צילום: מיכאל אנטולי // BBB

העולם הנסתר של מבצעי המסעדות

אנחנו אוהבים לאכול בחוץ, אך זה לא זול • ידעתם שבשעות מסוימות מאפיות מוכרות את המוצרים במבצע, ובימים שנחשבים חלשים יש הנחות? • כך תוכלו לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה

אחד הבילויים המועדפים על הישראלים הוא לשבת במסעדות ובבתי קפה. בילוי זה נחשב להוצאה לא קטנה, והדרך לחסוך בדרך כלל היא להגיע לארוחות עסקיות הנהוגות בצהריים. 

מה שרבים לא יודעים הוא שרשתות מזון רבות עורכות מבצעים בימים ובשעות מסוימים, וברגע שתגלו אותם תוכלו לחסוך לא מעט כסף. 

לדוגמה, מאפיות וקונדיטוריות יציעו לכם מבצע בשעות הערב לפני הסגירה, כדי לחסל את הסחורה שלא נוצלה. ולא, לא מדובר במוצרים לא טריים אלא בכאלה שנאפו באותו יום. כמו כן, מסעדות ייתנו הטבות בימים שנחשבים חלשים יותר. הואיל ומדובר בחיסכון, כדאי לעקוב אחר ההצעות של מקומות אלה. 

מאפים במחירים מופחתים

בתחום הקונדיטוריות והמאפיות יש לא מעט מבצעים שנועדו לחסל את הסחורה בסוף היום. בסניפי מאפיית "לחמים" מציעים את "לחם לילה". מדובר בלחם שנאפה בבוקר או בשעות הצהריים ונמכר בסוף היום ב־18-12 שקלים במקום ב־27-17 שקלים. המטרה היא למכור את הלחמים שנותרו על המדף, לפני שיועברו לתרומה של סוף היום. 

שימו לב מתי המאפים במחירים מופחתים. מאפיית לחמים // צילום: עמית גרון

עוד ב"לחמים", מבצעים מתחלפים כמו "מוצר היום" במחיר של 25 שקלים ומבצעים נוספים שמותאמים לכמות המלאי ולמוצרים המשתנים בחנות. 

את המבצעים מכתיב כל מנהל חנות בעצמו, כחצי שעה לפני הסגירה, בהתאם למלאי ולמוצרים שנותרו בחנות. 

מדובר רק במוצרים טריים שהרשת מקפידה להוריד מהמדף בסוף יום העבודה. לדברי אורי שפט, האופה ובעלים משותף של "מאפיית לחמים", "מסורת 'לחם לילה' נולדה מתוך הרעיון לפנות את המדפים ממוצרי היום למוצרים טריים שיוצאים מהתנור. המסורת מתקיימת בחנות הדגל זה 17 שנה, ובמהלך השנים הצטרפו שש החנויות הנוספות. בחצות אנו מורידים את כל המוצרים מהמדפים ואורזים כתרומה לנזקקים באמצעות עמותות שונות".

ברשת הפטיסרי "בוטיק סנטרל" מציעים 1+1 על כל המאפים בשעות 20:00-18:00.

עופר גל, שף פטיסרי ראשי ברשת: "המטרה במבצע היא להבטיח תצוגה עשירה לצד מגוון גדול וטרי במהלך היום, וכך גם ערכים של טריות, איכות ומגוון. המבצע היומי מגדיל את מכירות הרשת בכ־15 אחוזים, וזאת למרות המכירה ללא רווח של 1+1. אם נשארים לנו מאפים באותו היום, אנו תורמים".

ברשת "לחמנינה" מציעים גם כן 1+1 על לחמים ומאפים בשעה 20:00, וברשת "רולדין" מציעים מבצע שבועי בשם "מבצע חמישישי". בהתאם לשמו, הוא מתקיים דווקא בימים העמוסים, ובכל שבוע

מפרסמים ברשת את המבצע של אותו שבוע. לדוגמה, מחיר שטרודל או עוגות קראנץ' יהיה 34.90 שקלים במקום 44. במבצעים של רולדין אפשר להתעדכן בסניפים ובפייסבוק.

לדברי נועה בכר אהרוני, מנכ"לית רולדין: "לפני זמן מה שקלנו את המבצעים מחדש וראינו ששביעות הרצון היא גדולה, וכך גם הנאמנות של הלקוחות, ולכן אנחנו רוצים לצ'פר אותם".

מחזקים ימים חלשים

אם תנסו להגיע או אפילו להתקשר למסעדות בסופי השבוע, ככל הנראה תהיה שם תפוסה מלאה. אבל יש ימים קצת יותר חלשים שבהם מתקיימים מבצעים. רשת ההמבורגרים BBB מציעה 1+1 על המבורגרים בימי ראשון החל מהשעה 17:00 ועד תפריט הלייט נייט. המבצע חל על קולקציית ההמבורגרים הקלאסית שמחיריה 62-49 שקלים, לפי הגודל. ברשת מציעים גם מבצעים נרחבים לחברי מועדון הלקוחות.

ברשת "מוזס" תמצאו את Moses Monday, מבצע המתקיים לחברי המועדון "הוועד של מוזס". בימי שני מוצעים 50 אחוזי הנחה על מגוון ההמבורגרים, המנות העיקריות והסלטים לחברי המועדון בישיבה במסעדות. ההטבה כוללת עד שתי מנות עיקריות לכל חבר מועדון. מחיר חברות מועדון הוא 59 שקלים באופן חד־פעמי, ובאותו מעמד מקבלים המבורגר בעלות של 56 שקלים. 

"גורדוס" בחולון. מנות עשירות בשעות הלילה // צילום: גל קולוג

לדברי שרון שפירא, סמנכ"ל שיווק קבוצת BBB הכוללת גם את הרשתות מוזס ובורגרים: "יש לנו שלושה מועדוני לקוחות - של BBB, מוזס ובורגרים. רשת שאין לה מועדון לקוחות מפסידה הכנסה, הואיל ומועדון יוצר נאמנות בקרב הלקוחות. כך אפשר לתקשר על בסיס קבוע ולהציע הצעות שלא מוצעות ללקוחות מזדמנים". 

לגבי בחירת היום, אומר שפירא: "בחו"ל השבוע מתחיל בימים שני ושלישי, ובישראל בימים ראשון ושני. בימים אלה המכירות פחות חזקות, וגם יום שישי בצהריים נחשב חלש יותר. אפשר לחזק אותם באמצעות הטבות שאתה נותן לחברי המועדון שלך. ככל שתיתן יותר הטבות, כך הם יבואו יותר וישמחו שהשקיעו במועדון. בזכות המבצעים הללו המסעדות מלאות בימים הללו, וזה נחשב להצלחה מטורפת. מדובר בעלייה של 25 אחוזים במכירות בזכות המבצע בימי ראשון ושני. יש גם ארוחות לייט נייט שמיועדות לצעירים ולבליינים שרוצים לסגור את הערב, כך שזו פנייה לקהלים נוספים". 

ברשת "בלאק" מציעים לחברי המועדון בכל יום ראשון החל מהשעה 17:00 ועד הסגירה מבצע 1+1 על תפריט ההמבורגרים. לדוגמה, מחיר אנטרקוט בורגר יעלה 63 שקלים לפני מבצע 1+1. כמו כן, החל מהשעה 22:00 מוצע תפריט לילה מוזל, כך שהמבורגר 220 גרם, שעולה 57 שקלים, יעלה בלילה 49 שקלים. מחיר מנה גדולה של צ'יפס בטטה הוא 39 שקלים ובלילה 33 שקלים, ומחיר כנפיים הוא 35 שקלים ובלילה 29 שקלים. 

רשת "אגאדיר" מציעה את תפריט "אגאדיר נייט", שלפיו בכל השבוע החל מ־23:30 מוצע תפריט לילי הכולל שלושה דילים: מסלול ב־49 שקלים הכולל מנה עיקרית ותוספת; מסלול ב־59 שקלים הכולל מנה עיקרית, תוספת בצד ושתייה; ודיל בעלות של 69 שקלים הכולל עיקרית, תוספת בצד ושתייה. בתפריטים של 59 ו־69 שקלים אפשר להוסיף 16 שקלים ולשדרג את השתייה לבירה קרה, קרלסברג או טובורג, במקום 24 שקלים.

ברשת המסעדות "רובן" תוכלו ליהנות מתפריט לילה בשם Night Shift. תפריט זה מוצע החל מ־22:30 במסעדה באשדוד והחל מ־23:30 במסעדות בחיפה ובקריות בימי חול ובישיבה בלבד. כך, לדוגמה: מחיר כנפיים הוא 32 שקלים ל־10 יחידות, ובלילה 10 שקלים ל־6 יחידות; מחיר רובנס בורגר 225 גרם הוא 48 שקלים, ובלילה 38 שקלים. 

"דומינו'ס פיצה". הטבות בימי א' // צילום: דן פרץ

רשת "דומינו'ס פיצה" מציעה בימי ראשון הטבת Sunday Funday משתנה. בין ההטבות: 40 אחוזי הנחה על כל התפריט, לא כולל גלידות ושתייה, תקף לתוספת ראשונה בלבד; וכל התוספות חינם עד חמש תוספות, לא כולל פיצות שף. ההטבה למזמינים באתר או באפליקציה במשלוח בלבד. מינימום הזמנה במשלוח: 59.90 שקלים.

במסעדת "גורדוס" בחולון מוצע תפריט המציע מנות מיוחדות ומושחתות ומוגש בין 23:00 ל־2:00 בלילה בימים ראשון עד רביעי. אם חפצתם במנה הכוללת המבורגר 120 גרם לבחירה מתפריט הספיישלים, תוספת בצד וכוס בירה, זה יעלה לכם 69 שקלים. 

במסעדת "התרנגול הכחול" של השף שאול בן־ אדרת מוצע תפריט עסקיות מיוחד בשישי ובשבת בעלות של 133 שקלים לסועד, הכולל את לחם הבית, מנה ראשונה, מנה עיקרית ושתייה קלה. התפריט מוגש בשעות 16:30-12:00.

גם הטבעונים שבכם מוזמנים ליהנות ממבצע, ויכולים להגיע למסעדת "משק ברזילי" בתל אביב וליהנות מ־30 אחוזי הנחה על תפריט האוכל והשתייה, לא כולל בקבוקי יין, בימים ראשון עד חמישי בשעות 18:00-16:00.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו