מצמרר: פוסט הפרידה לפני המתת החסד

דן דורי, בן 45 מחולון, גילה באפריל כי הוא חולה במחלת ה-ALS הסופנית • הוא טס לשווייץ, ונפרד לפני ההליך: "ניצחתי. תודה לכל החברים המדהימים שלי"

דן דורי // צילום: פייסבוק

מצמרר: דן דורי (45), תושב חולון, פרסם אתמול (שלישי) פוסט שבו נפרד מחבריו לאחר שחלה במחלת ניוון השרירים ALS שתקפה אותו בצורה אלימה. דורי כתב את הפוסט זמן קצר לפני שביצע הליך המתת חסד בשוויץ, ודאג שהוא יפורסם מיד לאחר מותו.

"ניצחתי. תודה לכל החברים המדהימים שלי שליוו אותי במסע הלא פשוט הזה, ההתמודדות עם המחלה, אבל יותר מזה, מסע עם עצמי. היה לא פשוט עבורי ואני יודע שגם לא פשוט עבורם. אין לי מילים לתאר כמה זכיתי שהחברים הללו היו לצדי", כתב דורי.

בפוסט המרגש הודה דן דורי לבני משפחתו וחבריו על התמיכה לאורך התקופה הקשה, "תודה למשפחה שתמכה בי ובעיקר לאמא, כמה שהיה לא פשוט, לשנינו, לעשות אותו. תודה לכ' היקרה שליוותה אותי במסע הזה. ידעת ברגישות ובחוכמה לאזן ולפתוח ולגעת ולחשוף ולתמוך. תודה לדפי, האחת והיחידה, חברת אמת. זכיתי. באמת שאין לי מלים כמה זכיתי. רוצה בשבילך וגם בשביל רוניל'ה את כל האושר, הטוב והאהבה שיש לעולם להציע. את באמת גדולה מהחיים. רק בריאות ואהבה לכולם".

עוד באתר

• דיווח: עשרות הרוגים בחילופי אש בין כוחות איראניים לחיילים פרו-רוסים בסוריה

טראמפ מאיים: "איראן קרובה מאוד לקצה"

• ה-BDS ל-BBC: החרימו את האירוויזיון בת"א

עשרות חבריו וקרוביו של דן דורי פרסמו תגובות מרגשות לפוסט קורע הלב: "ניצחת בענק, אתגעגע לשיחות איתך", תשמר לעד בזכרוני כמושא להערצה, השראה והערכה, אמיץ צנוע ומיוחד", גיבור אהוב, בחודשים האחרונים לימדת אותי מהו אומץ לב" ו"אתה ניצחת ואנחנו הפסדנו, איש יקר, צנוע ומלא בטוב, אתה גיבור אמיתי", היו רק חלק מהתגובות המצמררות.

תהליך המתת החסד הוא כאמור אסור בישראל. ביצוע הפעולה בשוויץ מחייבת את החולה להיות במצב פעיל ולכן בחר דן לעשות זאת עכשיו, זמן קצר לפני שגופו יגיע למצב שבו לא יוכל לבצע את פעולת המתת החסד. המחלה התגלתה בחודש אפריל האחרון וכעת, לאחר פחות משנה נפרד דן מחבריו ונכנס להמתת החסד.

דודו של דן, יורם דורי, ששימש שנים ארוכות כיועצו של שמעון פרס, אמר על אחיינו המנוח: "הוא היה אחד, יחיד ומיוחד. חכם, אוהב חיים ובעל אומץ לב יוצא דופן".

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר