דחייה בצילומים: משבר חריף בדרך לאירוויזיון

צילומי הגלויות שמקדימות את השירים בשידורי התחרות היו אמורים לצאת לדרך, אך נדחו בשל אי הסכמה על שכרם של הצלמים • "התנהלות בריונית"

צילום: אורן בן חקון // אסי עזר ורותם סלע בגמר "הכוכב הבא"

ארגון אקט והתאגיד לא הגיעו להסכמות וצילומי הגלויות לאירוויזיון 2019 נדחו.

הרכבת האווירית של נציגי המדינות השונות היתה אמורה לצאת לדרך החל מהשבוע, אבל בעקבות אי הסכמה על שכרם של הצלמים, הצילומים נדחו. בעקבות המשבר, שוקלים בתאגיד לשכור את שירותיהם של צלמים מחו״ל.

 • קוראי "ישראל היום" קבעו: לא משלמים על האירוויזיון

כפי שפורסם השבוע ב״ישראל היום״, בגלויות צפויים להשתתף בין היתר סטפן, אנה ארונוב, דנה פרידר, אור כחלון, עידן שרעבי, להקת ״בת שבע״, רונה לי שמעון, הבלט הישראלי, נבחרת השחייה האומנותית ועוד רבים אחרים קיבלו פנייה לככב בגלויות של תחרות האירוויזיון 2019 שיתקיים במאי.


דחייה בצילומים. קובי מרימי // צילום: אורן בן חקון

בין המקומות שנבחרו לקחת חלק בגלויות: אילת, קיסריה, ים המלח, הר החרמון, הגנים הבהאיים ועוד רבים אחרים. שני פיילוטים צולמו בהצלחה בשבועיים האחרונים בתל-אביב והגלויות הראשונות צפויות להצטלם כבר בסוף החודש הקרוב, או לפחות אמורות להצטלם.

 • רוצים להישאר מעודכנים? בואו לאינסטגרם

 • דודו פארוק מקונדומים, נטע ברזילי מפאייטים

נציגי המדינות צפויים להגיע ארצה במהלך החודשיים הקרובים על מנת להשתתף בצילומים ועבור חלקם זה יהיה הביקור הראשון בישראל. הגלויות יופקו על-ידי חברת ההפקות של גוסטבו ויבוימו על-ידי מיטב במאי הפרסומות בארץ.

מנכ"ל ארגון אקט איתמר אביטן מסר בתגובה: "ההתנהלות של אלדד קובלנץ היא בריונית. במקום לקיים איתנו מו"מ אינטנסיבי הוא אינו עונה לטלפונים, לא מזמן פגישות ונראה כי הוא מנסה בכל כוחו להחריף את המשבר שעלול להעמיד בסכנה את הפקת האירוויזיון כולה. כל מה שאנחנו מבקשים זה להגיע הסכם מול התאגיד ולהסדיר את זכויותיהם של העובדים אבל לאלדד קובלנץ כנראה שלא בוער. בהתנהלותו זו הוא לא מותיר לנו ברירה אלא לנקוט בצעדים שמשבשים את ההכנות".

מכאן נמסר: "ניסיון הסחיטה של אקט מול התאגיד בנושא האירוויזיון הינו נלוז. העסקה של עובדים ישראלים בהפקת ענק זו היא בראש מעינינו ובהתאם הצענו מחירים גבוהים ממחיר השוק. למרות הפגישות שקיימו עם נציג ארגון אקט הוא מוצא לנכון להחזיק בהפקת האירוויזיון כבן ערובה. הפקת האירוויזיון היא של ה-EBU ולא ניתן לארגונים כוחניים לפגוע באירוע. לא נהיר כיצד ארגון עובדים פועל בניגוד מוחלט לאינטרס של שולחיו ושל הציבור".

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר