אחרי שש שנים: נחילי ארבה מתקרבים לישראל

דו"ח שפרסם האו"ם העלה כי בשל גשמים חריגים שפקדו את תימן חלה התקדמות בתנועתם של הנחילים לכיוון ישראל • משרד החקלאות נערך לכניסת הארבה

נחילי ארבה ב-2013 בניצנה // צילום: דודו גרינשפן

משרד החקלאות החל בימים האחרונים בהיערכות לכניסתם של נחילי ארבה לשטח מדינת ישראל, ונמצא בקשר רציף עם ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO) לקבלת תמונת מצב על תנועת הארבה בשטחי מדינות ערב הסעודית ומצרים.

 

במסגרת מעקב של משרד החקלאות אחר תנועת נחילי הארבה עלה כי בעקבות הגשמים החריגים שפקדו את מזרח תימן וגבול אריתריאה-סודן, החלה נדידת להקות ארבה לכיוון ערב הסעודית. ד"וח שפרסם האו"ם בימים האחרונים העלה כי חלה התקדמות בתנועתם של הנחילים לכיוון ישראל, אך המרחק מישראל עדיין גדול, ובשלב זה לא ניתן לדעת בוודאות אם אכן יגיעו בסופו של דבר לאזורנו.

 

צוותי משרד החקלאות החלו בבדיקת מלאי חומרי ההדברה הידידותיים, שאינם מסכנים את בני האדם, שבהם יוכלו להשתמש במידת הצורך. הבוקר נערכו ישיבות היערכות בנושא בניהול שר החקלאות, אורי אריאל. המשרד ממשיך לעקוב אחר האירוע, ומעדכן את כלל הנוגעים בדבר, לרבות את ראשי המועצות האזוריות בדרום הארץ. נחילי הארבה לא מסכנים בני אדם ובעלי חיים, אך מהווים מטרד לתנועה האווירית ומזיק לחקלאות.

 

הפעם האחרונה שבה הגיעו נחילי ארבה לישראל הייתה ב-2013, כאשר צפה משרד החקלאות מבעוד מועד את כניסתן של להקות ארבה ותנועתן מאילת ועד הערבה. במהלך מיגור התופעה ועד לסיומה, פעלו צוותים של משרד החקלאות לנטר את השטחים ולרסס מהקרקע ומהאוויר על בסיס יומי, כך שלא נגרמו נזקים ממשיים לחקלאות המקומית.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר