תיעוד מיוחד: הצטרפנו לאימון של יחידה 669

הם עולים לכותרות בעיקר בחילוצי מטיילים, אך רוב פעילותם נעשית הרחק מהעין, בשדה הקרב ובמבצעים מיוחדים - כמו זה שהסתבך ברצועת עזה בנובמבר האחרון • מפקד 669, סא"ל א', מדבר לראשונה על האסון בנחל צפית, על החילוץ ההרואי בעזה, ועל מה שביניהם

הצטרפנו לאימון של יחידה 669 // צילום: אורן כהן // הצטרפנו לאימון של יחידה 669 // צילום: אורן כהן

"חילוץ הכוח שנתקל בעזה הוא מעשה גבורה ועוד ידובר בו רבות. הלוחמים פעלו באופן הרואי, וניהלו קרב הרואי להסרת איום ולחילוץ מורכב מאוד למדינת ישראל".

ההודעה של דובר צה"ל ב־12 בנובמבר היתה לקונית. פרטי המבצע החשאי של צה"ל בעזה, וההסתבכות שהובילה לנפילתו של סא"ל מ' ולפציעתו של קצין נוסף, יישארו חסויים. אבל דבר אחד ברור: החילוץ המהיר של הכוח בידי יחידה 669 מנע אסון בקנה מידה לאומי. מאחורי הקלעים סיפרו גורמים בכירים כי "נעשו שם דברים מסמרי שיער, שילוב של קור רוח ומקצועיות וסכנת חיים, שעשו את ההבדל בין מבצע שכשל לבין קטסטרופה לאומית".

תיעוד מיוחד: הצטרפנו לאימון של יחידה 669

צילום: גיל קרמר עריכה: גלעד דיסטלמן

לוחמי וקציני 669, יחידת החילוץ והפינוי בהיטס, אינם נוהגים להיחשף. שם היחידה עולה לכותרות מדי כמה חודשים, בהקשר של חילוץ אזרחים, אבל פעילותה המבצעית נעשית הרחק מהעין, ומורכבת בעיקר ממצבים שמזכירים את הסצנות מ"משימה בלתי אפשרית". רבים מהחילוצים, בעיקר המבצעיים, יכולים לשמש תסריט בסרט מתח.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר