתו מיטה. כזכור, השניים הגיעו להסדר שבו כל אחד מהם ישן במיטה נפרדת, אבל אפילו זה הספיק בשביל להפוך את סילברמן לאחת הסטנדאפיסטיות המצליחות ביותר באמריקה.

• עוד בפרויקט 30 שנה ל"סיינפלד":

• יד המלך: הכוכבים שהתחילו ב"סיינפלד"

• קולו של דור: המהפכה של "סיינפלד"

• חידון ידה ידה: יודעים הכל על "סיינפלד"?

• רוצים להשאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם

• איפה הם היום?

• ג'רי סיינפלד

• ג'וליה לואי דרייפוס

• ג'ייסון אלכסנדר

• מייקל ריצ'רדס

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר