שוופס משיקים משקאות אנרגיה

מדובר במשקה היחיד עם קפאין טבעי בלבד המכיל חצי מכמות הסוכר שיש במשקאות אנרגיה אחרים • המוצר יופץ ברשתות המזון ובפיצוציות אך לא בברים

צילום: יח"צ // שוופס משיקים משקה אנרגיה

מותג שוופס נכנס לראשונה לתחום משקאות האנרגיה עם "שוופס אנרג'י". לפי החברה מדובר במשקה היחיד עם קפאין טבעי בלבד המכיל חצי מכמות הסוכר שיש במשקאות אנרגיה אחרים. 

המשקאות מכילים קפאין טבעי שמקורו בקפה ירוק ומיץ של גווארנה. לפי הערכות, המחיר יעמוד על חמישה שקלים לפחית או שלוש פחיות בעשרה שקלים. מדובר במחירים דומים למחירי השוק, עם זאת כמות הפחית גדולה יותר ועומדת על 330 מ"ל.

מוצרים אלה ימכרו בעיקר ברשתות המזון, בחנויות הנוחות ובפיצוציות עם למעלה מ-15 אלף נקודות, אך ללא הפצה בברים.

ההיקף השנתי של שוק משקאות האנרגיה בישראל לפי נילסן עומד על 11.7 מיליון ליטר, מדובר בירידה של 5.9% מול שנה שעברה והיקף כספי של 181 מיליון שקלים, ירידה של 3.5% מול אשתקד. לפי האתר, תחום משקאות האנרגיה מהווה 1.5% משוק המשקאות (נילסן מודד רק את שוק רשתות המזון). 

לפי הערכות, גודל השוק הוא פי חמש, היות שרוב השוק נמצא בפיצוציות והקנייה לא תמיד נעשית דרך רשתות המזון. לפי נתוני סטורנקסט שהגיעו ל"ישראל היום", חלה עלייה של  למעלה מ-7% בתחום משקאות האנרגיה הנמכרים בפיצוציות. מדובר בנתונים מצטברים בשנה האחרונה. 

לפי נילסן, המותג XL מהווה %63 מהשוק, בלו 34% ורד בול עם 3%. לדברי טל מלכה סלהוב, מנהלת שיווק יפאורה: "הקהל שכיוונו אליו היה בגילאי 25 – 30 ומעלה. במחקרים האחרונים שלנו ראינו כי על אף שכיוונו לקהל בוגר יותר בשנתיים האחרונות,  הקהל הצעיר מאד אוהד את המותג אבל כוונות הקנייה שלו נמוכות יותר מהקהל הרחב. הסיבה היא שהצריכה של הקהל הזה היא בעולם המוגזים ואין לנו שני משקאות: משקאות ארגיה וקולה של שוופס". 

הצריכה של רד בול בעבר הייתה בעיקר במועדונים עם שילוב של אלכוהול, היום למעלה מ-50 אחוזים מהצריכה היא פונקציונלית. יש הרבה סיבות שלא קשורות לאלכוהול ויש הרבה אנשים ששותים משקאות אנרגיה כמשקה קל".

מה יקרה להערכתך בתחום המשקאות לאחר סימון התקנות החדשות ב-2020? 

"מרבית הפיתוחים החדשים שלנו כבר מותאמים. אנחנו מייצרים משקאות עם פחות סוכר. לדעתי הטעם שלנו הולך להשתנות והטעם משתנה כל הזמן. הורדנו למעלה מ-20% סוכר בכל המשקאות שלנו. זה מהלך של 10 שנים שקרה בצורה הדרגתית, אם ספרינג הכיל בעבר 50 קלוריות ל-100 מ"ל היום הוא מכיל 41 קלוריות. השקנו גם סדרה עם  חצי מכמות  הסוכר.

משקה האנרגיה החדש מכיל 10% פרי, קפאין ממקורות טבעיים וחצי מכמויות הסוכר. לפי התקנות החדשות לא נקבל סימון אדום, כל פחית מכילה  66 קלוריות ו-17 גרם סוכר שזה אומר, 3.75 כפיות סוכר".

לבלו ול-XL יש משקאות ללא תוספת סוכר. לא חשבתם להיכנס לקטגוריה זו?

"מדובר במשקאות ללא תוספת סוכר ועם ממתיקים מלאכותיים. - XL הוא מהווה 10% מהמכירות שלהם ובבלו הוא מהווה 2% מהמכירות שלהם. כרגע אנחנו משיקים את המוצר כי הוא מופחת קלוריות, אם יהיה צורף נפתח גם מוצר ללא סוכר. אני מאמינה שהמוצר החדש יצבור נתח שוק של  יותר מ-10%.  

מבחינת נתחי שוק כספיים, לפי נילסן קוקה קולה מהווה 26% מהשוק, נביעות 7.5%, ושוופס 7.2% אחוזים. מותג שוופס צמח בשנה האחרונה ב-2%, קוקה קולה ירדו ב-1.6%, ספרייט נותר ללא שינוי כמעט ופריגת ירדו באחוז. שוופס משיק חדשנות רבה מדי שנה כדוגמת מוגז עדין, סודה ג'ינג'ר, למון גראס, שוופס ביטר אנד פינק ועוד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר