בחירות 2019: הישראלים בחרו בשופינג

גידול של עשרות עד מאות אחוזים בפדיון המסעדות והקניונים נרשם ביום הבחירות • 400 אלף עסקאות אשראי בשעה

עם ישראל יצא לבלות בקניון, צילום: קוקו

שופינג בחירות: חופי הים מנתניה ועד יפו התמלאו היום (שלישי) החל משעות הצהריים המוקדמות, וגם בכניסות לחניונים של הקניונים באזור המרכז השתרכו תורים ארוכים בזכות היום האביבי. 

מילה פינקל מנתניה, שבילתה בקניון בקרבת ביתה, אמרה ל"ישראל היום", כי "קודם כל צריך להצביע, לפני שיוצאים לבלות". אולם חנן, שבילה גם הוא בנתניה, אמר: "אני רשום להצבעה בחולון, אבל לא אסע להצביע שם, כי אני לא בטוח בכלל למי אני רוצה להצביע". 

עוד הרבה לפני שהתקבלו תוצאות המדגמים ואף תוצאות האמת הראשוניות, היה ברור שהישראלים בחרו שופינג. מנתוני שב"א עולה כי מהשעות המוקדמות של הבוקר נרשמו גיהוצים בכרטיסי האשראי בשיעור של 120% מהמקובל בימי חול. החל מהשעה 12:00 נרשמה פעילות ערה של יותר מ־6,000 עסקאות בדקה - 400 אלף עסקאות בשעה. 

חודשי אופטימיות

חגיגת הקניות צפויה להשפיע על נתוני המאקרו של החודש. גם פעילים בבורסה צופים השפעה חיובית של הבחירות על המסחר כבר ממחר בבוקר. ניסיון העבר מלמד שהחודשים שאחרי הבחירות מתאפיינים בעליות שערים. אחד ההסברים לכך הוא שרוב המצביעים מקבלים את מי שהם מאמינים שישפר את המצב, כך שיש להם סיבה לראות עתיד טוב יותר. התפיסה שלהם מביאה אותם להגדיל פוזיציות. 

הסבר נוסף הוא שמשקיעים בורחים מאי הוודאות המאפיינת את החודשים שלפני הבחירות, וחוזרים אחרי שקמה ממשלה חדשה, שמשדרת יותר ודאות, לפחות לטווח הקצר. טלי אורן, מנהלת קניון TLV בתל אביב, סיפרה כי "הקניון נפתח ב־10:00 ובתוך שעה נרשם גידול של יותר מ־35% במספר המבקרים בהשוואה ליום רגיל".

400 אלף עסקאות מדי שעה // צילום אילוסטרציה: GettyImages 

גיא קרן, מנכ"ל עופר הקריון, ציין כי "הקניון התמלא כבר בשעות הבוקר המוקדמות באלפי מבקרים וקונים. בתי הקפה והמסעדות מלאים עד אפס מקום ובכל חנות יש קונים רבים שבחרו לנצל את שפע ההנחות והמבצעים ולהקדים ולהיערך לקראת החג".

שהייה ארוכה בקניון

ואילו בירושלים, מנכ"ל קניון הדר אייל סקוזה שיתף כי "עיקר המבקרים הם משפחות עם ילדים ששוהים זמן רב יותר בקניון מיום רגיל. עיקר התנועה במתחמי המזון, חנויות והפעילות לילדים". מנקודת מבט כלל-ארצית, "ביום הבחירות ראינו עלייה משמעותית בתנועת הקונים שמגיעים לקניונים בכפר סבא, ראשון לציון, תל אביב, יוקנעם ויבנה", הסביר ירון אשל, מנכ"ל חברת גזית גלוב ישראל המפעילה את קניוני G מקבוצת גזית ברחבי ישראל. 

אשל הוסיף כי "עד לשעת הצהריים נרשמה עלייה של יותר מ־80% בתנועת הקונים, והעלייה המשמעותית בפדיונות נרשמה בחנויות האופנה, המזון והחשמל".

ברמת המסעדות, סמנכ"ל השיווק של רשת בורגראנץ' משה אפרים מסר: "עם ישראל ביום הבחירות השתמש יותר בכרטיס האשראי מאשר בכרטיס הבוחר. היה מזג אוויר מושלם, אנשים יצאו מהבית וגדשו את מרכזי הקניות והפארקים. בנוסף, העיתוי הוא לפני פסח ואנשים נערכים לקניות בקניונים".

לצורך התמודדות עם עומס ההזמנות, "נערכנו עם שליחים, עובדים ומוקדנים וכולם בתפוסה מלאה. בבחירות המוניציפאליות היו פי 2.5 יותר לקוחות ואנחנו מעריכים שאת יום הבחירות סגרנו על פי 3 לקוחות".  

רמי שביט, הבעלים של רשת המשביר לצרכן, סיכם: "ימי הבחירות הפכו לימי מכירות מטורפים בקניונים והיום היה שיא מטורף. יום השבתון הפך את זה ליום חוויה והקונים יצאו בהמוניהם לקניונים".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר