עד ראייה לתאונת המנוף ביבנה: "הסתכלתי למעלה וראיתי אותם תלויים שם"

בשיחה עם "ישראל היום" סיפר מ' על האסון ביבנה שבו נהרגו ארבעה פועלים: "בנס לא היו עוד נפגעים - כמה דקות קודם אנשים הסתובבו מתחת למנוף"

זירת האירוע ביבנה // צילום: לירון מולדובן

"זה היה בשניות. שמענו קול של התפרקות ורעש של קריעה. ואז שמענו קול התרסקות על הקרקע וצעקות", כך סיפר היום (ראשון) מ', עובד באתר הבנייה על תאונת המנוף שבה מצאו את מותם ארבעה פועלים. 

מ' אמר כי הם לא הצליחו להבין מה קורה בגלל המהירות שבה הכל התרחש. "בהתחלה לא הבנו. רק כשראינו את החלקים על הקרקע הבנו שזה מהמנוף. הסתכלתי למעלה וראיתי אותם תלויים שם. התחלנו מהר להזעיק עזרה. היו יכולים להיות עוד נפגעים, כי אנשים הסתובבו באזור ועברו כמה דקות קודם גם מתחת למנוף הזה", סיפר. 

לאחר מכן, הגיעו למקום חלק מבני משפחות ההרוגים והנפגעים. הקרובים צעקו שהם "רוצים לדעת מה קרה", ואז הורחקו בשל המראות הקשים. אנשי החברה, מנהלים ועובדים ניגשו לקרובי המשפחה והבטיחו להם שהכל ייבדק.

צילום: אבי כהן

גם נציגים של עיריית יבנה כולל מהנדס העיריה הגיעו מקום. מהעירייה נמסר כי "התאונה הטרגית התרחשה בשטח תחום ומגודר באתר לבניית השכונה החדשה. אתר העבודה והעבודות הם באחריות היזם ואנשי המקצוע, שאחראים על פירוק המנוף. נסיבות האירוע ייבדקו על ידי הגורמים המקצועיים והמוסמכים. אנו מוסרים תנחומים למשפחות ומשתתפים בצערם". 

מחברת "רמא עגורנים" שמפעילה את המנוף נמסר: "אנחנו המומים ומלאי צער נוכח התאונה הקשה. בשעה זו ליבנו עם משפחות ההרוגים והפצועים. פרטי המקרה נמצאים כרגע בבדיקה ואין באפשרותינו להגיב על המקרה עד לבירור הפרטים".

ארבעה פועלים של החברה, שמפעילה מנופים באתרי בנייה, נהרגו הבוקר בתאונת עבודה מחרידה שאירעה באתר בנייה של חברת "רמי שבירו" ביבנה. זאת, לאחר שחלק של מנוף קרס בזמן פירוק.

שלושה פועלים נהרגו לאחר שחלקי המנוף צנחו ארצה. ההרוג הרביעי היה איש צוות הפירוק שנפגע אנושות ממכה שספג, בעת ניתוק החלקים. הוא נותר תלוי בין שמיים לארץ עם רתמת ההגנה שחיברה אותו לראש המנוף - וחולץ ללא רוח חיים. שני עובדים נוספים שהיו תלויים על חלקי המנוף באוויר, חולצו במצב בינוני וקל בהתאמה. 

חקירת התאונה נמסרה ליחידת לה"ב 433. שמונה מנהלי עבודה ובעלי תפקידים בחברות שעסקו בהפעלת אתר הבנייה ובפירוק המנוף עוכבו לחקירה. גם חוקרי משרד העבודה פתחו בחקירה מקבילה.

מחברת "נאות שמיר" נמסר: "התאונה קרתה כאשר עובדים של חברת 'רמא מנופים' עסקו בפירוק מנוף באתר. לאחר שהסתיימה העבודה בו והוא פורק לצורך העברתו לחברה בחזרה, מאחר שסיים את עבודתו באתר. הרכבת המנוף, הפעלתו ופירוקו נעשים כולם על ידי חברת 'רמא מנופים' ובאחריותה הבלעדית! חברת 'נאות שמיר' מקפידה על שמירת כל נהלי הבטיחות המחמירים באתר. מנהל האתר הנחה הבוקר את עובדי חברת 'רמא מנופים' בנהלי הבטיחות הנדרשים. 

"איננו יודעים את הנסיבות שגרמו לתאונה. נדגיש שוב כי עבודת הפירוק נעשתה על ידי חברת 'רמא מנופים' שהיא חברה חיצונית בעלת ניסיון וידע רב בתחום. היזם אסף כדורי, שהוא גם מנהל האתר, מוסר בשעות אלה את כל המידע שברשותו כדי לסייע בחקירת נסיבות התאונה. חברת 'נאות שמיר' מביעה צער עמוק על מותם של ארבעה בני אדם בתאונה הקשה".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר