רוכב שמיים // צילום: אייל מרגולין ג'יני

למכירה ב"עלי אקספרס": מל"ט "רוכב שמיים"

חיקויים של המל"ט הישראלי "סקיילרק" נמכרים במאות דולרים ברשת • החשש: גורמי טרור ינצלו את כלי הטיס ה"חובבניים" לביצוע פיגועים ולאיסוף מודיעין

יחידת "רוכב שמיים" היא יחידה מיוחדת של התותחנים, שמפעילה את כלי הטיס הבלתי מאויש "סקיילרק 1". הלוחמים מסיימים גיבוש מיוחד, ורבים מהם מגיעים ליחידה מקורס טיס או מקורסים מובחרים אחרים. אולם מתברר שזו לא הדרך היחידה להטיס את המל"ט, ומי שמסוגל לשלם כמה מאות דולרים יוכל לרכוש לעצמו חיקוי "סקיילרק" משלו, בייצור סיני כמובן. 

בדף הפייסבוק "Eyes On The Streets" חשפו כי באתר הקניות המקוונות "עלי אקספרס" מוצעים למכירה חיקויים סיניים של המל"ט, במקור בייצור של חברת אלביט הישראלית. באתר "ישראל דיפנס" ציינו כי החברות מציעות את המל"ט, שבנוי על בסיס הגוף של כלי הטיס שנוצר בתעשייה הביטחונית הישראלית. בחלק מהמקרים אף משתמשים בחייל ישראלי כאמצעי פרסום המל"ט. 

כלי הטיס המזויף והמרשים עולה בין 225 דולר ל-1,540 דולר. בדפי המכירה נטען כי מדובר במל"ט מסוג "סקיילרק", זאת על אף שאין ספק שמדובר בזיוף. בחלק מדפי המכירות נטען כי מדובר בדגם חובבים, אולם אין ספק כי ניתן לעשות בו שימוש גם לצורכי טרור. 

את הסטורי שלנו כבר בדקתם היום? הצטרפו כאן לאינסטגרם של ישראל היום

רק אתמול (רביעי) חשפו במנהלת התיאום והקישור של צה"ל כיצד מנסים גורמי טרור להבריח אמצעים שונים לרצועה, לאחר שרכשו אותם באינטרנט. קצין במעבר ארז תפס והחרים ציוד צבאי ואלקטרוני, שעלול לשמש לצרכי טרור. בין היתר נתפסו שני מיקרוסקופים דיגיטליים, כוונת לנשק, ציוד ביומטרי, טלפוני שטח, פנסי צלילה, שתי חבילות רכיבים אלקטרוניים, חוטי סיבים אופטיים ומתאמים ומלחמים אלקטרוניים. המחבלים ניסו להבריח את האמצעים דרך הדואר. 

"אנו רואים בחומרה רבה כל ניסיון לנצל את התווך האזרחי של הכנסת דואר לרצועת עזה מישראל. המוצרים הללו עלולים לשמש את ארגוני הטרור ברצועה ולפגע כנגד מדינת ישראל", אמר ראש מנהלת התיאום והקישור של צה"ל בעזה, אל"ם איאד סרחאן. לא מן הנמנע שבעתיד ינסו גורמי הטרור להבריח גם מלט"ים מסוגים שונים דרך הדואר ובדרכים אחרות, לאחר שרכשו אותם באתרי הקניות השונים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו