ניסאן קשקאי 1.3 ליטר במבחן

ניסאן קשקאי, רכב הפנאי של היצרנית היפנית, מקבל מנוע חדש ונוחת על כבישי ישראל. השיפור מורגש

שנת 2019 כבר כאן ולכבודה החליטו בניסאן לרענן קצת את הקשקאי. הדור הנוכחי של רכב הפנאי הקומפקטי הוצג לראשונה ב-2013. מאז, הספיק לעבור מתיחת פנים ב-2017, ובגלל שהדור השלישי והחדש לחלוטין צפוי להגיע רק ב-2020, הוא מקבל יחידת הנעה חדשה. העדכונים התכופים הגיוניים – קשקאי הוא רב-מכר וכמו שיודע כל חקלאי פיקח, את הזן יש לשבח.


מה חדש?


החדש נמצא מתחת למכסה המנוע. את מנוע ה-1.2 ל’ המיושן מחליף מנוע חדש וחזק יותר. ואולי חשוב אף יותר – התיבה הרציפה הישנה של הקשקאי הלכה ובמקומה באה אחת חדשה, רובוטית בעלת-מצמדים כפולים ו-7 יחסי-העברה. דף הנתונים מסביר את קפיצת המדרגה הזו בצורה ברורה. יש כאן 160 כ”ס ו-24.7 קג”מ שהם תוספת של 45 כ”ס ו-10.6 קג”מ. אין פלא שנתון הזינוק ל-100 קמ”ש ירד אל מתחת לקו ה-10 שניות, 3 שניות פחות מגרסת המנוע הקודמת. בנוסף לגרסה האוטומטית המוזכרת, מיובאת אלינו גם הגרסה הידנית עם שישה הילוכים ואתו המנוע אך בהספק מופחת (138 כ”ס, 24.4 קג”מ).


רוצים עוד מאוברדרייב >>>


עוד בחדשות, כל רמות הגימור מגיעות כעת עם מערכת מולטימדיה המאפשרת קישוריות עם אפל-קארפליי ואנדרואיד-אוטו. בכל הקשור לאבזור בטיחות כל הגרסאות משווקות כאן עם בלימה אוטונומית, התראה על סטייה מהנתיב בקרת אור גבוה ועוד. גרסאות האבזור הבכירות מוסיפות גם מצלמות היקפיות, התראה על תנועה חוצה מאחור, התראה על רכבים בשטחים מתים ועוד. העדכון הזה מגיע עם עליית מחירים קלה אך ברורה. גרסת הבסיס הידנית חוותה את עליית המחיר הגדולה ביותר (3,000 שקלים) ונמכרת כאן כעת ב-133,000 שקלים. רכב המבחן הגיע ברמת האבזור הבכירה ‘טקנה’ שמחירה נותן כשהיה (160,000 שקלים).



תא הנוסעים ברמת האבזור הגבוהה, נאה

 


איך זה מרגיש?


רכב המבחן הגיע ברמת האבזור הגבוהה ביותר כאמור, אז נתעלם ברשותך ממושבי העור המתכווננים חשמלית או מערכת המצלמות ההיקפית המוצלחת, ונתרכז בעניין המשמעותי יותר – יחידת ההנעה. מהרגע הראשון, השילוב בין יכולת המנוע לעבודת הגיר, מייצרים רושם עדכני ויעיל. המנוע בשרני, מייצר כוח משמעותי כבר מתחתית הסל”ד וביחד עם יחסי-העברה המרובים התאוצה מרשימה למדי. העברות ההילוכים בתיבה החדשה חלקות, נעימות אבל לא מהירות מדי. מי שרוצה העברות זריזות יוכל לבחור במצב ‘ספורט’ שם הן אכן מהירות יותר אבל פעולת התיבה הופכת נעימה פחות.


היות וזה אותו קשקאי מוכר עם יחידת הנעה חדשה, הוא מרגיש לא רהוט במיוחד על כבישים שסלילתם אינה משובחת. הוא לא מצליח לבודד את הנוסעים מפני הכביש ולייצר נוחות נסיעה טובה מספיק. גם בידוד הרעשים לא מרשים כשבשיוט ניתן לציין הרעשי רוח ברורים וגם רעשי כביש שחודרים אל התא. במנוע מצידו, בשיוט על 100 קמ”ש, ניצב על 2,000 סל”ד שקטים ונינוחים. גם בכל הקשור להתנהגות הציג הקשקאי את אותם מנהגים. הגה מדויק אך לא מהיר במיוחד, רמת אחיזה גבוהה שלא מתרגשת מפרובוקציות וזווית גלגול נוכחת בעומס. לאורך מבחן הדרכים העמוס צרך הקשקאי ליטר אחד לכל 12.8 ק”מ.



יחידת ההנעה מרשימה, הכיול פחות

 


שורה תחתונה


יחידת ההנעה החדשה נתנה לניסאן קשקאי בדיוק את החיזוק לו הוא היה זקוק. תרתי משמע. זו יחידת הנעה מודרנית, יעילה, מהירה, כזו יכולה להרשים גם בתוך הסגמנט הסוער הזה. מה שחסר לקשקאי זה עוד עידון ועומק בכל הקשור לכיול המתלים, כזה שיהפוך אותו לנעים ומרשים בכל סיטואציה.


דגם: ניסאן קשקאי 1.3 ל’ ‘טקנה’


מנוע: 1,332 סמ”ק, טורבו


הספק: 158 כ”ס ב-5,500 סל”ד


מומנט: 24.7 ב-2,000 קג”מ


גיר: רוב’, 7 היל’


תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 9.9 ש’


מהירות מרבית (ידני): 200 קמ”ש


צריכת דלק: 12.8 ק”מ/ל’


בסיס גלגלים: 264 ס”מ


מחיר (מבחן): 160,000 שקלים


+ יחידת הנעה חדשה


כיול ישן


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...