מלזיה: אוסרים כניסת ישראלים למדינה

שר החוץ המלזי אישר שהוחלט להטיל חרם על ספורטאים ישראלים שהיו אמורים להשתתף באליפות העולם בשחייה פרלימפית

שר החוץ של מלזיה, סאיפודין עבדאללה // צילום: אי.פי

מלזיה החליטה לאסור את כניסתם למדינה של הספורטאים הישראלים שהיו אמורים להשתתף באליפות העולם בשחייה פרלימפית שתתקיים בחודש יולי הקרוב, כך פורסם היום (רביעי) בסוכנות הידיעות רויטרס.

הקבינט המלזי החליט בשבוע שעבר שישראלים לא יורשו להיכנס למדינה, כך אישר היום שר החוץ סאיפודין עבדאללה. "אפילו אם התחייבנו כבר לקיום התחרות, הם לא ייכנסו למדינה", אמר השר עבדאללה במסיבת עיתונאים, כך לפי רויטרס.

"שנית, מלזיה לא תערוך שום אירוע שבו ישתתפו נציגים של ישראל או ישראלים", הוסיף עבדאללה.

ביום שני האחרון, סוכנות הידיעות אי.אף.פי פרסמה כי הוועדה הפראלימפית הבינלאומית הודיעה שהיא "מאוכזבת" עם החלטת מלזיה להחרים את השחיינים הישראלים מלהיכנס למדינה, אך קיוותה למצוא פתרון בנושא.

שחיינים מכ-70 מדינות מצופים להשתתף בתחרות "אליפות העולם הפראלימפית 2019" שתתקיים במלזיה בין 29 ביולי ל-4 באוגוסט. מלזיה היא מדינה עם רוב מוסלמי גדול. אלפים מאוכלוסייתה יצאו לרחובות, כמו גם אצל שכנתה אינדונזיה, במחאה בחודש דצמבר נגד החלטתה של וושינגטון להכיר בירושלים כעיר הבירה של ישראל.

בחודש שעבר, ראש ממשלת מלזיה מאהאטיר מוחמד ביקר את אוסטרליה על כך שהצטרפה להחלטתה של ארצות הברית להכיר בירושלים כבירת ישראל, ואמר שלמדינות "אין זכויות" לעשות כן.

שר החוץ סאיפודין עבדאללה אמר שמלזיה תמשיך לעמוד לצדם של הפלשתינים, שלטענתו מצויים בעיצומו של משבר הומניטארי. "אנחנו לא מסתכלים על הנושא הפלשתיני רק מנקודת מבט דתית... מדובר בנושא אנושי, של זכויות אדם", הוא אמר.

העדכונים הכי חמים ישירות לנייד: בואו לעקוב אחרינו גם בערוץ הטלגרם החדש שלנו!

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר